 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Falujace obroty |
Autor |
Wiadomość |
fasterfast [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2006, 20:02 Falujace obroty
|
|
|
witam wszystkich
od ddzisiaj jestem posiadaczem Mitsubishi Carisma 99/00, 1.8 GDI
samochod uzywany w dosc dobrym stanie, od razu mam kilka pytan - autko dobrze sie prowadzi jest problem z obrotami na jalowym - po odpaleniu silnik faluje obrotami pierwszy raz na ogol przygasa, ponowne odpalenie - niskie obroty w granicach 400/500 obr ( tak na oko ) i potem trzesie autem, osiagio dobre od okolo 3000 tys obr do 3 tys. zamulony, samochod bralem z komisu, ktory odkupil carisme od dealera, rozmawialem z pierwszym i jedynym wlascicielem ktory powiedzial mi ze kiedys mial ten sam problem jak auto stalo przez miesiac nie uzywane - zanieczyscil sie ponoc jakis zawor odpowiadajacy za sklad mieszanki - moja carisma stala w salonie od listopada do czerwca b.r. nie jezdzona moze to ta sama przyczyna? i drugie pytanie, przebieg 90 tys czas na rozrzad?
dziekuje za cierpliwosc i pozdrawiam wszystkich
grzesiek |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 11-06-2006, 20:44
|
|
|
Witam
co do falujacych obrotow to poszukaj na forum, bo o tym zdaje mi sie bylo. o ile mnie pamiec nie myli trzeba wyczyscic przepustnice.
Co do rozrzadu to w sumie przy kilkuletnim, uzywanym autku to sie wymienia profilaktycznie, chocby nie wiem co poprzedni wlasciciel twierdzil (tym bardziej jesli to nie jest znajomy do ktorego sie ma 100% zaufania). Rozrzad w porownaniu do kosztow zakupu autka nie jest jakis drogi i lepiej go wymienic, bo jak cos strzeli to remont silnika moze byc dosc drogi (ceny zaczynaja sie od 1-2 tys pln do.... nieograniczone, bo nigdy nie wiadomo co z czym sie spotka). Zreszta widze ze dotarles tez juz na forum Mitsubishi Klubu, to tam masz watek podpiety z instrukcjami co przy jakim przebiegu nalezy zrobic. Mysle ze jesli masz w zalozeniach uzytkowac to autko przez kilka lat to warto zainwestowac na poczatku zeby potem cieszyc sie w miare bezawaryjna eksploatacja (a rozrzad starcza na 90 tys km wiec to dosc sporo)
Pozdrawiam i bezawaryjnej eksploatacji zycze |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-06-2006, 11:11
|
|
|
fasterfast, pewnie masz brudna przepusynice. Na forum znajdziesz co i jak.
A odnosnie rozrzadu to juz bym zmienial i sie nie zastanawial. Ze wzgledu na : przebieg, wiek oraz dłuzszy postoj auta. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
fasterfast [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2006, 19:41
|
|
|
KaWu napisał/a: | fasterfast, pewnie masz brudna przepusynice. Na forum znajdziesz co i jak.
A odnosnie rozrzadu to juz bym zmienial i sie nie zastanawial. Ze wzgledu na : przebieg, wiek oraz dłuzszy postoj auta. |
ok dzieki za info zmienic rozrzad w orginale czy w zamiennikach? czy trzeba wymiemiac napinacz hydrauliczny? - koszt bagatela 800 zl za sam napinacz! |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-06-2006, 20:50
|
|
|
Poszukaj na forum namiarów na Japaneze. U niego kupisz dobre części w dobrych cenach.
Ogólnie rzecz biorąc robić na zamiennikach ale DOBRYCH. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 13-06-2006, 22:28
|
|
|
dokladnie, poszukaj Japaneze to za 800PLN (lub deczko wiecej) bedziesz mial caly komplet czesci a nie tylko sam napinacz. A co do jego wymiany to ASO zaleca wymiane, ale niektorzy sprawdzaja jego stan i zostawiaja na nastepne 90 tys km. Ale to taka troche prowizorka.
pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 15-06-2006, 00:37
|
|
|
Apropos napinacza hydraulicznego. Z tego co się dowiedziałem to on reguluje w zależności od temp silnika, napięcie paska rozrządu. Część typowo mechaniczno hydrauliczna i raczej nie ma jakichś dużych ruchów w swoim działaniu. Dlatego stawiam konieczność jego wymiany nawet co 2 rozrządy za niepotrzebne.
A może się mylę ? |
|
|
|
 |
|
|