Wprowadzanie powietrza z zewnątrz |
Autor |
Wiadomość |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 11-12-2008, 15:21 Wprowadzanie powietrza z zewnątrz
|
|
|
- jak jest u Was ?
Po ustawieniu pokręteł ( zgodnie z instrukcją – str. 5-21 )
na nawiew powietrza z zewnątrz , temp. powierza wprowadzanego do kabiny
przy gorącym silniku jest zawsze wyższa o około 10 stopni ( mierzona w kratce ) niż temp.
na zewnątrz .Przy zimnym silniku jest OK.
Np. termometr pokazuje 20 stopni a do kabiny nawiewane jest 31 .
pzdr |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-12-2008, 08:28
|
|
|
A w jakim położeniu jest pokrętło zimne/ciepłe? |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
looq
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.5 DID Motion
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2008, 09:37
|
|
|
Nie bardzo rozumiem pytanie.
1. O jakie ustawienie chodzi ? zajrzałem do instrukcji, na podaną stronę i niewiele mi to pomogło.
2. Co znaczy "mierzona w kratce" ? w kabinie w otworze nawiewu ? jeśli tak to którym ? Termometr wsadzasz do środka przewodu wentylacyjnego?
3. Co znaczy "termometr pokazuje 20 stopni" który termometr? mówisz o tym który wyświetla na wyświetlaczu temperaturę na zewnątrz? czy może masz na myśli przybliżone wartości namalowane na pokrętle regulującym temp nawiewanego powietrza?
Tak w ogóle jaki jest sens mierzenia temperatury "w kratce" ?
Generalnie chętnie sprawdzę i pomogę, ale póki co mam kłopoty ze zrozumieniem problemu. |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 12-12-2008, 09:46
|
|
|
Student napisał/a: | A w jakim położeniu jest pokrętło zimne/ciepłe? |
-pokrętło ustawione jest max. w lewo |
|
|
|
 |
looq
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.5 DID Motion
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2008, 09:55
|
|
|
to ja jeszcze bardziej nie rozumiem.
Na stronie 5-21 w żadnym z opisywanych ustawień pokrętło ciepłe/zimne nie jest ustawione na max w lewo.
 |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 12-12-2008, 11:05
|
|
|
looq, [quote="looq"]Na stronie 5-21 w żadnym z opisywanych ustawień pokrętło ciepłe/zimne nie jest ustawione na max w lewo.[/quote
[quote="looq"]Nie bardzo rozumiem pytanie.
1. O jakie ustawienie chodzi ? zajrzałem do instrukcji, na podaną stronę i niewiele mi to pomogło.
- pokrętło temp.ustawione max. w lewo, pokrętło siły nadmuchu np. 3 , nawiew powierza z zewnątrz
skierowany na twarz
2. Co znaczy "mierzona w kratce" ? w kabinie w otworze nawiewu ? jeśli tak to którym ? Termometr wsadzasz do środka przewodu wentylacyjnego?
- tak właśnie
3. Co znaczy "termometr pokazuje 20 stopni" który termometr? mówisz o tym który wyświetla na wyświetlaczu temperaturę na zewnątrz? czy może masz na myśli przybliżone wartości namalowane na pokrętle regulującym temp nawiewanego powietrza?
- na wyświetlaczu +20 a na termerze wsadzonym do środka przewodu wentylacyjnego +32
Tak w ogóle jaki jest sens mierzenia temperatury "w kratce" ?
-pogoda słońce +20 (na wyświetlaczu ) w kabinie +32
możemy:
-otworzyć okno (jedziemy nie wskazane)
- włączyć klimę ( dodatkowe koszty )
- włączyć nawiew z zewnątrz
W mojej instrukcji na str. 5,21 jest temat " Wprowadzanie powietrza z zewnątrz "
Generalnie chętnie sprawdzę i pomogę, ale póki co mam kłopoty ze zrozumieniem problemu. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-12-2008, 11:38
|
|
|
OK. odpowiadam.
Dobrze że kolega napisał że chodzi o ZIMĘ bo już się martwiłem że mamy perperum mobile.
Generalnie w lato każdemu leci cieplejsze powietrze z kratek niż jest na zewnątrz (ale tylko przez pewien czas) . Bierze sie to z tond że jak samochód stoi na słońcu to jego elementy mogą być nagrzane nawet do 50st. (przypadki wybuchu zapalniczki gazowej itp. pozostawionej w środku).
Co należy zrobić w taki dzień jak wsiadamy do samochodu a chcemy mieć komfort i w miarę szybko przyjemny chłodek:
1. Przed uruchomieniem otwieramy wszystko co możemy: drzwi tylna klapę okna (wietrzenie w sposób naturalny a przy okazji schładzamy wnętrze auta).
2. Odpalamy silniczek i ustawiamy nawiew na otwarty/z zewnątrz i dmuchamy przez chwilę przy otwartych : drzwiach, oknach (czyli dalej wietrzymy)
3. Dopiero teraz wsiadamy i ruszamy możemy: włączyć klimę i zaczynamy się cieszyć przyjemnym chłodkiem.
Może to jest śmieszny opis ale JA właśnie tak robię. Nie wiem jak działa klima w Colcie ale procedura jest podobna. Jak się dopasujesz w moim opisie to już twój problem, pewne elementy możesz robić krócej a inne dłużej, Sam do tego dojdziesz.
Bynajmniej jak wsiadasz do nagrzanego auta i masz wszystko pozamykane to klima przez pewien czas nie wyrabia i na pewno schłodzenie zajmie jej więcej czasu niż w moim opisie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
looq
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.5 DID Motion
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2008, 11:39
|
|
|
zakładając ze wskaźnik temperatury zewnętrznej wskazuje stałą wartość i nie używamy klimatyzacji to i tak
na temperaturę wewnątrz kabiny wpływa cała masa czynników.
np.:
- Siła nadmuchu dmuchawy
- Prędkość z jaką jedziemy
- Pogoda
- czy świeci słońce czy nie
- wiatr i jego kierunek w stosunku do kierunku jazdy
- wilgotność powietrza
- ilość osób wewnątrz auta
i pewnie jeszcze by się jakieś znalazły. (pewnie nawet kolor lakieru i tapicerki też na to wpływa, nie wspominając już o przyciemnianych/atermicznych szybach)
wg mnie jest zbyt dużo czynników żeby jednoznacznie cokolwiek stwierdzić.
Owszem mogę wziąć termometr i zmierzyć temp "przy kratce", ale co komu da taka informacja?
Zwłaszcza że pisząc tego posta, jest połowa grudnia.
Wiadomo, ze w ciepłe słoneczne dni żadne auto nie jest w stanie schłodzić powietrza w środku samym nadmuchem, do tego celu wynaleziono klimatyzację. |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 12-12-2008, 12:10
|
|
|
Cytat: | Wiadomo, ze w ciepłe słoneczne dni żadne auto nie jest w stanie schłodzić powietrza w środku samym nadmuchem, do tego celu wynaleziono klimatyzację. |
PODDAJE SIĘ !!!! - czepiam się
ps. ale jak jeżdziłem Fiatem czy Fordem ta temp. mierzona w kratce była wyższa max.
o 1-3 stopnie.Na długich trasach po schłodzeniu klimą ta opcja przydawała się .
pzdr |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-12-2008, 13:30
|
|
|
Marek uważam że nie masz racji lub warunki w jakich porównujesz dwie sytuacje nie są takie same.
W każdym samochodzie jaki miałem było tak sami i w Cari tez tak jest.
Jeżeli zmierzysz temp. wlotową np. wieczorem na dworze będzie 20szt. to na kratkach odczuwalne będzie 18-17st. kwestia prędkości nawiewu i trzeba będzie włączyć ogrzewanie.
Ponadto jest jeszcze kwestia skąd jest brane powietrze z zewnątrz, np. w Colcie może być tak że część ciepłego powietrza z komory silnika zasysana jest do środka ze świeżym powietrzem, a np. w Fordzie nie była bo maska jest płaska i nie było tak dużych wypływów na podszybie. Ale to są spekulacje i szukanie dziury w całym. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 12-12-2008, 14:55
|
|
|
Zgoda !
ale proszę kogoś , żeby zmierzył w swoim Colciku.
Będę miał pewność , że nie jest to wina zasłonki gorącego powietrza
pzdr |
|
|
|
 |
|