[EA5x] klepiące zawory... czy aby na pewno ?? |
Autor |
Wiadomość |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-06-2008, 10:37 [EA5x] klepiące zawory... czy aby na pewno ??
|
|
|
Po ostatniej wymianie oleju na syntetyka 5w40 valvoline po jakimś czasie okropelnie zaczęły mi klepać zawory.
Przynajmniej tak mi się zdawało.
Wczoraj ciekawe zdarzenie miało miejsce.
Otwarłem sobie wszystkie szyby. Włączyłem silnik - traktor. Wsteczny, jadę... i po 1 metrze naglę cisza jak makiem zasiał !! Zwyczajnie 'pstryk' - i klepania brak.
Po chwili tylko jakieś takie dziwne, jednostajne buczenie się pojawiło.
Wyłączyłem silnik, po chwili włączyłem - cisza, i znów za chwilę buczenie się pojawiło.
Za jakiś czas, w czasie jazdy znów się powoli włączało klepanie zaworów.
Cóż to za dziwaczne objawy ? Zaworek przy pompie ? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 02-06-2008, 20:17
|
|
|
Bo jak cofales podniosles obroty i podnioslo sie cisnienie - regulatory zaczely kasowac luz. Odpaliles od nowa, wolne obroty i zas klepie. Wcisnij delikatnie gaz na postoju i powyzej 2500 robi sie cisza a na wolnych klepie.
Ps. widze, ze z Bielska jestes aja teraz tez stad. Jesli masz kombiaka to mze moglbym pomierzyc Twoj baganik? Mam podejrzenie ze moj jest niewymarowy |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-06-2008, 21:22
|
|
|
To nie to - cofałem bez gazu, na półsprzęgle i obrotach jałowych (na zimnym, więc wtedy koło 1500).
Nie, mam sedana. O ile mi wiadomo w BB nie ma ea5w.
Mógłbyś pogłębić myśl 'niewymiarowy' ?? w jakim kontekście ? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 23:43
|
|
|
Cytat: | Mógłbyś pogłębić myśl 'niewymiarowy' ?? w jakim kontekście ? |
wyslalem rolete od kombi i jest za mala, wlasnie czy spotkal sie ktos z za mala roleta lub inaczej z roznymi jej rozmiarami w EAxW? moje wszystkie sa takie same bez wzgledu na rocznik wiem ze offtopic ale prosil bym Was z kombikami i roletami jesli macie czas na pomiar dlugosci rolety (szerokosci biorac za punkt odniesienia auto) w punkcie mocowania jej obudowy i w punkcie zaczepienia uchwytow podtrzymujacych po rozsunieciu. ile tam jest luzu na tych dlugosciach tez bym poprosil.
ontopic:
apropos klepania w zaworach to jesli klepanie ustaje przy zmianie obciazenia/obrotow i po czasie zawory sa OK i nie trzeba wymieniac. odpowietrzyc definitywnie, nie lac za duzo oleju bo wal korbowy potrafi go ze tak powiem "zapowietrzac". |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 24-08-2008, 14:01
|
|
|
xor napisał/a: |
Nie, mam sedana. O ile mi wiadomo w BB nie ma ea5w. |
Od kwietnia jest
EDIT: cos nie halo napisalem. Jest funkcja usun? :/ |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 24-08-2008, 14:54
|
|
|
No wlasnie nie Jak bylem zrobic klimke to mechaniki mialy kombi i pomierzylem wszystko i wyszlo mi ze mam cos nie tak z tym plasikiem po lewej stronie w baganiku. Szyby sa w takiej samej odleglosci wiec cos zle pomierzylismy
A ta roleta moja to jest wlascnie od PLPyntona |
|
|
|
 |
junior81
Mitsumaniak Adamo

Auto: VW POLO 9N 1.4 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2008 Posty: 509 Skąd: Łódź-Polesie
|
Wysłany: 06-01-2009, 22:05
|
|
|
Z doświadczenia wiem ze klepanie samo regulujących zaworów wynika ze zbyt niskiego poziomu oleju. Miałem tak tydzień temu sprawdziłem olej był na minimum. Po dolaniu oleju wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10669 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-01-2009, 23:09
|
|
|
Ja bym rozebrał, wyczyscił kanaliki i popychacze, sprawedził, porzadnie odpowietrzył i cieszył sie bezstukowa praca V6. ja tak zrobiłem wymieniłem jeden który stukał od czasu do czasu ale cisnienie trzymał. Generalnie stuki nasilały sie po przejechaniu ponad 10kkm, wiec wymieniałem olej i dalej.
Od czasu zabiegu nawet przy -16 stC jest cisza jak makiem zasiał - przejechane około 2500km. Olej mam Mobil 5w50 z Allegro. Dodatkowo wymieniłem uszczeleczki pod klawiatura bo koszt niewielki i mam suchutko.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 07-01-2009, 17:37
|
|
|
Marcino napisał/a: | a bym rozebrał, wyczyscił kanaliki i popychacze |
Zabrudzone kanaliki - to jest powód klepania, zostało to już ustalone na forum wieloma głosami użytkowników. Marcino ma rację.... |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2009, 17:39
|
|
|
Marti, a da sie ten brud zwyklym plukaniem silnika usunac ? tzn z plynem specvjalnym |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 07-01-2009, 17:53
|
|
|
Z tego co wiem to niebardzo zdaje to egzamin, lepsze jest rozebranie pewnej części silnika. Kilka osób próbowało płukać to czystym olejem (bardzo częstaw wymiana) ale daje to słaby wynik bo to są osady.... O dokładne czynności popytaj Marcino on to robił ja tylko znam to ze słyszenia bo u mnie efekt raczej nie występuje. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2009, 18:20
|
|
|
@Marti no czystym olejem nie bo juz 3 razy wymienialem co jakies 3k mil i szczerze mowiac po ostatniej wymianie jest tak ze klepie caly czas czy zimny czy cieply czy zimno czy cieplo jedynie danie obrotow powyzej 3k pomaga ale tylko na cieplym |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 07-01-2009, 18:44
|
|
|
Jak zwiększasz obroty to zwiększasz też ciśnenie oleju co powoduje napełnienie samoregulatorów i ich poprawną pracę. Jeżeli kanały są fest oblepione to faktycznie czysty olej nic nie zmieni bo ten czysty olej przy normalnym cisnieniu nie dochodzi tam gdzie powinien. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2009, 23:58
|
|
|
@Marti wiem xD czytalem 7846812364982157 postow na ten temat tu i na forum mazdaspeed.pl gdyz w mojej bylej mazdzie 323f zaczynalo klepac w koncu sie wqrzylem i znalazlem galanta za 450 euro w gazecie sprzedalem mazde i oto jestem |
|
|
|
 |
|