 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtrysku |
Autor |
Wiadomość |
vidur [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2008, 19:20 Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtrysku
|
|
|
Witam forumowiczów
posiadam auto mitsubishi l300 4WD z silnikiem 2,5TD (wiem ze to forum głownie dla Pajero ale silniki te same)
rano, gdy jest zimne po podgrzaniu świec zapali i po chwili zgaśnie, po ponownym zagrzaniu odpala już normalnie przy okazji trochę kopcac
w miejscu gdzie w innym modelu widziałem cięgno od przestawienia kata wyprzedzenia wtrysku u mnie jest puste miejsce, nie wiem czy tak powinno być czy ktoś je zdemontował
przypuszczam ze znacznie pomogłoby one w rozruchu
obejrzałem dokładnie pompę wtryskową i zauważyłem ze element wyglądający jak serwo jest niepodłączony
czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to takiego? (zaznaczone na zdjęciach czerwonym kolorem)
jeśli to jest siłownik/serwo to czy posiada ktoś rozpiskę pinów żebym mógł dorobić sterowanie?
pozdrawiam serdecznie i życzę wesołych świat |
|
|
|
 |
andwiol [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2008, 20:30
|
|
|
Nie wiem czy pomogę ale u Mnie był inny problem przy podobnych efektach.
Mianowicie w moim silniku nie ma nic związanego ze zmianą konta wyprzedzenia wtrysku ale mam za to "japoński patent" ze świecami żarowymi - czyli instalacja 12v a świece 6,8V i podwójny system sterowania. Czyli przez 5s na świece podawane jest 12v z 1-go przekaźnika a następnie układ dogrzewany jest 7v poprzez 2-gi przekaźnik i opornik.
Układ dogrzewania działa tylko poniżej 0stC i dogrzewa świece nawet już po uruchomieniu silnika w celu zapewnienia równej pracy silnika. Niesprawność ( spalony 2-gi przekaźnik ) powodowała efekty jak u ciebie. |
|
|
|
 |
vidur [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2009, 21:03
|
|
|
Witam
co prawda nie dowiedziałem się do czego służy przedstawiony na fotkach element ale rozwiązanie przedstawione przez kolegę andwiola zdecydowanie pomogło w rozruchu przy niskich temp.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-01-2009, 23:38 Re: Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtr
|
|
|
vidur napisał/a: | Witam forumowiczów
posiadam auto mitsubishi l300 4WD z silnikiem 2,5TD (wiem ze to forum głownie dla Pajero ale silniki te same)
rano, gdy jest zimne po podgrzaniu świec zapali i po chwili zgaśnie, po ponownym zagrzaniu odpala już normalnie przy okazji trochę kopcac
w miejscu gdzie w innym modelu widziałem cięgno od przestawienia kata wyprzedzenia wtrysku u mnie jest puste miejsce, nie wiem czy tak powinno być czy ktoś je zdemontował
przypuszczam ze znacznie pomogłoby one w rozruchu
|
Ej chłopie!, Jaki kąt wyprzedzenia wtrysku, jak chcesz wyprzedzić wtrysk to musisz uwiązać się na sznurku przed silnikiem, bo inaczej się nie da.
To co masz w kółku na zdjęciu to sterowanie zaworem EGR a nie kąt wtrysku, i nie wszystkie pajero są w to wyposażone.
Za odpalanie odpowiada kilka rzeczy, kondycja pompy, silnika,wtrysków, paliwa, filtrów, układu paliwowego (może być zapowietrzony albo się zapowietrzać), świece, sterownik świec, przekaźnik świec, itd. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
vidur [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2009, 15:41
|
|
|
Witam
myślę kolego zbyszkum2 że moglbys powstrzymać się z sarkastyczna odpowiedzią - nie wszyscy wszystko wiedzą a po to jest to forum żeby zadawać pytania oraz dzielić się wiedza
jeśli miało być śmiesznie - było, ale jak chciałeś się dowartościować - twoja sprawa
dzięki za info o EGR, chociaż muszę przyznać ze jestem zaskoczony ponieważ wydawało mi się ze w takim prostym silniku takie rzeczy sterowane są ciśnieniem/podciśnieniem a nie elektrycznie ale skoro tak twierdzisz to pewnie masz racje
wracając do postu kolegi andwirola to są 2 rozwiązania układu podgrzewania świec: z jednym lub z dwoma przekaźnikami i opornikiem
zainteresowanym chętnie podeśle schematy serwisowe tych instalacji
pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-01-2009, 16:04
|
|
|
vidur napisał/a: | Witam
myślę kolego zbyszkum2 że moglbys powstrzymać się z sarkastyczna odpowiedzią - nie wszyscy wszystko wiedzą a po to jest to forum żeby zadawać pytania oraz dzielić się wiedza
jeśli miało być śmiesznie - było, ale jak chciałeś się dowartościować - twoja sprawa
|
To nie sarkazm, ale miało zmusić do myślenia.
Zobacz jeat teraz długo będziesz pamiętał do czego jest to urządzenie
Pewnie, ze forum jest do wyjaśniania i dzielenia się info, Dlatego lepiej pytać co to jest? Do czego służy, niż stwierdzać, ze to jest przyczyną czegoś itd.
Jeśli bolało, przepraszam |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2009, 16:10
|
|
|
A teraz juz konczymy OT w dziale technicznym.
Ze swej strony dodam, ze trzeba przywyknac do pewnego "klimatu" dzialu terenowego naszego forum. To wszystko z czystej zyczliwosci.
Ja tez pozdrawiam |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Przemy [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2009, 20:26
|
|
|
kolego w tym silniku kąt wyprzedzenia zmienia się poprzez ustawienie pompy. Odchylasz ja od albo do bloku i w ten sposób regulujesz. Najlepiej jakbyś mial do tego czujnik wkręcany na tył pompy. Właściwy kąt wyprzedzenia powinien byc nabity na głowicy obok czujnika temp. w postaci literek |
|
|
|
 |
|
|