[E54A 2.0 V6] TCL Off |
Autor |
Wiadomość |
jaga
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2,0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2008 Posty: 3 Skąd: slupsk
|
Wysłany: 17-12-2008, 14:16 [E54A 2.0 V6] TCL Off
|
|
|
Witam wszystkich Mitsu Maniaków!!! Mam Gala 20 v6 problem moj tkwi w mrogajacej pomaranczowej kontrolce TCL znajduje sie ona pod wskaznikiem temperatury wody. Od czasu kiedy zapala sie osłabły mi hamulce tak jakby hamowal tylko przod. Moze ktos mi cos podpowie w tym temacie ,czym moze to byc spowodowane. |
|
|
|
 |
Pawcio21
Mitsumaniak

Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 52 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 17-12-2008, 20:29
|
|
|
A masz gaz w tym autku??Jeżeli tak to czy wystrzelił Ci ostatnio. Być może to błachostka ale opisz ten problem dokładniej. Mianowicie było dobrze przedtem i nagle juz nie jest?? Opisz to dokładniej ja tez miałem pare razy taki przypadek i szybko sie z tym uwikłałem Pozdrawiam
[ Dodano: 17-12-2008, 20:31 ]
Dodam tylko że ta kontrolka jest od systemu TCL czyli kontrola trakcji i ma tez związek prawdopodobnie z|ABS |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaga
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2,0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2008 Posty: 3 Skąd: slupsk
|
Wysłany: 17-12-2008, 23:25
|
|
|
W moim autku nigdy nie bylo gazu i w tej chwili tez nie mam a jesli mowiac o kontrolce TCL jak zaczela mrygac to pedal hamulca zrobil sie miekszy i teraz mozna go wcisnac do samego konca po za tym trzymaja mi przednie szczeki hamulcowe a jesli przyhamuje z wiekszej predkosci kilka razy to pala sie przednie klocki. O co tu chodzi? Jesli samochod stal dluzej to po samym uruchomieniu nie zapala sie zadna kontrolka dopiero jak przejade kilkanascie metrow znowu zaczyna mrygac ta z lewej strony |
|
|
|
 |
Pawcio21
Mitsumaniak

Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 52 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 18-12-2008, 08:42
|
|
|
Po pierwsze czy przypadkiem klocki hamulcowe się nie padły, skontroluj ich stan .To co piszesz to mi wygląda na niedziałający ABS dlatego mażesz tak lekko wciskać ten pedał do konca. Powinieneś odczytać jakie błędy komputer wywala. Znajdziesz taką informacje na tym forum. Chodzi o złącze pod kierownicą tam do pierwszego pinu wtykasz kabel i jego drugi koniec do masy, przekręcasz stacyjke na zapłon nie zapalając silnika i odczytujesz błędy przez kontrolke (czek engine). Długie mrugnięcia ozn. liczby dziesiętne natomiast krótkie to jedności. dokładniejsze informacje znajdziesz na forum klikając na szukaj. I jeszcze jedno moje pytanie jak sie autko zachowuje w jezdzie chodzi mi o to czy ma taka samą moc jak przed tym zdarzeniem , czy ma równe obroty na biegu jałowym??
[ Dodano: 18-12-2008, 08:57 ]
Przyczyn jest wiele tego stanu żeczy. Zjechane klocki, problem z ABS albo z kompem nim sterującym, uwalony lub zaprany bajorem czujnik ABSu na którymś z kół, bezpiecznik od ABSu itp. itd. sprawdz przewody dochodzace do czujnikow ABSu. to jest strona do tego tematu juz był poruszany kiedys-http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2774&highlight=kontrola+trakcji |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
tool
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '95 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 13 Skąd: Bielsko-Biała/Andrychów
|
Wysłany: 27-10-2009, 13:18
|
|
|
Pawcio21 napisał/a: | A masz gaz w tym autku??Jeżeli tak to czy wystrzelił Ci ostatnio. | jaki jest związek pomiędzy strzałami gazu a uszkodzonym ABS? U mnie ABS nie działa już od ok roku a zepsuł się tak mniej więcej po strzale gazu. |
_________________ E54A - 2.0 V6 LPG '95
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-10-2009, 18:49
|
|
|
tool napisał/a: | jaki jest związek pomiędzy strzałami gazu a uszkodzonym ABS? U mnie ABS nie działa już od ok roku a zepsuł się tak mniej więcej po strzale gazu. |
chyba coś w tym jest ( sam osobiście nie mam gazu ) ale jak miałem problemy z obrotami i zacząłem kręcić nie tym czujnikiem co trzeba ( oczywiście źle go ustawiłem ) to lampka TCL OFF mrugała mi bez przerwy .... a TCL jest powiązany z ABS i może po strzale gazu uszkodził się ten czujnik od TCL-u |
|
|
|
 |
Pawcio21
Mitsumaniak

Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 52 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 28-10-2009, 07:47
|
|
|
Tam są dwa czujniki jeden odpowiada za położenie przepustnicy a drugi jest odpowiedzialny za kontrole trakcji chodzi o to ze kontrola trakcji dziala na zasadzie przepustnicy tzn mierzy jej otwarcie i przekłada to na działanie absu chodzi o to by nie doprowadzic do poslizgu któregoś z kół. po prostu wychamowuje to kolo które aktualnie nie ma przyczepnosci. mi miedys po kilkakrotnym wystrzale gazu przestawiło ten 2 czujnik i komp. odczytał to jako błąd własnie przez mrugającą kontrolke tcl. oczywiscie wtedy funkcja TCL nie działa. u mnie pomogło zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie silnika. być może u Ciebie przestawiło lub cos sie uszkodziło w tym czujniku. komputer powinien wymrugać to jako błąd. jezeli nie to to jest 2 opcja moze któryś z czujników ABS jest zepsuty lub sie odłączył lub po prostu jest zanieczyszczony. Spróbuj także zresetować kompa. robi sie to przez odłaczenie ujemniej klemy z akumulatora i po 30 sek. ponowne podłaczenie. nalezy pamietac wtedy zeby po tej czynnosci zapalic silnik wyłaczyc wszystkie niepotrzebne żrodła poboru pradu i pozostawic silnik na jałowym biegu do momentu az wentylatory sie załączą trzeba uzbroic sie w cierpliwosc gdyz w chlodne dni moze to chwile potrwac. Pozdrawiam i życze powodzenia . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|