Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujace obroty
Autor Wiadomość
fasterfast
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2006, 20:02   Falujace obroty

witam wszystkich
od ddzisiaj jestem posiadaczem Mitsubishi Carisma 99/00, 1.8 GDI
samochod uzywany w dosc dobrym stanie, od razu mam kilka pytan - autko dobrze sie prowadzi jest problem z obrotami na jalowym - po odpaleniu silnik faluje obrotami pierwszy raz na ogol przygasa, ponowne odpalenie - niskie obroty w granicach 400/500 obr ( tak na oko ) i potem trzesie autem, osiagio dobre od okolo 3000 tys obr do 3 tys. zamulony, samochod bralem z komisu, ktory odkupil carisme od dealera, rozmawialem z pierwszym i jedynym wlascicielem ktory powiedzial mi ze kiedys mial ten sam problem jak auto stalo przez miesiac nie uzywane - zanieczyscil sie ponoc jakis zawor odpowiadajacy za sklad mieszanki - moja carisma stala w salonie od listopada do czerwca b.r. nie jezdzona moze to ta sama przyczyna? i drugie pytanie, przebieg 90 tys czas na rozrzad?
dziekuje za cierpliwosc i pozdrawiam wszystkich
grzesiek
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 11-06-2006, 20:44   

Witam
co do falujacych obrotow to poszukaj na forum, bo o tym zdaje mi sie bylo. o ile mnie pamiec nie myli trzeba wyczyscic przepustnice.
Co do rozrzadu to w sumie przy kilkuletnim, uzywanym autku to sie wymienia profilaktycznie, chocby nie wiem co poprzedni wlasciciel twierdzil (tym bardziej jesli to nie jest znajomy do ktorego sie ma 100% zaufania). Rozrzad w porownaniu do kosztow zakupu autka nie jest jakis drogi i lepiej go wymienic, bo jak cos strzeli to remont silnika moze byc dosc drogi (ceny zaczynaja sie od 1-2 tys pln do.... nieograniczone, bo nigdy nie wiadomo co z czym sie spotka). Zreszta widze ze dotarles tez juz na forum Mitsubishi Klubu, to tam masz watek podpiety z instrukcjami co przy jakim przebiegu nalezy zrobic. Mysle ze jesli masz w zalozeniach uzytkowac to autko przez kilka lat to warto zainwestowac na poczatku zeby potem cieszyc sie w miare bezawaryjna eksploatacja (a rozrzad starcza na 90 tys km wiec to dosc sporo)
Pozdrawiam i bezawaryjnej eksploatacji zycze :)
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-06-2006, 11:11   

fasterfast, pewnie masz brudna przepusynice. Na forum znajdziesz co i jak.

A odnosnie rozrzadu to juz bym zmienial i sie nie zastanawial. Ze wzgledu na : przebieg, wiek oraz dłuzszy postoj auta.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
fasterfast
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2006, 19:41   

KaWu napisał/a:
fasterfast, pewnie masz brudna przepusynice. Na forum znajdziesz co i jak.

A odnosnie rozrzadu to juz bym zmienial i sie nie zastanawial. Ze wzgledu na : przebieg, wiek oraz dłuzszy postoj auta.

ok dzieki za info zmienic rozrzad w orginale czy w zamiennikach? czy trzeba wymiemiac napinacz hydrauliczny? - koszt bagatela 800 zl za sam napinacz!
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-06-2006, 20:50   

Poszukaj na forum namiarów na Japaneze. U niego kupisz dobre części w dobrych cenach.
Ogólnie rzecz biorąc robić na zamiennikach ale DOBRYCH.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 13-06-2006, 22:28   

dokladnie, poszukaj Japaneze to za 800PLN (lub deczko wiecej) bedziesz mial caly komplet czesci a nie tylko sam napinacz. A co do jego wymiany to ASO zaleca wymiane, ale niektorzy sprawdzaja jego stan i zostawiaja na nastepne 90 tys km. Ale to taka troche prowizorka.
pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 15-06-2006, 00:37   

Apropos napinacza hydraulicznego. Z tego co się dowiedziałem to on reguluje w zależności od temp silnika, napięcie paska rozrządu. Część typowo mechaniczno hydrauliczna i raczej nie ma jakichś dużych ruchów w swoim działaniu. Dlatego stawiam konieczność jego wymiany nawet co 2 rozrządy za niepotrzebne.

A może się mylę ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.