Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Padło ecu galant 92 2.0 glsi
Autor Wiadomość
darek2222 
Forumowicz

Auto: Galant 92 glsi 2.0
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-11-2008, 20:16   Padło ecu galant 92 2.0 glsi

Witam Mitsumaniaki.
Padło Ecu.
Nadpalony ebonit i to co na nim było przysmażyło sie (bardzo nieprzyjemny zapach po otwarciu ecu) i tu sie zwracam z prośbą do Bartka i Krzyżaka znawców ecu czy sie da go uratować czy to już smelc.
Wlaśnie jakieś pół roku temu samochod dziwnie zaczął sie zachowywać po przełaczeniu na benzynę zaczął rwać i silnik zaczął jakby palić nie na wszystkie gary, ajakieś dwa trzy miesiące temu po przełaczeniu na benzynę gasł Jeżdziłem tylko na gazie na zwykłej instalacji dopóki i ta nie wysiadla.
teraz widze przysmażone ecu i to chyba jest przyczyną ze samochod nie odpala na benzynie wcale.
czy da sie go naprawić czy to już złom. poradzcie.
Pozdrawiam
Link do zdjęć z uszkodzeniem ecu

http://www.fotosik.pl/pok...a4ced25c38.html
http://www.fotosik.pl/pok...af6b009a14.html
http://www.fotosik.pl/pok...10b257fc3b.html
http://www.fotosik.pl/pok...31ea95c0ca.html
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2008, 20:21   

Poskracało Ci sznurki - popraw, bo widać tylko:

Cytat:
Not Found

The requested URL /pok...af6b009a14.html was not found on this server.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
darek2222 
Forumowicz

Auto: Galant 92 glsi 2.0
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-11-2008, 20:22   

zaraz poprawię.

[ Dodano: 15-11-2008, 20:26 ]
http://www.fotosik.pl/pok...a4ced25c38.html
http://www.fotosik.pl/pok...af6b009a14.html
http://www.fotosik.pl/pok...10b257fc3b.html
http://www.fotosik.pl/pok...31ea95c0ca.html
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2008, 20:42   

Popatrz dokładnie na procesor MH6111 (najlepiej spirytusem zmyj gluta który jest na nim) - jak nie jest wybrzuszony, to jest duża szansa ratunku
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
darek2222 
Forumowicz

Auto: Galant 92 glsi 2.0
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-11-2008, 20:56   

Bartek plytka procesora jest bez wybrzuszenia
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2008, 21:02   

No to jest jakaś nadzieja, chociaż długa jazda z 12V zamiast 5V w zasilaniu procesora nie wróży niczego dobrego
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
darek2222 
Forumowicz

Auto: Galant 92 glsi 2.0
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-11-2008, 21:05   

a co się spaliło i dlaczego ze starości czy może jakaś inna przyczyna ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2008, 21:14   

C104 jest bezpośrednią przyczyną - pojawia się 12V w zasilaniu logiki (oraz czujników, zasilanych przez spalony rezystor i zabezpieczonych spaloną diodą) zamiast 5V

[ Dodano: 15-11-2008, 21:16 ]
PS. A C105 również jest rozlany, co zapewne unieruchomiło Misia (brak zasilania dla sterownika zapłonu (M59017)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
darek2222 
Forumowicz

Auto: Galant 92 glsi 2.0
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-11-2008, 21:27   

Bartek a czy da sie to naprawić oczywiście nie za free.
Czytałem kiedyś na forum mitsumaniaków że komuś naprawiałeś kompa który był w stanie bardzo opłakanym . Czy się tym jeszcze zajmujesz?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2008, 21:31   

Szczerze mówiąc nie mam na to czasu, więc nie mogę Ci obiecać żadnych terminów....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
darek2222 
Forumowicz

Auto: Galant 92 glsi 2.0
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-11-2008, 21:35   

A czy możesz kogoś polecić zależy mi na czasie misiu już od 1.5 tygodnia stoi na parkingu.

[ Dodano: 15-11-2008, 22:02 ]
Bartek napisał/a:
C104 jest bezpośrednią przyczyną - pojawia się 12V w zasilaniu logiki (oraz czujników, zasilanych przez spalony rezystor i zabezpieczonych spaloną diodą) zamiast 5V

[ Dodano: 15-11-2008, 21:16 ]
PS. A C105 również jest rozlany, co zapewne unieruchomiło Misia (brak zasilania dla sterownika zapłonu (M59017)


Czyli kondensatory elektrolityczne nie wymienione na czas .
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2008, 22:15   

oczywiście :roll: najbardziej typowa usterka tych aut....ale profilaktycznie dotąd udało mi się wymienić kondensatory ze 3 razy..... tak wszyscy chyba uważają, że ICH samochodu ten problem nie dotknie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
darek2222 
Forumowicz

Auto: Galant 92 glsi 2.0
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-11-2008, 22:30   

Czy zwykły elektronik jest w stanie to naprawić, a może znasz kogoś kto się na tym zna profesjonalnie i ma czas?.

[ Dodano: 15-11-2008, 22:31 ]
czy lepiej szukać używki

[ Dodano: 16-11-2008, 13:57 ]
znalazłem używkę
i mam pytanie
Zgadzają mi się numery Md167736 i E2T14474
nie zgadza mi się numer 4 cyfrowy u mnie jest 1403 M a na używce 1415 M
Czy używka będzie pasowała, co oznacza numer 4 cyfrowy?
 
 
piwo8
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2008, 18:11   

darek2222 napisał/a:
Czy zwykły elektronik jest w stanie to naprawić, a może znasz kogoś kto się na tym zna profesjonalnie i ma czas?.

[ Dodano: 15-11-2008, 22:31 ]
czy lepiej szukać używki

[ Dodano: 16-11-2008, 13:57 ]
znalazłem używkę
i mam pytanie
Zgadzają mi się numery Md167736 i E2T14474
nie zgadza mi się numer 4 cyfrowy u mnie jest 1403 M a na używce 1415 M
Czy używka będzie pasowała, co oznacza numer 4 cyfrowy?


Darek elektronik oczywiscie jest to w stanie naprawic, ale odpowiedni ;) zeby ci czasem jakis partacz czegos nie ,,zniszczyl'', niektórzy potrafia do tego brac lutownice transformatorowe i grzeją ostro a na koniec ci powiedza ze to jest cale spalone i do wyzucenia =D :mrgreen:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-11-2008, 18:45   

darek2222 napisał/a:
4474


ten jest najważniejszy.... czyli 4 ostatnie cyfry z E2T14474.... one oznaczają wersję, model i oprogramowanie procka......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.