| Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 10:21
 | Wyciszanie Colcika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | nikhil [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2007, 22:36   Wyciszanie Colcika |   
 |  
               | 
 |  
               | Chciałbym wyciszyć wnętrze mojego Colta, czym to zrobić i gdzie je zastosować? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | harpagan   Mitsumaniak
 Jaśnie Wielmożny Pan
 
  
 Auto: Colt CC5A 4x4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 42 razy
 Dołączył: 30 Wrz 2005
 Posty: 2470
 Skąd: wawrzyszewowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2007, 00:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na szybko nie moge tego znalesc Proponuje uzyc funkcji szukaj
 Na 100% byl o tym temat
 |  
				| _________________ Frankenstein CC5A 4x4
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | josie   Mitsumaniak
 majsterklepka
 
  
 Auto: Omega B 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 167 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 2517
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2007, 01:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | na przykładzie mojego Colta (model 88-92) 
 -mata "szmaciana" gr około 1,5cm na całej podłodze /duży efekt, słyszalny zaraz po odpaleniu auta/
 -mata bitumiczna (dekarska SOUDBAND -czy jakoś tak) - na drzwiach obie połacie i maska - mniej słyszalny efekt ale obowiązkowo przy montażu głośników w drzwi. Znaczna poprawa odgłosu zamykanych drzwi i maski.
 -mata bitumiczna na nadkolach tylnych wewnątrz auta - wyciszenie szumu wody
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nikhil [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2007, 21:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za podpowiedz.Funkcja szukaj nie zawsze daje właściwe efekty.Próbowałem |  
				| Ostatnio zmieniony przez nikhil 26-01-2007, 12:42, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2007, 22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | nikhil napisał/a: |  	  | Funkcja szukaj nie zawsze daje właściwe efekty | 
 Zawsze.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Trzeba "tylko" wiedziec jakie pytania zadawac
   |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2008, 16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę, że tutaj będę opisywał swoje poczynania i odczucia podczas wyciszania wnętrza Colta. Na razie zdjąłem tylne boczki i błotniki wypełniłem szczelnie wełną mineralną (oczywiście tą "niegryzącą"
  ). Wrażenia? Jeszcze nie padało, ale praktycznie wcale nie słyszę szumu opon i tłumika podczas jazdy z równą prędkością. Dodatkowo mam wrażenie jakby lepszego basu wydobywającego się ze skrzyni basowej w bagażniku. Przy okazji auto zostało gruntownie odkurzone i wysprzątane z tyłu. Wiosną zostanie wykonane na podłodze to co josie napisał + oklejenie aluminiową matą dekarską tunelu środkowego oraz wygłuszenie drzwi dokładnie tak jak pisze josie (przy okazji głośniczki w drzwiach zagrają napewno lepiej). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Browar [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2008, 22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | panowie a co z kilogramami?wiem ze to o komfort sie rozchodzi:) tyle ze autko ciezsze ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maxkata [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-07-2008, 14:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | sama przyjeność dać gazu i słyszeć szum opon, czy głoś tłumika. Komfoft to w Galancie!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | londolut   jradmin Colt
 
  
 Auto: FK2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 150 razy
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 8958
 Skąd: skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-07-2008, 14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Albo chlapanie wody po podwoziu, czy nadkolach, odbijające się kamienie itp - full przyjemność 	  | maxkata napisał/a: |  	  | sama przyjeność dać gazu i słyszeć szum opon, czy głoś tłumika. | 
   |  
				| _________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
 Turbofrytkownicom mówimy nie
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adamovicius [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-07-2008, 21:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja wygłuszylem maskę mata polietylenową grubosci 10mm i odporna do 95^C.Wiedzialem ze hałasu wewnatrz to nie zmniejszy,ale ze zewnatrz tez nic nie da to nie wiedzialem  a pozatym mata pod wplywem temperatury zwieksza swoje rozmiary i zaczyna obwisac. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maxkata [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-07-2008, 16:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | londolut napisał/a: |  	  | Albo chlapanie wody po podwoziu, czy nadkolach, odbijające się kamienie itp - full przyjemność 	  | maxkata napisał/a: |  	  | sama przyjeność dać gazu i słyszeć szum opon, czy głoś tłumika. | 
   | 
 
 To zależy kto co lubi? Dla mnie sama przyjemność słyszeć co się dzieje w aucie i poza nim.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polls   Forumowicz
 
  
 Auto: Colt CA1A 1.3 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 03 Sty 2006
 Posty: 43
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-12-2008, 13:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Myślę, że tutaj będę opisywał swoje poczynania i odczucia podczas wyciszania wnętrza Colta. Na razie zdjąłem tylne boczki i błotniki wypełniłem szczelnie wełną mineralną (oczywiście tą "niegryzącą"
  ). Wrażenia? Jeszcze nie padało, ale praktycznie wcale nie słyszę szumu opon i tłumika podczas jazdy z równą prędkością. Dodatkowo mam wrażenie jakby lepszego basu wydobywającego się ze skrzyni basowej w bagażniku. Przy okazji auto zostało gruntownie odkurzone i wysprzątane z tyłu. Wiosną zostanie wykonane na podłodze to co josie napisał + oklejenie aluminiową matą dekarską tunelu środkowego oraz wygłuszenie drzwi dokładnie tak jak pisze josie (przy okazji głośniczki w drzwiach zagrają napewno lepiej). | 
 
 Hugo i jak postępy ?
 
 ja u siebie mam drzwi i boczki wytlumione soudband efkt ok zawlaszcza Audio, chce teraz polozyc na podłogę samoprzylepną matę z filcem MBFIL50 z allegro nie wiem tylko jaki bedzie tego efekt. Chcialem tez wytlumic sciane grodziowa Matą poliuretanową radiacyjną 4mm, ale od strony slinika dostep kepski a od srodka trzebaby zdejmowac kokpit duzo roboty
 
 A i na forum Mazdy znalazlem jeszcze cos takiego jak NOXUDOL 3100 Wodna masa dźwiękochłonna
 
 http://forum.mazdaspeed.p...f35a1548d5e0ad1
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez polls 31-12-2008, 15:58, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-12-2008, 14:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | polls napisał/a: |  	  | Hugo i jak postępy ? | 
  Już dawno sprzedałem Colta. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomek24   Forumowicz
 
  
 Auto: Colt CJO
 Dołączył: 14 Gru 2008
 Posty: 41
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-12-2008, 15:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie polecam Ci maty z filcem, bo nasiąka wiglocią i tyle z tego jest  Najtańszy, może nie najlepszy sposób na drzwi przednie to zwykła mata dekarska (może być z castoramy) i na boczki drzwi mate z wełną mineralną (tak jest oryginalnie w colcie na tylnych boczkach). Civica wyklejałem całego matami dekarskimi i efekt był całkiem ładny, w colcie tył wygłusze tak samo+ wszystkie plastiki matą z wełną   |  
				| _________________ Misioo Colt CJO 1,3 dwanaście fał
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miroslaw1305   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3  1997
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 19 razy
 Dołączył: 07 Mar 2007
 Posty: 474
 Skąd: Kępno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-01-2009, 13:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mogę polecic Ci następujące rozwiązanie wygłuszenia Bardzo skuteczne całego podwozia gołych blach -czyli takich na których nic nie jest zamontowane z mechanizmem i elektryką .Tą metodą można wygłuszyc całą powieszchnię od środka począwszy od tylniej kanapy do powieszchni pod nogami .Nie wiem czy drzwi i klapę bagażnika sprubujesz,ale warto .Tą metodą zakonserwowałem i wygłuszyłem mego Fiata 126 p kilkanaście lat temu po zrobionej blacharce .Wygłuszenie i konserwacja od środka sprawdziło się w przeciągu użytkowania mojego i klienta ,który odemnie kupił maluszka.Po tym przydługim wstępie opiszę Ci ten :patent;- -kupujesz -bitex do konserwacji podwozia -taki do nakładania na ciepło i za pomocą pistoletu . Drugim składnikiem jest zmielona guma.Ja miałem od wulkanizatora ,który nacinał bieżniki w oponach.trzeba niestety wszystko powyciągac ,wyczyścic blachę ,ewentualne ogniska rdzy usunąc i pomalowac minią.Nakładamy na powieszchnię tak przygotowaną warstwę rozgrzanego bitexu i posypujemy zmieloną gumą.powtarzam tę czynnośc kilka razy,do uzyskania grubości od 0'5--do 1 cm.Jest to uzalerznione czy w danym miejscu ta gruba powłoka będzie w czymś przeszkadzac .Taką masę można zastosowac również od spodu .Jest trwała ,amortyzuje uderzenia kamieni wyrzucanych z pod kół.Nie można zastosowac w komorze silnika-ze względu na wysoką temperaturę .Metoda godna polecenia po robieniu prac blacharskich .Chociaż latem moż na zdiąc fotele,wykładzinę podłogi i przejżec wnętrze samochodu i przy tej okazji zrobic wygłuszenie wraz z konserwacją. Trochę przydługo ale jeśli się przyda to powodzenia . Metodę i składniki sprawdzone na własnym samochodzie .
 Pozdrowienia
       |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |