Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pajero] Jak fachowo zainstalować relingi
Autor Wiadomość
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
  Wysłany: 06-01-2009, 09:46   [Pajero] Jak fachowo zainstalować relingi

Na wstępie chciałem przywitać Szanownych Użytkowników forum oraz marki Mitsubishi jako nowy użytkownik. Niedawno zamieniłem leciwą Toyotę Previę na Pajero po długich poszukiwaniach, bo znależć ten jedyny egzemplarz w odpowiednim stanie jest bardzo ciężko.
Mogę powiedzieć że mi się prawie udało. "Prawie" dlatego że misiek nie ma relingów i stąd moje pytanie: Jak fachowo zainstalować relingi - jak zamontowane są fabrycznie?
Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2009, 10:11   

Tonys, witaj na forum.
Moim zdaniem nie ma szans na zamontowanie fachowo relingow do wersji bez. Podobno inaczej jest produkowana karoseria dachow do modeli bez relingow. Pisze podobno bo sam nie widzialem ale wersje fabrycznie wyposazone w relingi maja dodatkowe wzmocnienia. Aby bylo smiesznie Mitsu w swojej ofercie ma dokladane relingi. Koszt jest zaporowy i dochodzi do prawie 3800 za sztuke. :shock: Podobno bo tez nie wlazilem na dach III a tylko ogladalem z ziemi. Wersje bez relingow maja miejsca do mocowania. Ja nie widzialem. :mrgreen: Oryginalne sa przykrecane do dachu w trzech miejscach po 2 sruby.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 07-01-2009, 08:04   

Dzięki za szybką odpowiedź, również słyszałem, że jest możliwość ich dołożenia przez serwis, ale w tej kwocie można dokupić przyzwoitą przyczepę (zamiast zakładać box) :wink: .
Jak pogoda pozwoli spróbuje podwadzić listwy i obadać co znajduje się pod nimi.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2009, 08:33   

Tonys aby zainstalowac box lub inny uchwyt nie musisz miec relingow. Sa inne systemy. Odpowiednie lapy i sprawa zalatwiona.
Jesli masz zestaw THULE do relingow to wystarczy zmienic stopy na Rapid System 750.
http://www.thule.com/Thul...e____28617.aspx
Jesli nie to pozostaja podbne rozwiazania innych producentow. Mitsubishi tez ma taki bagaznik do III w swojej ofercie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-01-2009, 08:37   Re: Jak fachowo zainstalować relingi

tonys napisał/a:
Na wstępie chciałem przywitać Szanownych Użytkowników forum oraz marki Mitsubishi jako nowy użytkownik. Niedawno zamieniłem leciwą Toyotę Previę na Pajero po długich poszukiwaniach, bo znależć ten jedyny egzemplarz w odpowiednim stanie jest bardzo ciężko.
Mogę powiedzieć że mi się prawie udało. "Prawie" dlatego że misiek nie ma relingów i stąd moje pytanie: Jak fachowo zainstalować relingi - jak zamontowane są fabrycznie?
Z góry dziękuje za pomoc.

Relingi montuje się dosyć łatwo. W miejscu gdzie przebiegają plastikowe listwy.
Od środka z boków demontuje się tapicerkę, robi się od góry dziurki fi 6,5 mm. przez listwę. Po włożeniu relingów, od środka na przechodzącą śrubę zakłada się podkładkę na tyle dużą, zęby w razie zamontowania bagażnika nie wyrwało z dachu. ( niektórzy montują bez i tez montuje bagażniki i nic się nie dzieje) Potem montujesz tapicerkę.
Po czym pajerka nabiera nowego eleganckiego wyglądu.

[ Dodano: 07-01-2009, 08:39 ]
tonys napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedź, również słyszałem, że jest możliwość ich dołożenia przez serwis, ale w tej kwocie można dokupić przyzwoitą przyczepę (zamiast zakładać box) :wink: .
Jak pogoda pozwoli spróbuje podwadzić listwy i obadać co znajduje się pod nimi.

Listew się nie podważa a wyciąga w kierunku jazdy. W innym wypadku uszkodzisz zaczepy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2009, 08:44   

Zbyszekm2 napisał/a:
Potem montujesz tapicerkę
jesli sie zdecydujesz to rozbieraj to delikatnie i z glowa. Kazed zalamanie lub odksztalcenie zostaje i wyglada nie ladnie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 07-01-2009, 10:39   

zbyszekm2 napisał/a:
Od środka z boków demontuje się tapicerkę, robi się od góry dziurki fi 6,5 mm. przez listwę.

... czy demontaż tapicerki sprawia jakieś problemy i jak zabezpieczyć otwory przed podciekaniem i korozją - miejsce montażu poniekąd pełni rolę rynienki.

Gene napisał/a:
Tonys aby zainstalowac box lub inny uchwyt nie musisz miec relingow. Sa inne systemy. Odpowiednie lapy i sprawa zalatwiona.

Słuszna racja Gene, właśnie posiadam gotowy zestaw THULE od poprzedniczki Previi i musiałbym tylko dokupić cztery uchwyty jak pokazałeś na rysunku, ale jak zauważył kolega Zbyszekm2:
zbyszekm2 napisał/a:
pajerka nabiera nowego eleganckiego wyglądu


zbyszekm2 napisał/a:
Listew się nie podważa a wyciąga w kierunku jazdy. W innym wypadku uszkodzisz zaczepy

Dzięki za uwagę.
Korzystając z sytuacji bez zakładania nowego postu - poszukuje używanej anteny automatycznej, swoją straciłem w lesie na kuligu.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2009, 14:17   

Tonys proponuje w sprawie obu potrzeb (relingi, antena) porozmawiac ze ZbyszkiemM2. Mysle, ze bedzie w stanie Ci pomoc. [PW, GG lub e-mail]
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-01-2009, 15:55   

tonys napisał/a:
Na wstępie chciałem przywitać Szanownych Użytkowników forum oraz marki Mitsubishi jako nowy użytkownik


Witam nowego MitsuManiaka. Pytanie moje do Ciebie jest nietypowe-czy potrzebujesz relingi aby zamontować bagażnik do przewożenia rowerów lub nart?? Jest fajne rozwiązanie do bagaznika montowanego na kole zapasowym i koszt kształtuje się w granicach 2000zł interesuje Cię ten temat to poszukam adresu. Sam mam taki bagażnik na kole montowany i jest OK. Pozdrówka :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 17:17   

A jakiej firmy masz ten bagażnik na koło ? Bo ja mam FAPA - mago i jest niekompletny coś mu brakuje i nie mogę założyć na koło ( coś mu brakuje przy łańcuchach spinających ) Jeśli miałbyś taki sam byłbym wdzięczny za pomoc ( jakąś fotkę jak to wygląda ).Pozdrawiam .
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-01-2009, 20:50   

butyński napisał/a:
A jakiej firmy masz ten bagażnik na koło ? Bo ja mam FAPA - mago i jest niekompletny coś mu brakuje i nie mogę założyć na koło ( coś mu brakuje przy łańcuchach spinających ) Jeśli miałbyś taki sam byłbym wdzięczny za pomoc ( jakąś fotkę jak to wygląda ).Pozdrawiam .


Witaj. Mój bagażnik jest włoskiej produkcji GEV Torino. Nie ma łańcuchów spinających tylko taśmy z napinaczami 3. Jeden opasuje po obwodzie koło natomiast pozostałe dwa na krzyż z tyłu koła. Zdjęcia ->> http://www.fotosik.pl/pok...79be6f6f0b.html
Zamieść zdjęcia swojego bagażnika może coś poradzimy :?

Pozdrówka :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 21:07   

Dzięki fotosik mi dużo wyjaśnił ! U mnie przedłużeniami łańcuszków są taśmy a brakuje mi tylko mechanizmu napinającego ale widzę ,że jest on identyczny jak w taśmach mocujących (takich bagażowych ) .Masz u mnie duże piwko . Dzięki :wink:
 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 08-01-2009, 15:00   

Gene napisał/a:
Tonys proponuje w sprawie obu potrzeb (relingi, antena) porozmawiac ze ZbyszkiemM2. Mysle, ze bedzie w stanie Ci pomoc. [PW, GG lub e-mail]

Dzięki za pomoc. Tak też uczynię.

jawaldek napisał/a:
Pytanie moje do Ciebie jest nietypowe-czy potrzebujesz relingi aby zamontować bagażnik do przewożenia rowerów lub nart??

Między innymi nart, bagaży - a uparłem się na relingi gdyż mam box i poprzeczki z poprzedniego auta, no i nie ukrywam podoba mi się pajerka z relingami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.