Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podobieństwa i różnice w silnikach...
Autor Wiadomość
soko
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2008, 16:02   Podobieństwa i różnice w silnikach...

Witam. W moim Eclipsie (1.8 8v 4g37) padł silnik tzn. Cały silnik jest po remoncie, pech chciał ze zabrałem się też za wałki balanoswe a dokładnie za tulejki. Jako że nie ma do kupienia takich tulejek to dorobiłem nowe no i zaczęła się przygoda... przerobiłem już chyba wszystkie materiały i za każdym razem zacierało wałek i rwało pasek a to rozrządu a to balansowy. po 4 takich próbach mam dosyć. Mogę kupić sam blok z 1.8 razem z wałkami ale jednak chcę kupić drugi silnik a ten sprzedać na graty. Teraz pytanie czy ten silnik będzie pasował (zaczepy) no i czy skrzynia z 1.8 będzie pasowała do 2.0 :

http://www.allegro.pl/ite...ncja_dowoz.html
Ten 2.0 jest tym starszym z tego co pamiętam to SOHC. W Eclipsach 2.0 są DOHC i są na 2 wałkach w glowicy.

Jakie jest oznaczenie tego silnika?
Czy blok jest taki sam jak w 1.8 jeśli chodzi o zewnetrzną budowę?

proszę o precyzyjną i szybką odpowiedź. Z góry dzięki. Pozdrawiam

A już tak na marginesie blok z 1.8 8v i 1.8 16v to jedno i to samo? Cały czas mowa o silnikach z przedziału 87-92
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2008, 18:31   

Silniki z serii 4G3x posiadały głowice 8V. Tak więc żaden 1.8 nie miał 16V z blokiem 4G3x.
Silniki z serii 4G6x posiadały głowice 8 i 16V. Nie są to bloki pasujące pod 4G3x.
_________________

 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2008, 18:40   

ok spox. dzieki. ale najważniejsze bo kupuje cały silnik z glowicą i częścią osprzętu. czy będzie pasował na zaczepy to raczej tak bo watpię by robili różne zaczepy pod różne silniki. Kwestia najważniejsza - skrzynia biegów. Czy z 1.8 podejdzie pod 2.0 SOHC
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-12-2008, 23:25   

Jaki silnik kupujesz? jeżeli inny niż masz, czyli 4G37 to mocowania nie wszystkie pasują.
Czy podejdzie skrzynia, tego nie wiem.
_________________

 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2008, 08:41   

silnik kupuje ten który podałem w linku. Jest to 2.0 SOHC Oznaczenia niestety nie znam.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 23-12-2008, 13:57   

to jest też 4g63. Łapa od strony silnika pasować będzie na 100%. nie wiem tylko jak z przednią i tylną... Zrób zdjęcie pod maską, tak aby było widąc przednią łape i w miare możliwości tylnią, to Ci powiem, bo ma taki silnik u siebie.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2008, 17:08   

spox a nie wiesz jak ze skrzynią będzie?
 
 
gf999 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 89'
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-12-2008, 02:32   

Hej, może dołożę swoje pytanie ;P ... mam galanta 2,0 ktory zaczal wciagac olej (ponad 2 litry na 2tys km) chcialbym nim jeszcze min. rok pojezdzic, widze 3 rozwiazania:
1) jezdzic i dolewac olej non-stop (robic za soba niezla "zadyme" :P )
2) dac do remontu silnik (ile to moze kosztowac i gdzie mozna zrobic w Trojmiescie?)
3) kupić silnik i wymienic (ile moze kosztowac wymiana i gdzie w trojmiescie?) mam galanta 89' 2,0 multi SOHC (jakie silniki beda pasować tak, zeby zgrabnie mi mechanik wymienil nic nie psujac? ) :) pozdrawiam :)
_________________
Seek 'n' Strike
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 24-12-2008, 16:17   

soko napisał/a:
spox a nie wiesz jak ze skrzynią będzie?


powinno pasować, w końcu wszytko pod machą wygląda identycznie, ale ręki nie dam sobie uciąć...

gf999 napisał/a:
jakie silniki beda pasować tak, zeby zgrabnie mi mechanik wymienil nic nie psujac?


najlepiej taki sam jak masz teraz, czyli 4G63 8V
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-12-2008, 12:09   

gf999 napisał/a:
2) dac do remontu silnik (ile to moze kosztowac i gdzie mozna zrobic w Trojmiescie?)

prawie 2 tys za części :D
Jakbyś był w warszawie to mógłbym Ci pomóc ;)

[ Dodano: 25-12-2008, 12:10 ]
gf999 napisał/a:
3) kupić silnik i wymienic (ile moze kosztowac wymiana i gdzie w trojmiescie?) mam galanta 89' 2,0 multi SOHC

Silnik kupisz na allegro, a wymiana do 500 zł zapewne :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
misioq
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2008, 19:10   

pod maska jest tyle miejsca ze mozna spokojnie samemu wziasc sie za wymiane silnika :)
 
 
gf999 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 89'
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-12-2008, 20:45   

mitsu_pl napisał/a:

gf999 napisał/a:
jakie silniki beda pasować tak, zeby zgrabnie mi mechanik wymienil nic nie psujac?


najlepiej taki sam jak masz teraz, czyli 4G63 8V



czyli np. 16V juz beda jakies komplikacje tak?

Maretzky85 napisał/a:

gf999 napisał/a:

2) dac do remontu silnik (ile to moze kosztowac i gdzie mozna zrobic w Trojmiescie?)


prawie 2 tys za części :D
Jakbyś był w warszawie to mógłbym Ci pomóc ;)


aha 2000 ... odpowiedz dosc przejrzysta :P odechcialo mi sie remontu :P

Maretzky85 napisał/a:

Silnik kupisz na allegro, a wymiana do 500 zł zapewne :)

do jakiej kwoty "oplaca sie" kupowac ? :>

misioq napisał/a:
pod maska jest tyle miejsca ze mozna spokojnie samemu wziasc sie za wymiane silnika :)


hmm, pod maska napewno jest duzo miejsca i na podworku tez... ale raczej ciezko to zrobic bez narzedzi i pod golym niebem :|


A czy ktos moze wie gdzie warto w Trojmiescie wykonac taka zamiane... ewentualnie moze ktos ma garaz i pomoglby mi (jakbym kiedys kupil :P ) ? :>
_________________
Seek 'n' Strike
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 01-01-2009, 21:15   

silnik do tego eclipse jest taki sam jak w galancie , są dwa silniki 1,8 i 2,0 oba silniki pasują w zaczepy i mają te same skrzynie. Jeśli chodzi o branie oleju to nie musisz kupować silnika przyczyną tego mogą być uszczelniacze, możesz je po prostu wymienić, koszt uszczelniaczy jest bardzo mały , zmieścisz się w 10 zeta, nie muszą być oryginalne , wyjmij jeden i idż do sklepu coś dobiorą
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-01-2009, 12:30   

gf999 napisał/a:
do jakiej kwoty "oplaca sie" kupowac ? :>

Nie da się tego dokładnie powiedzieć/wyliczyć ;)
Możesz kupić dobry silnik za 300 zł a możesz kupić szrota za 1000 zł...
Każdy silnik wymaga sprawdzenia przed kupnem żeby móc ocenić jak będzie się zachowywał. Inaczej to w zasadzie loteria.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 02-01-2009, 12:50   

najlepiej zrób tak, jak bedziesz widział silnik poproś niech ci głowice sciągnie , zobaczysz wtedy czy są jakieś progi po tłokach , uszczelke i tak wymienić bedziesz musiał wiec to bedzie dobre rozwiązanie moim zdaniem, bedziesz widział w jakim stanie silnik jest

[ Dodano: 02-01-2009, 12:51 ]
ja miałem ostatnio taki silnik ze szrotu za 3 zeta, w całkiem niezłej jeszcze kondycji był ,wymontowali go z auta
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.