 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana filtrów - GALANT - Prins lpg |
Autor |
Wiadomość |
Ksiadz [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2008, 22:48 Wymiana filtrów - GALANT - Prins lpg
|
|
|
Witam.
Minęło troszkę czasu od kiedy założyłem instalację do swojego autka i troszkę też już pojeździłem, nadszedł czas na wymianę filtra.
Jako, że nie mieszkam w Polsce pytanko moje do grona forumowiczów, gdzie mogę zakupić owe filtry i ewentualnie ile kosztują takowe?
Dla przypomnienia, moje autko - Galant, 2.5 Elegance (automat) 16V, 2002 r.
Instalacja PRINS.
I jeszcze jedno pytanie. Od jakiegoś czasu (może nawet od zagazowania, nie jestem pewny) podczas gdy ruszam autem i mocno go przydeptam, instalacja potrafi się wyłączyć i na jakieś 15 minut nie daje znaku życia. Czyli jadę na benzynie i nie można przełączyć.
Dzieje się to zwłaszcza gdy jest np. ślisko, ja dam sporo gazu, koła boksują, obroty idą w górę i po chwili odłącza się gaz.
Co może być przyczyną?
Z góry dziękuję i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 09-12-2008, 11:17
|
|
|
Troszkę to ile? w vsi filtr fazy lotnej wymienia sie co 40kkm, fazę ciekłą powiedzmy 10-20kkm. Oryginalny prinasa w Polsce to 100 pln, polskie zamienniki po 18pln, faza ciekla w elektrozaworze to zwykły valtek za 2-4 pln.
Jak mocno depniesz pewnie pojawia sie zbyt niskie cisnienie na reduktorze i instalka sie przelacza na benzyne. Błąd ciśnienia nie jest ktytycznym więc po jakimś czasie możesz wrócić na benzynę. Nie jest to poprawna sytuacja. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Ksiadz [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2008, 22:55
|
|
|
Dokładnie rok temu w sierpniu robiłem instalację. Od tego czasu przejechałem około 20 tyś. km. Dlatego też pytam o wymianę filtrów.
Pytam też dlatego bo mi pewien "znajomy" załatwia te filtry za cenę 200 zł. co już mi się nie spodobało, wolałem się upewnić. Na allegro znalazłem 99 zł, oryginalne dwa filtry
Czy można je wymienić samemu? Czy lepiej nie ruszać? Mam na myśli czy jest to bardziej skomplikowane od wymiany filtra oleju czy powietrza?
I jeszcze ostatnie. Co należałoby już zmienić? Świece? Przewody? Zaznaczam, że wszystko wymieniałem zaraz po zakupie auta i zmianie na gaz, czyli rok temu.
Dziękuję i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 09-12-2008, 23:01
|
|
|
Rada ogólna, nie kombinuj, tylko przestrzegaj zeleceń producenta instalki i mitsu.
Filtry tak jak pisałem prins zaleca 40kkm faza lotna, zakładam, że w UK masz lpg ok, w PL w instrukcji zalecają co 20kkm. Sama wymiana to kilka śróbek, instalka nowa to i z elektrozaworem przy butli, także nie ucieknie Ci lpg, możesz sam wymieniać, czas nie wiecej niz 15 minut. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 10-12-2008, 15:14
|
|
|
Witam, w instalacji prins serwis polega na wymianie zestawu naprawczego i filtrów gazu. ALE..
przed zakupem upewnij się bo reduktory jakieś 2 lata temu byly zmieniane- czy masz reduktor jakiego typu (oznaczenia typ H, drugi,,niepamiętam,,) troche sie roznia,, więc popatrz na oznaczenia.
co do filtrów- czy masz w plastykowej obudowie- zmiana calosci elementu czy tylko wymieniassz wklad( stary typ filtra) ?
co do ceny,, na pewno warto kupic orginał (z podroby może klej pozatykac wtryski,,,) koszt zestawu i filtrow do 200zł razem.
a co do przebiegów to wszystko zależy od jakosci gazu.
pozdrawiam
Sylwia |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
cyklista
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sty 2006 Posty: 216 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-03-2009, 10:48 Re: Wymiana filtrów - GALANT - Prins lpg
|
|
|
Ksiadz napisał/a: | Witam.
I jeszcze jedno pytanie. Od jakiegoś czasu (może nawet od zagazowania, nie jestem pewny) podczas gdy ruszam autem i mocno go przydeptam, instalacja potrafi się wyłączyć i na jakieś 15 minut nie daje znaku życia. Czyli jadę na benzynie i nie można przełączyć.
Dzieje się to zwłaszcza gdy jest np. ślisko, ja dam sporo gazu, koła boksują, obroty idą w górę i po chwili odłącza się gaz.
Co może być przyczyną?
Z góry dziękuję i pozdrawiam! |
Prawdopodobna przyczyna to zabrudzenie reduktora, i pewnie jak już wymieniłeś filtry i elementy reduktora któe występują w zestawie naprawczym to ten efekt powinien ci minąć.
Instalacja wyłącza się na 10 minut po przekroczeniu ciśnienia gazu pow. 3,5, potem pozwala z powrotem wrócić na gaz, ale wtedy dobrze jest wcisnąć gaz do podłogi żeby jak najszybciej wypalić ten nadmiar gazu i obniżyć cisnienie.
Dzieje się tak właśnie z powodu zacinania się reduktora i nie zamknięcia się po podawaniu dużej dawki gazu przy wysokich obrotach co powoduje wzrost ciśnienia i wyskoczenie błedu w instalacji. |
|
|
|
 |
|
|