brak ssania |
Autor |
Wiadomość |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 08-01-2009, 02:08 brak ssania
|
|
|
witam
zaczne od tego ze wczoraj przy -25 autko nie odpalilo mimo nowego aku
poczatkowo zaczolem sie wkurzac ze szajs kupilem ale jak by nie bylo kilka razy zakrecil zanim padl. jak by tego bylo malo kolega przywiozl prostownik z rozruchem i mimo ze krecil to nie odpalil. za to pozniej przy -4 odpalil na szczala bez ladowania aku ani zadnej podmianki
o co chodzi?
zauwazylem ze po odpaleniu moj gal nie zawsze wskakuje na 1,5 tys obr. tylko zaraz po odpaleniu trzyma w okolisach 800-1000 .tym razem tez tak bylo zupelnie jak by ssanie sie nie wlaczalo
o ile przy -4 odpala nawet bez ssania to przy -24 nie dal sobie rady(i tu sie nie dziwie)
zastanawia mnie jaki czujnik w galu steruje ssaniem i jak sprawic aby dzialal poprawnie
czy da sie to jakos zrobic bez diagnostyki na kompie czy to koniecznosc
moze mozna je recznie wlaczyc jak w maluchu?
pomocy!!! |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 02:35
|
|
|
wymrugaj sobie bledy bodajrze trzeba zewrzec pin 1 i 4 w wtyczce i zalaczyc zaplon i wymruga ci bledy |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 08-01-2009, 10:01
|
|
|
do tego potrzeba jakiegos specjalnego sprzetu prawda?jakas diudka czy cos-jak ja zrobic i skad wziac ksiazke kodow? |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-01-2009, 10:20
|
|
|
Spinacz biurowy jest bardzo dobrym sprzętem - mrugać będzie kontrolka silnika.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 08-01-2009, 12:30
|
|
|
miziek napisał/a: | zewrzec pin 1 i 4 w wtyczce |
ok tylko w ktorej wtyczce bo nigdy czegos takiego nie robilem
i z kad bede wiedzial co to mruganie oznacza czyli co sie zepsulo |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 12:46
|
|
|
CLICK a wtyczka jest bodajrze gdzies pod konsola od kierowcy (not sure) |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 08-01-2009, 15:56
|
|
|
tez ten temat przerabialem ale juz wiem o co chodzi, tu masz napisane co jaki kod oznacza http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 dlugie dziesiatki krotkie jednosci, spinasz pin jeden z pinem 4 wlaczasz zaplon i zaczyna mrugac. |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-01-2009, 16:19
|
|
|
A czy w ogóle świeci się kontrolka ECU? Chociaż przy przesunięciu charakterystyki rezystora czujnika temperatury może się nie palić. Do sprawdzenia masz czujnik temperatury, ponieważ to on odpowiada za ssanie.
Jeśli nie świeci się CE to nie wymrugasz błędów.
W takim wypadku proponuję sprawdzić na początek czujnik temperatury.
Bez wykręcania sprawdzić najlepiej na rozgrzanym silniku.
Powinien mieć rezystancję:
0,26-0,36kOhm przy 80C
2,1-2,7 kOhm przy 20C |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 09-01-2009, 00:07
|
|
|
glupie pytanie ale co to jest ECU?
jesli chodzi o tablice rozdzielcza to raczej nic mi sie nie swieci jesli ta kontrolka tam ma byc
miernik mam wiec moge sprawdzic ta rezystancje na czujniku tylko nie wiem na ktorym czujniku
z tego co wiem niektore auta maja trzy czujniki w chlodnicy w glowicy i w bloku silnika nie wiem jak jest w galu bo sie mu nie przygladalem a teraz jest juz ciemno
[ Dodano: 09-01-2009, 00:16 ]
Owczar napisał/a: | Jeśli nie świeci się CE to nie wymrugasz błędów. |
jesli chodzi o CE to sie nie swieci
[ Dodano: 09-01-2009, 00:43 ]
jutro mam wolne wiec bym sie tym zajol. jesli CE mi nie swieci to jak zepne te piny moge cos uszkodzic czy nie? moze akurat zadziala
i jak sprawdzic czujnik temp powietrza zasysanego przez silnik moze on tez ma cos wspolnego ze ssaniem
dodam jeszcze ze dzis wieczorem przy - 14 odpalil bez problemu i na ssaniu (1.5 tys obr.) tak wiec raz wlacza ssanko a raz nie |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-01-2009, 00:55
|
|
|
ECU to potocznie zwany komputer, który steruje wtryskiem i innymi urządzeniami.
W galantach są dwa czujniki temperatury, jeden który wysyła informację do ECU a drugi jest odpowiedzialny za wskaźnik temperatury na liczniku. Kontorlka ECU świeci się na pomarańczowo po włączeniu zapłonu przez kilka sekund, potem gaśnie, podobnie jak ta od ABS i poduszek. Jest na niej napis check engine lub blok silnika, nie pamiętam dokładnie. W każdym razie jeśli nie świeci Ci się nic podczas jazdy to nie ma błędów.
Położenie masz tutaj: (nr 17)
[ Dodano: 09-01-2009, 00:58 ]
win_p napisał/a: | jutro mam wolne wiec bym sie tym zajol. jesli CE mi nie swieci to jak zepne te piny moge cos uszkodzic czy nie? |
Nie uszkodzisz nic. Możesz spróbować wymrugać. Dziwna sprawa, że raz załącza a raz nie. Może spróbuj przeczyścić styk tego czujnika. Może coś nie łączy. Czy czujnik zasysanego powietrz ma coś do rzeczy to niestety nie wiem. |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 09-01-2009, 01:14
|
|
|
aha czyli w glowicy jutro sprawdze i dam znac o wynikach
a jesli chodzi o CE-check engine to kiedys tam ze dwa razy mi sie wlaczyl na chwilke podczas jazdy na lpg ale po krutkim czasie sam zgasl i sie tym nie przejmowalem bo goscie od gazu pewnie zapobiegawczo mnie zapewnili ze teraz to co jakis czas bedzie sie moglo tak dziac - bledy od gazu
[ Dodano: 09-01-2009, 17:47 ]
wiec tak rezystancji jeszcze nie sprawdzalem bo nie wiem gdzie mam kable od miernika natomiast bledy zczytane
z ABS 23 i 24 czyli zwarcie na czujnikach predkosci kol tylnych - i tu mam pytnko czy chodzi o czujnik abs ktory jest za blisko kola zebatego czy zwarcie na kablach?
a CE kod 54 - immobilizer (brak komunikacji immo z ecu) i to tez nie tlumaczy braku ssania w niektore dni
dodam ze dzis caly czas odpalal na ssanku na strzala |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-01-2009, 18:52
|
|
|
Dziwne, że wyświetla błędy a nie świecą się kontrolki. Co do czujników to nie wiem jakie... A z tym błędem immo. Gdyby faktycznie się nie komunikował to raczej by nie odpalił. Ale może się mylę. |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2009, 19:10
|
|
|
@owczar masz racje u mnie sie zlamal kluczyk i mam inna stacyjke a kluczyk przyklejony do immo pod deska P |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-01-2009, 19:29
|
|
|
No i mam rcję, z tym błędem na pewno nie odpali patrz->Klik . Spróbuj jeszcze raz wymrugać błędy i może nagraj filmik, bo chyba coś nie tak jest. Jak za pierwszym razem wymrugałem to wyszły mi takie liczby, które w ogołe błędów nie oznaczają |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 14-01-2009, 02:38
|
|
|
pomylic sie raczej nie moglem liczylem mrugniecia razem z dwoma kolesiami wiec chyba sie nie walnolem ale w takim, razie sprawdze jeszcze raz
jak narazie pali bez zarzutu i wlacza ssanie (jak by sie przestraszyl)
a jesli chodzi o immo to moj gal ma trzy klucze dwa czarne zakodowane a jeden szary powinien byc nie kodowany tzw hotelowy z tago co wiem powinien dzialac w zamkach ale nie w stacyjce z tym ze u mnie akurat dziala on takze w stacyjce tak jak by wlasnie immo bylo odlaczone jak to jest u was? moze poprzedni wlasciciel bajke mi sprzedal z tymi kluczami? |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
|