Kontrolka oleju |
Autor |
Wiadomość |
selerson
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 10-01-2009, 10:50 Kontrolka oleju
|
|
|
Czy to normalne że po uruchomieniu silnika jeszcze przez 2-3sek świeci mi się kontrolka oleju?jak jest zimny np. po tych mrozach to nawet trochę dłużej. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-01-2009, 12:02
|
|
|
a sprawdzałeś poziom ? |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
selerson
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 10-01-2009, 17:49
|
|
|
poziom jest ok zalany zgodnie z instrukcją |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 10-01-2009, 20:30
|
|
|
Kolego jak byś miał nawet poniżej bagnetu to kontrolka by zgasła od razu.
Zakładam że silnik nie ma przebiegu 600 tys więc wymień olej i bezwarunkowo filtr bo jest zawalony tylko uważaj sprzedają do carismy różne filtry mi ostatnio jak sprzedawali zażekali że orginał,a wymieniam olej co 3 m-c więc wiem jaki filtr dostaję zawsze. Dali mi jakiś dziwny mniejszy i pocieszyłem się nim 2000 km bo miałem tą samą sytuację co ty opisujesz wymiana i ok wszystko. Leję do swojej 10w40 castrol magnatec syntetyczny a dużo robię kilometrów. Napisz oczywiście jak dalej sytuacja po wymianie dodam że mogła pujść uszczelka od smoka ale zacznij od wymiany koszt 200pln
Pozdrawiam Piotr |
|
|
|
 |
selerson
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 10-01-2009, 20:45
|
|
|
w tym sęk że to się zdarza też po wymianie oleju, czy to bardzo szkodzi silnikowi??? |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 10-01-2009, 21:09
|
|
|
ale masz to zawsze czy czasami u mnie był problemem filtr oleju szkodzi to silnikowi napisz czy to mam miejsce tylko na zimnym czy na ciepłym jak postoi 20 min też i 5 min po zgaszeniu bo jeśli w każdej sytuacji to raczej silnik |
|
|
|
 |
selerson
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9TD '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 10-01-2009, 21:19
|
|
|
Zawsze na zimnym silniku i jak postoi ponad 20min. |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 10-01-2009, 23:43
|
|
|
Ppiotr napisał/a: | Dali mi jakiś dziwny mniejszy i pocieszyłem się nim 2000 km |
A jam taki "mniejszy" (krótszy) i zrobiłem już 10 tys. bez niepokojących oznak... |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Black
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 3 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 11-01-2009, 18:46
|
|
|
Witam
Mam problem. Gdy moja Carusia jedzie i puszcze gaz i spadna obroty ponizej 1 tys to zapala mi sie kontrolka oleju ale gdy dodam gazu gasnie jest tak gdy silnik sie rozgrzeje, olej sprawdzalem poziom jest dobry. Co to moze byc ?? |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 11-01-2009, 19:18
|
|
|
Te mniejsze krutsze są do du... w dwóch autach już tak miałem i to wina filtra a tomashi nie pomyślałeś że masz mniejsze ciśnienie ?? Selerson być może masz padniętą uszczelkę pod smokiem jak olej ścieknie to przez chwilkę bierze powietrze z olejem dlatego po chwili ci się kontrolka gaśnie ale dalej czepiał bym się filtra załuż filtr innej firmy co tam 15 zika i 5 min roboty wykręcić stary i nowy założyć .
Black to nie maluch jeśli tak będzie po wymianie oleju i filtra do mechanika przecież masz turbinę szkoda silnika rozwalisz wogule orientujesz się jakie ma obroty turbinka nawet przy 1000 obr/min?? a co z panewkami |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-01-2009, 19:25
|
|
|
Ppiotr napisał/a: | .
przecież masz turbinę |
To GDI, a nie TDI. |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 11-01-2009, 19:37
|
|
|
a nie zauważyłem sorki to może być przebieg lub czujnik ciśnienia padnięty ale i tak podjedź do mechanika ciśnienie sprawdzi bo może to pierdoła czujnik lub coś tam
[ Dodano: 11-01-2009, 19:38 ]
dla benzyniaka nie jest tak szkodliwe jak dla diesla a kiedy olej wymieniałeś |
|
|
|
 |
Black
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 3 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 11-01-2009, 19:43
|
|
|
A czy przy takim problemie moge swobodnie podjechac do mechanika ?? jakies 18 km ?? |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 11-01-2009, 19:46
|
|
|
spokojnie ale przy większych obrotach ciśnienie gaśnie tylko jedź do dobrego mechanika aby nie naciągnoł za dużo wiesz jacy są mechanicy |
|
|
|
 |
strazak [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2009, 09:33
|
|
|
na 90% filtr....ja zakładam maanowski i jest ok....kiedyś polecono mi jakiś inny ...podobno miał być super a okazało sie że zacina się w nim zaworek i objawy miałem podobne |
|
|
|
 |
|