 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
TRAGICZNY WYPADEM W RAJDZIE MAROKA |
Autor |
Wiadomość |
igi
Mitsumaniak
Auto: Lancer Kombi 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 3765 Skąd: innąd
|
Wysłany: 06-06-2006, 15:24 TRAGICZNY WYPADEM W RAJDZIE MAROKA
|
|
|
W TRAGICZNYM WYPADKU PODCZAS RAJDU MAROKA ZGINĄŁ HENRI MAGNE
* Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart wycofuje się z rajdu
* Orpi Rally Morocco
* IV runda pucharu świata rajdów cross-country FIA
Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart wycofał z marokańskiej imprezy swoją załogę Stephane Peterhansel i Jean-Paul Cottret, po ukończeniu finałowego odcinka długości 222 km, na znak szacunku wobec tragicznie zmarłego Henriego Magne. Pochodzący z Andory pilot stracił życie w wypadku, do jakiego doszło pomiędzy pierwszym a drugim punktem pomiarowym, na 61. kilometrze ostatniej w tym rajdzie próby. Peterhansel przejeżdżając linię mety był na czele klasyfikacji generalnej, nieświadom tragedii, która rozegrała się za jego plecami. Decyzją dyrektora zespołu, Dominique Serieys’a załoga została wycofana z rajdu na ostatnim punkcie kontroli czasu.
Henri Magne, triumfator Rajdu Maroka w latach 2000-2002, był pilotem hiszpańskiego kierowcy Joana „Nani” Romy. Ich samochód uderzył przodem w betonową ścianę. Ekipa medyczna stwierdziła zgon Henriego Magne o 10:02 lokalnego czasu, 5 minut po wypadku. Kierowca Nani Roma nie odniósł obrażeń.
Trzecia załoga zespołu, Hiroshi Masuoka i Pascal Mamon zatrzymała się na miejscu wypadku, spiesząc z pomocą. Na tym zakończyła swoje uczestnictwo w rajdzie.
„Przez ponad 25 lat Mitsubishi z sukcesami brało udział w tego typu imprezach, nie odnotowując ani jednego tak tragicznego zajścia”, powiedział Dominique Serieys, dyrektor zespołu Repsol Mitsubishi Ralliart. „Dzisiaj spotkała nas ogromna tragedia. W imieniu Mitsubishi Motors Corporation oraz MMSP składam kondolencje i wyrazy najgłębszego współczucia na ręce żony Henriego i jego całej rodziny”.
„Henri był wspaniałym kompanem i przyjacielem. Był dobrym człowiekiem, zawsze uśmiechnięty i pomocny. Współpracowaliśmy ze sobą również, gdy byłem jego pilotem. To był prawdziwy profesjonalista pragnący wciąż się rozwijać i kontynuować swoją karierę. Nasze dalsze poczynania będą dedykowane Henri’emu. Współczuję także bardzo Naniemu. Ma przed sobą bardzo trudny czas, ale wszyscy będziemy go wspierać”.
Henri Magne
Henri Magne urodził się we Francji w marcu 1953 r. Po raz pierwszy wystartował w Rajdzie Dakar w 1982 r. i ukończył go na 21. miejscu w klasyfikacji generalnej, zajmując pierwszą pozycję w klasie Diesli. W 1985 r. był pilotem szybkiej ciężarówki serwisowej fabrycznego zespołu Mitsubishi, zajmując na mecie dziewiątą pozycję w kategorii ciężarówek. Jego kariera zaczęła się błyskawicznie rozwijać, po tym jak wspólnie z Kenjiro Shinozuką zajęli drugie miejsce w Rajdzie Dakar w 1988 r.
Henri Magne po raz pierwszy wygrał Dakar wspólnie z Kenjiro Shinozuką i Mitsubishi w 1997 r. Powtórzył ten rezultat w 2000 r., jadąc z Jean-Louisem Schlesserem w Rajdzie Paris-Dakar-Cairo. Pilotując Carlosa Sousę w 2003 r. przekroczył metę na trzecim miejscu, ponownie był trzeci u boku Luca Alphanda rok później. Z tymi kierowcami wygrał Puchar Świata w 2003 r. i europejski Puchar Baja w 2004 r.
Po starcie w UAE Desert Challenge w 2004 r. u boku Andrei Mayer, przesiadł się do Jonana Romy, by wystartować z nim po raz pierwszy, w rajdzie Baja Katar. Zajęli wówczas drugie miejsce. Następnie razem wyruszyli na Rajd Dakar 2005, a później odnieśli swoje pierwsze wspólne zwycięstwo w Baja Spain Aragon. Obecny sezon załoga rozpoczęła od doskonałej, trzeciej pozycji w Dakarze, następnie zajmując drugie miejsce w rajdach Patagonia-Atacama i Transiberico Rally.
Magne pozostawił żonę Lucette i dwoje adoptowanych dzieci. MMSP składa najgłębsze wyrazy współczucia wszystkim członkom rodziny Henriego.
[']['][']['] |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 06-06-2006, 15:34
|
|
|
['] |
|
|
|
 |
TNT
Mitsumaniak

Auto: Toyota AYGO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 980 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-06-2006, 16:45
|
|
|
[`][`][`] |
_________________ Zmieniają się auta ale klub zostanie zawsze ten sam - MITSUMANIAKI.Carisma-TNT
Eclipse-TNT
Hania-TNT
Pomóż komuś Ty, ktoś pomoże Tobie - Mitsumaniaki Assistance |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-06-2006, 16:52
|
|
|
Przykre......ale taki to sport, który On na pewno kochał i oddał za niego życie....
Lepiej chyba oddać życie za coś co się kocha, niż umrzeć ze starości lub na jakąś paskudną ciężką chorobę.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
|
|