Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
brak ssania
Autor Wiadomość
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
  Wysłany: 08-01-2009, 02:08   brak ssania

witam
zaczne od tego ze wczoraj przy -25 autko nie odpalilo mimo nowego aku
poczatkowo zaczolem sie wkurzac ze szajs kupilem ale jak by nie bylo kilka razy zakrecil zanim padl. jak by tego bylo malo kolega przywiozl prostownik z rozruchem i mimo ze krecil to nie odpalil. za to pozniej przy -4 odpalil na szczala bez ladowania aku ani zadnej podmianki
o co chodzi?
zauwazylem ze po odpaleniu moj gal nie zawsze wskakuje na 1,5 tys obr. tylko zaraz po odpaleniu trzyma w okolisach 800-1000 .tym razem tez tak bylo zupelnie jak by ssanie sie nie wlaczalo
o ile przy -4 odpala nawet bez ssania to przy -24 nie dal sobie rady(i tu sie nie dziwie)
zastanawia mnie jaki czujnik w galu steruje ssaniem i jak sprawic aby dzialal poprawnie
czy da sie to jakos zrobic bez diagnostyki na kompie czy to koniecznosc
moze mozna je recznie wlaczyc jak w maluchu? :wink:
pomocy!!!
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2009, 02:35   

wymrugaj sobie bledy :) bodajrze trzeba zewrzec pin 1 i 4 w wtyczce i zalaczyc zaplon i wymruga ci bledy :)
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 08-01-2009, 10:01   

do tego potrzeba jakiegos specjalnego sprzetu prawda?jakas diudka czy cos-jak ja zrobic i skad wziac ksiazke kodow?
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-01-2009, 10:20   

Spinacz biurowy jest bardzo dobrym sprzętem - mrugać będzie kontrolka silnika....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 08-01-2009, 12:30   

miziek napisał/a:
zewrzec pin 1 i 4 w wtyczce

ok tylko w ktorej wtyczce bo nigdy czegos takiego nie robilem
i z kad bede wiedzial co to mruganie oznacza czyli co sie zepsulo
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2009, 12:46   

CLICK a wtyczka jest bodajrze gdzies pod konsola od kierowcy (not sure)
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 08-01-2009, 15:56   

tez ten temat przerabialem ale juz wiem o co chodzi, tu masz napisane co jaki kod oznacza http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 dlugie dziesiatki krotkie jednosci, spinasz pin jeden z pinem 4 wlaczasz zaplon i zaczyna mrugac.
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-01-2009, 16:19   

A czy w ogóle świeci się kontrolka ECU? Chociaż przy przesunięciu charakterystyki rezystora czujnika temperatury może się nie palić. Do sprawdzenia masz czujnik temperatury, ponieważ to on odpowiada za ssanie.
Jeśli nie świeci się CE to nie wymrugasz błędów.

W takim wypadku proponuję sprawdzić na początek czujnik temperatury.
Bez wykręcania sprawdzić najlepiej na rozgrzanym silniku.
Powinien mieć rezystancję:
0,26-0,36kOhm przy 80C
2,1-2,7 kOhm przy 20C
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 09-01-2009, 00:07   

glupie pytanie ale co to jest ECU?
jesli chodzi o tablice rozdzielcza to raczej nic mi sie nie swieci jesli ta kontrolka tam ma byc
miernik mam wiec moge sprawdzic ta rezystancje na czujniku tylko nie wiem na ktorym czujniku
z tego co wiem niektore auta maja trzy czujniki w chlodnicy w glowicy i w bloku silnika nie wiem jak jest w galu bo sie mu nie przygladalem a teraz jest juz ciemno

[ Dodano: 09-01-2009, 00:16 ]
Owczar napisał/a:
Jeśli nie świeci się CE to nie wymrugasz błędów.

jesli chodzi o CE to sie nie swieci

[ Dodano: 09-01-2009, 00:43 ]
jutro mam wolne wiec bym sie tym zajol. jesli CE mi nie swieci to jak zepne te piny moge cos uszkodzic czy nie? moze akurat zadziala
i jak sprawdzic czujnik temp powietrza zasysanego przez silnik moze on tez ma cos wspolnego ze ssaniem
dodam jeszcze ze dzis wieczorem przy - 14 odpalil bez problemu i na ssaniu (1.5 tys obr.) tak wiec raz wlacza ssanko a raz nie :?
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-01-2009, 00:55   

ECU to potocznie zwany komputer, który steruje wtryskiem i innymi urządzeniami.
W galantach są dwa czujniki temperatury, jeden który wysyła informację do ECU a drugi jest odpowiedzialny za wskaźnik temperatury na liczniku. Kontorlka ECU świeci się na pomarańczowo po włączeniu zapłonu przez kilka sekund, potem gaśnie, podobnie jak ta od ABS i poduszek. Jest na niej napis check engine lub blok silnika, nie pamiętam dokładnie. W każdym razie jeśli nie świeci Ci się nic podczas jazdy to nie ma błędów.

Położenie masz tutaj: (nr 17)


[ Dodano: 09-01-2009, 00:58 ]
win_p napisał/a:
jutro mam wolne wiec bym sie tym zajol. jesli CE mi nie swieci to jak zepne te piny moge cos uszkodzic czy nie?


Nie uszkodzisz nic. Możesz spróbować wymrugać. Dziwna sprawa, że raz załącza a raz nie. Może spróbuj przeczyścić styk tego czujnika. Może coś nie łączy. Czy czujnik zasysanego powietrz ma coś do rzeczy to niestety nie wiem.
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 09-01-2009, 01:14   

aha czyli w glowicy jutro sprawdze i dam znac o wynikach
a jesli chodzi o CE-check engine to kiedys tam ze dwa razy mi sie wlaczyl na chwilke podczas jazdy na lpg ale po krutkim czasie sam zgasl i sie tym nie przejmowalem bo goscie od gazu pewnie zapobiegawczo mnie zapewnili ze teraz to co jakis czas bedzie sie moglo tak dziac - bledy od gazu

[ Dodano: 09-01-2009, 17:47 ]
wiec tak rezystancji jeszcze nie sprawdzalem bo nie wiem gdzie mam kable od miernika natomiast bledy zczytane
z ABS 23 i 24 czyli zwarcie na czujnikach predkosci kol tylnych - i tu mam pytnko czy chodzi o czujnik abs ktory jest za blisko kola zebatego czy zwarcie na kablach?
a CE kod 54 - immobilizer (brak komunikacji immo z ecu) i to tez nie tlumaczy braku ssania w niektore dni
dodam ze dzis caly czas odpalal na ssanku na strzala
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-01-2009, 18:52   

Dziwne, że wyświetla błędy a nie świecą się kontrolki. Co do czujników to nie wiem jakie... A z tym błędem immo. Gdyby faktycznie się nie komunikował to raczej by nie odpalił. Ale może się mylę.
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 19:10   

@owczar masz racje u mnie sie zlamal kluczyk i mam inna stacyjke a kluczyk przyklejony do immo pod deska P
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-01-2009, 19:29   

No i mam rcję, z tym błędem na pewno nie odpali patrz->Klik . Spróbuj jeszcze raz wymrugać błędy i może nagraj filmik, bo chyba coś nie tak jest. Jak za pierwszym razem wymrugałem to wyszły mi takie liczby, które w ogołe błędów nie oznaczają ;)
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 14-01-2009, 02:38   

pomylic sie raczej nie moglem liczylem mrugniecia razem z dwoma kolesiami wiec chyba sie nie walnolem ale w takim, razie sprawdze jeszcze raz
jak narazie pali bez zarzutu i wlacza ssanie (jak by sie przestraszyl)
a jesli chodzi o immo to moj gal ma trzy klucze dwa czarne zakodowane a jeden szary powinien byc nie kodowany tzw hotelowy z tago co wiem powinien dzialac w zamkach ale nie w stacyjce z tym ze u mnie akurat dziala on takze w stacyjce tak jak by wlasnie immo bylo odlaczone jak to jest u was? moze poprzedni wlasciciel bajke mi sprzedal z tymi kluczami?
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.