Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
28-09-2007, 15:45
Problemy z zawieszeniem?
Autor Wiadomość
Mital
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2006, 10:56   Problemy z zawieszeniem?

Mam problemy z moim Lancerem. Miałem stuki w zawieszeniu przednim - na nierównych nawierzchniach tłukło. Mechanik stwierdził, że to łączniki stabilizatora.

Wymieniłem razem z gumami. Jest niby lepiej bo na poprzecznych nierównościach nie słychać tłuczenia ale i tak czuć każdą dziurę czy większą nierówność. Mam wrażenie, że jak sprowadziłem ten samochód 1,5 roku temu to był znacznie lepszy komfort jazdy. Sprawdzałem amortyzatory - są raczej ok (po 65%).

Co mógłbym zrobić, żeby polepszyć sobie komfort jazdy? Gdzie ewentualnie mógłby jeszcze tkwić problem?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-05-2006, 10:57   

Jaki to rocznik/model tego Twojego Lancera?

Przeniosłem do działu Lancer.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2006, 11:53   

65% - to już raczej umierają a nie są OK; wymieniłem wszystkie amortyzatory na KYB gas excel i różnica jest kolosalna
stukać może jeszcze maglownica, zawias maski, sworznie, hamulce, a jak zmieniłeś gumy stabilizatora na tanie podróby, to powiem, że u mnie takie wytrzymały miesiąc i się przetarły na wylot i znów tłukły - teraz mam oryginały i są od ponad 3 lat
 
 
Mital
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2006, 12:57   

Mój samochód to Lancer Kombi 1,6 GLi z 1997 roku (CB4W 4G92)

Wymianę łączników stabilizatora zleciło mi dwóch niezależnych mechaników. Kupiłem japońskie (Yamato). Ponoć są nienajgorsze.

Co do amortyzatorów to 65 % mieści się w przedziale b. dobre a wymienia się poniżej 40%.

Myślę, że przyczyna tkwi gdzieś w zawieszeniu bo komfort jazdy jest niezadowalający jak czuć każdą dziurę. Przed wymianą łączników stukało na każdym wyboju, teraz już nie stuka ale też nie amortyzuje wstrząsów.

Może to coś z wachaczami? Jak to można sprawdzić?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-05-2006, 13:09   

Na szarpakach sprawdzisz luzy. Podejrzewam że możesz mieć luz na którymś z silentblocków lub przy maglownicy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2006, 13:10   

Mital napisał/a:
wymienia się poniżej 40%.

bo wtedy juz tluka tak ze nawet radio nie pomaga :)
same trzepaczki nie mowia duzo o stanie zawieszenia wiec trudno bedzie cos powiedziec
tak dokladnie... 65proc to slaby wynik wiec jesli chcesz miec ciche zawieszenie to sila rzeczy
musialbys to wymienic
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2006, 13:10   

Mital napisał/a:
Co do amortyzatorów to 65 % mieści się w przedziale b. dobre a wymienia się poniżej 40%.

Myślę, że przyczyna tkwi gdzieś w zawieszeniu bo komfort jazdy jest niezadowalający jak czuć każdą dziurę. Przed wymianą łączników stukało na każdym wyboju, teraz już nie stuka ale też nie amortyzuje wstrząsów.

Może to coś z wachaczami? Jak to można sprawdzić?

nie oszukujmy się - wstrząsy amortyzują amortyzatory - uwierz mi, że 65% to już zaczyna się ich śmierć - zresztą te pomiary można o kant d..y rozbić

przeczytaj jeszcze raz - zmieniłem amorki na tzw. gazowe KYB i różnica jest gigantyczna - a miałem po 60-70% sprawności i też wychodziło, że są "DORBE" (złe tłumaczenie słowa GUT na maszynie); a jaka cisza po tym nastała (fakt, że z przodu zmieniłem niemal wszystko, a z tyłu jeszcze nowe sprężyny były).
 
 
Mital
[Usunięty]

  Wysłany: 31-05-2006, 14:21   

Krzyzak napisał/a:
(fakt, że z przodu zmieniłem niemal wszystko, a z tyłu jeszcze nowe sprężyny były).


Wszystko :shock: ? To znaczy ? :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2006, 14:57   

wszystko (niemal), to znaczy:
- amortyzator
- górne mocowanie
- odboje
- osłony

prócz tego wcześniej zrobiłem:
- końcówki drązką kier.
- łączniki stab.
- gumy stab.
- sworznie wahacza
- tuleja gumowa wahacza
---------------------------------
 
 
Mital
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2006, 15:03   

Zastanawiam się nad najlepszym rozwiązaniem. Nie chciałbym wymienić czegoś niepotrzebnie. Gdybym chciał zrobić takiego "kapitala" jak Ty to pewnie wydałbym z 1,5-2 tys. Zastanawiam się, czy to się opłaca. Inna sprawa, czy jest to konieczne.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 31-01-2008, 18:14   

Dzisiaj byłem na szarpakach, bo cos stuka mi z przodu i co się okazało:
- amortyzatory przód 78 i 80% tył 72 i 74%.
- tyl zdrowy nic nie stuka
- przód: do wymiany górne mocowanie amortyzatora prawego (chyba tak to sie nazywa) Pytanie gdzie to moge dostac, za ile i czy fachowo określam ten element ktory sie zurzył.
- lekko zapocone drążki kierownicze. wyciek zauwarzony zaraz przy opasce zaciskowej na koncu gumy. Czy zaciśniecie opaski mocniej da efekt na dluższa metę.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2008, 19:43   

PiotrekSL4 napisał/a:
wyciek zauwarzony zaraz przy opasce zaciskowej na koncu gumy. Czy zaciśniecie opaski mocniej da efekt na dluższa metę.
Raczej nie.
PiotrekSL4 napisał/a:
górne mocowanie amortyzatora prawego (chyba tak to sie nazywa)
Tak.
PiotrekSL4 napisał/a:
Pytanie gdzie to moge dostac, za ile
japaneze.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 31-01-2008, 22:33   

Jak zwykle rozwiewasz moje wątpliwości Hugo. Dzieki
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
groundzero
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2008, 22:16   

Cytat:
Mam problemy z moim Lancerem. Miałem stuki w zawieszeniu przednim - na nierównych nawierzchniach tłukło. Mechanik stwierdził, że to łączniki stabilizatora.

Mam to samo. Ostatnio wymieniłem wahacze + łączniki stabilizatorów dla obu kół (4 gumy z tego co pamietam). Przez jakis tydzien o niebo lepiej. Po tym czasie zauwazalne stuki (czesto przy skreconych kolach). Poczatkowo sadzilem ze wahacze musza sie dotrzec na sworzniach, ale to nie mija. Mozliwe ze zalozylem slabej jakosci gumy, mialem dylemat jakie wybrac do tego nie do konca wiedzialem jaki jest ich typ. Z drugiej strony mozliwe ze amortyzatory do wymiany. Jak one sa kiepskie to gumy chyba pierwsze po dupie dostaja, ale moze sie myle.

EDIT:
A jednak po 2 tygodniach od wymiany wahaczy i gum stuki zanikly, byc moze musialo sie to dobrze spasowac. Ja bym na twoim miejscu najpierw gumy wymienil bo to niedroga sprawa a moze rozwiazac problem.
 
 
menadzer
[Usunięty]

Wysłany: 29-02-2008, 11:21   

Witam! Nie zakładam nowego tematu bo tu jest o zawieszeniu. Mam w lancerze luz na sworzniu zwrotnicy. I tu pytanie. Czy trzeba wymieniać cały wahacz czy tylko sam sworzeń ( głowiczkę) czy jak to się tam zwie . Chodzi mi o tą część nr 6 na zdjęciu.

http://img174.imageshack....ieszeniekw9.png
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.