Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] TCL Off
Autor Wiadomość
jaga 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2,0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: slupsk
Wysłany: 17-12-2008, 14:16   [E54A 2.0 V6] TCL Off

Witam wszystkich Mitsu Maniaków!!! Mam Gala 20 v6 problem moj tkwi w mrogajacej pomaranczowej kontrolce TCL znajduje sie ona pod wskaznikiem temperatury wody. Od czasu kiedy zapala sie osłabły mi hamulce tak jakby hamowal tylko przod. Moze ktos mi cos podpowie w tym temacie ,czym moze to byc spowodowane.
 
 
Pawcio21 
Mitsumaniak


Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 52
Skąd: Mielec
Wysłany: 17-12-2008, 20:29   

A masz gaz w tym autku??Jeżeli tak to czy wystrzelił Ci ostatnio. Być może to błachostka ale opisz ten problem dokładniej. Mianowicie było dobrze przedtem i nagle juz nie jest?? Opisz to dokładniej ja tez miałem pare razy taki przypadek i szybko sie z tym uwikłałem ;) Pozdrawiam

[ Dodano: 17-12-2008, 20:31 ]
Dodam tylko że ta kontrolka jest od systemu TCL czyli kontrola trakcji i ma tez związek prawdopodobnie z|ABS
_________________

 
 
jaga 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2,0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: slupsk
Wysłany: 17-12-2008, 23:25   

W moim autku nigdy nie bylo gazu i w tej chwili tez nie mam a jesli mowiac o kontrolce TCL jak zaczela mrygac to pedal hamulca zrobil sie miekszy i teraz mozna go wcisnac do samego konca po za tym trzymaja mi przednie szczeki hamulcowe a jesli przyhamuje z wiekszej predkosci kilka razy to pala sie przednie klocki. O co tu chodzi? Jesli samochod stal dluzej to po samym uruchomieniu nie zapala sie zadna kontrolka dopiero jak przejade kilkanascie metrow znowu zaczyna mrygac ta z lewej strony
 
 
Pawcio21 
Mitsumaniak


Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 52
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-12-2008, 08:42   

Po pierwsze czy przypadkiem klocki hamulcowe się nie padły, skontroluj ich stan .To co piszesz to mi wygląda na niedziałający ABS dlatego mażesz tak lekko wciskać ten pedał do konca. Powinieneś odczytać jakie błędy komputer wywala. Znajdziesz taką informacje na tym forum. Chodzi o złącze pod kierownicą tam do pierwszego pinu wtykasz kabel i jego drugi koniec do masy, przekręcasz stacyjke na zapłon nie zapalając silnika i odczytujesz błędy przez kontrolke (czek engine). Długie mrugnięcia ozn. liczby dziesiętne natomiast krótkie to jedności. dokładniejsze informacje znajdziesz na forum klikając na szukaj. I jeszcze jedno moje pytanie jak sie autko zachowuje w jezdzie chodzi mi o to czy ma taka samą moc jak przed tym zdarzeniem , czy ma równe obroty na biegu jałowym??

[ Dodano: 18-12-2008, 08:57 ]
Przyczyn jest wiele tego stanu żeczy. Zjechane klocki, problem z ABS albo z kompem nim sterującym, uwalony lub zaprany bajorem czujnik ABSu na którymś z kół, bezpiecznik od ABSu itp. itd. sprawdz przewody dochodzace do czujnikow ABSu. to jest strona do tego tematu juz był poruszany kiedys-http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2774&highlight=kontrola+trakcji
_________________

 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 18-12-2008, 10:49   

jaga przyczyna może tkwić jak opisał Pawcio21. Zobacz jeszcze temat ten:
http://forum.mitsumaniaki...4&highlight=tcl
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
tool 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant '95 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała/Andrychów
Wysłany: 27-10-2009, 13:18   

Pawcio21 napisał/a:
A masz gaz w tym autku??Jeżeli tak to czy wystrzelił Ci ostatnio.
jaki jest związek pomiędzy strzałami gazu a uszkodzonym ABS? U mnie ABS nie działa już od ok roku a zepsuł się tak mniej więcej po strzale gazu.
_________________
E54A - 2.0 V6 LPG '95
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 27-10-2009, 18:49   

tool napisał/a:
jaki jest związek pomiędzy strzałami gazu a uszkodzonym ABS? U mnie ABS nie działa już od ok roku a zepsuł się tak mniej więcej po strzale gazu.


chyba coś w tym jest ( sam osobiście nie mam gazu ) ale jak miałem problemy z obrotami i zacząłem kręcić nie tym czujnikiem co trzeba ( oczywiście źle go ustawiłem ) to lampka TCL OFF mrugała mi bez przerwy .... a TCL jest powiązany z ABS i może po strzale gazu uszkodził się ten czujnik od TCL-u :roll:
 
 
Pawcio21 
Mitsumaniak


Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 52
Skąd: Mielec
Wysłany: 28-10-2009, 07:47   

Tam są dwa czujniki jeden odpowiada za położenie przepustnicy a drugi jest odpowiedzialny za kontrole trakcji chodzi o to ze kontrola trakcji dziala na zasadzie przepustnicy tzn mierzy jej otwarcie i przekłada to na działanie absu chodzi o to by nie doprowadzic do poslizgu któregoś z kół. po prostu wychamowuje to kolo które aktualnie nie ma przyczepnosci. mi miedys po kilkakrotnym wystrzale gazu przestawiło ten 2 czujnik i komp. odczytał to jako błąd własnie przez mrugającą kontrolke tcl. oczywiscie wtedy funkcja TCL nie działa. u mnie pomogło zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie silnika. być może u Ciebie przestawiło lub cos sie uszkodziło w tym czujniku. komputer powinien wymrugać to jako błąd. jezeli nie to to jest 2 opcja moze któryś z czujników ABS jest zepsuty lub sie odłączył lub po prostu jest zanieczyszczony. Spróbuj także zresetować kompa. robi sie to przez odłaczenie ujemniej klemy z akumulatora i po 30 sek. ponowne podłaczenie. nalezy pamietac wtedy zeby po tej czynnosci zapalic silnik wyłaczyc wszystkie niepotrzebne żrodła poboru pradu i pozostawic silnik na jałowym biegu do momentu az wentylatory sie załączą trzeba uzbroic sie w cierpliwosc gdyz w chlodne dni moze to chwile potrwac. Pozdrawiam i życze powodzenia . :wink:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.