Półoś lewa sigma 12v automat '93 |
Autor |
Wiadomość |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 08:58 Półoś lewa sigma 12v automat '93
|
|
|
Witam.
Uszkodzeniu ulegl przegub srodkowy lewej polosi i w zwiazku z tym mam kilka pytan.
Czy trzeba wymieniac cala półoś ? (tak powiedzieli w serwisie)
Czy półoś z 24V bedzie pasowala do 12V ?
Czy ktos moze ewentualnie sprzedac mi taka półośkę lub polecic kogos gdzie moglbym kupic ?
Na allegro nie ma. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 10:39
|
|
|
Witam !
Z tego co rozumiem to potrzebujesz przegub do Sigmy .W sklepie motoryzacyjnym zapytaj o takie coś kosztuje bodajże 220pln jak nie mają to na drugi dzień Ci załatwią. Podasz rok pojemność ty masz silnik SOHC (12V). Przynajmniej u mnie z zakupem nie było problemów, a jak masz podnośnik to sam sobie wymienisz. Jak to się robi masz w manualach na naszej stronie (przyklejone) szukaj ( front axel) wszystko pięknie rozrysowane. Do serwisu się nie udaj bo każdy mechanik Ci to naprawi dużo taniej jeśli sam boisz się za to zabierać.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 20:07
|
|
|
najlepiej to bym wymienil cala półoś.
Nie wiem czy starczy wymiana samego przegubu. ani ja ani mechanik nie mamy pewnosci. tam jeszcze jest lozysko i ono tez moze byc wywalone.
nie wiem tylko czy półoś od automata 24v pasuje do 12v. |
|
|
|
 |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 23:43
|
|
|
Witam
Ja miałem niedawno ten sam problem. Jezeli do wymiany masz przegub zewnętrzny to faktycznie tak jak napisał syski nie ma problemu, natomiast jak dobrze zrozumiałem ty masz wywalony przegub wewnętrzny i tutaj jest problem. W sklepach raczej nei znajdziesz a u Japaneze 1000zł sztuka. Ja poprzez swojego mechanika kupiłem używane całe osie ale z nimi tez była jazda bo nie zgadzały sie grubosci i długosci półosi, ostatecznie jakos sie udało to poskładac i narazie wytrzymało 4000km. Wydaje mi sie ze osie od 12 i 24 są inne moze tez byc róznica jesli chodzi o automat i manual. Najtaniej bedzie poszukac uzywek ale ze stanem ich bywa róznie. Mnie obie strony kosztowały razem z robocizną ponad 1200.
Powodzenia w szukaniu i przujemniej jazdy po remoncie
Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 17-02-2008, 13:26
|
|
|
półosie do 24v są grubsze...pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-02-2008, 01:41
|
|
|
półosie we wszystkich wersjach są takie same, jedynie w bardzo wczesnych skrzyniach (do listopada 91) były cieńsze, w kombi sa takie jak w pozostałych autach od grudnia 91 - nie ma znaczenia typ skrzynki (man czy automat).
Tak przynajmniej wynika z CAPS |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 18-02-2008, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 18-02-2008, 20:20
|
|
|
tak,ale jak szukałem skrzyni manualnej do sigmy na 24 zaworki to oznaczenie F5M33 było na skrzynkach każdych ale to dalej /kombinacja cyfr i liczb/ była inna ....i dwie skrzynie z przeglądanych miały powyższe oznaczenie ale otwory miały na półosie inne a i budowa troszkę się różniła?dlaczego? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-02-2008, 22:02
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | tak,ale jak szukałem skrzyni manualnej do sigmy na 24 zaworki to oznaczenie F5M33 było na skrzynkach każdych ale to dalej /kombinacja cyfr i liczb/ była inna ....i dwie skrzynie z przeglądanych miały powyższe oznaczenie ale otwory miały na półosie inne a i budowa troszkę się różniła?dlaczego? |
Może właśnie były z różnych autek Wg juz wspomnianego CAPSA w 12V i 24V bez TCL były 3 skrzynki:
90.12-91.07-SNZJ
91.08-91.11-SNGJ
91.12-96.03-SNXJ
W 24V z kontrolą trakcji była dodatkowo SNEJ
Cokolwiek to znaczy. W tych SNZJ i SNGJ są cienkie półośki. W kombi też teoretycznie była skrzynka SNXJ i tylko grube półośki
PS. Zbyszek a Tobie się udało znaleźć w koncu skrzynke i postawić autko na nogi ? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 19-02-2008, 14:24
|
|
|
no autko jak autko .mam skrzynkę od sławka ...przekładam zaraz 5 i R no i wkładam skrzynkę z powrotem do sigmuchy .swojej naprawiał nie będę bo tam dziura że ho,ho od tego sworznia .....mam skrzynkę własnie snxj - f5m33 i ta pasuję chyba....jak włoże to napiszę co dalej....
no i rozebrałem -synchronizatory różne ,dolna zębatka ma takąsamą ilość zębów ...reszta na górnym wałku pod dekielkiem inna ....czyli nic innego jak różnice ilości żebów na synchronizatorach u mnie jest mniej w tamtej więcej a poza tym wszystko takie samo .
u mnie oznaczenie jest F5M332SNXJ na tamtej KF5M332SNXJ - na obudowie jest literka K, na tamtej L .może zdą że jeszcze przełożyć .martwi mnie tylko to czy półośki będą pasować? a leżą w drugim garażu i nie mogę sprawdzić.pozdro |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 22-02-2008, 12:31
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | półosie we wszystkich wersjach są takie same |
chyba nie bo kiedyś wyciągnąłem lewą z sigmy kombi w manualu żeby wrzucić do sedana w autoacie i nie pasowała była jakaś mała różnica (któraś była chyba około cm dłuższa na odcinku podpora-skrzynia) |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-02-2008, 00:16
|
|
|
po kolejnych poszukiwaniach, z katalogu wynika ze masz racje, wlasnie róznica tkwi w długości tego wałka, i wałek jest rózny (choc nie wiem na pewno czy dłuższy) miedzy automatem a manualem a dodatkowo miedzy automatami na pewno jest jest różnica miedzy wersja 12VAT / 24V AT a 24V AT z 4WS (tylne koła skrętne) W tych Sigmach ona bedzie dłuższa bo tam jest naped pompki sterowania skretem tylnych kół ( swoja droga "genialne" pomysł żeby wziaść naped pompki z półośki). Natomiast sama półoś tj. od przegubu do przegubu jest taka sama . Jeśli półośka miała trafić do sedana i to 24V to są duże szanse że własnie do wersji z 4WS bo to była bardzo popularna opcja w 24V, nie znam wszystkich aut które są w Polsce ale z forum to przykładowo ECSu w 24V nie miał tylko kolega Tomek210 a tak to wszystkie widziane przezemnie 24V miały ECS (przeważnie niesprawny) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 23-12-2008, 21:05
|
|
|
tak żeby nie powielać ośmielam się napisać iż wymieniłem właśnie przegub zewnętrzny lewego koła i dla zainteresowanych nr. owego przegubu to G15017PC oczywiście na 24V rok 91-96 cena jak dla mnie była 150 zł. wpisując w wyszukiwarkę ten numer części ukażą się producenci a póżniej wybieramy za jaką kwotę my chcemy mieć . tak że część sprawdzona i polecam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
|