Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
L200 99 pomoc w rozpoczęciu nowej przygody 4x4...
Autor Wiadomość
Art-200 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Płock
Wysłany: 20-01-2009, 17:45   L200 99 pomoc w rozpoczęciu nowej przygody 4x4...

Witam serdecznie jestem posiadaczem l200 od kilku dni wczesniejszy własciciel serwisował wszystko w poznaniu w aso ale nie wyciągnoł do sprzedaży kilku waznych info mysle ze pomożecie jako mitsumaniacy silnik wiem pół syntetyk zalejemy mobil 10/40 diesel ale mosty jaki olej bo z rd lookiem (pomoc jak dokładnie to ustrojstwo działa) nie dziwcie się wczesniej jedziłem musso ale czas posiąść prawdziwosć off road tym bardziej ze moje maleństwo jest podniesione 10cm w góre i ma opony MT. Czy w tych l200 mozna załączac 4h podczas jazdy czy to już skrzynia es czy tylko z postoju model 11.1999r jak się nie myle gls dwa kolory jaki olej do reduktora i skrzyni i co ile wymiana. Czy podczas załączenia 4l zmienia się kolor kontrolki spięcia napedów z innego koloru niź zielony.
A może ktoś jest z okolic płocka albo płocka i ma taki egzeplarz chętnie doucze się kilku nowinek o l200 by nie odwalać kichy i nie uczyć się na własnych błędach tylko na cennych radach kolegów pickupowców :biggrin:
Pozdrawiam.
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-01-2009, 09:32   

Witaj Art-200 ;)
Proponuję, abyś zaczął od ściągnięcia instrukcji do L200 z działu DOWNLOAD pod TYM adresem. W prawdzie to instrukcja do modelu 2002, ale opisuje autka o obydwu typach przełożeń ES i starszym. Tam również znajdziesz informacje na temat oleju itp. Od 1997 roku do 2005 to było wciąż to samo autko, tylko z czasem lekko modyfikowane. Jednostka napędowa wciąż ta sama, tylko zaopatrzona w elektroniczny wtrysk, a po 2001 roku zupełnie zrezygnowano z ze skrzyni rozdzielczej ze sprzęgiełkami. Twój model GLS (dwukolorowy, nazywany również MAGNUM) powinien mieć możliwość dołączania przodu podczas jazdy, ale głowy nie dam sobie uciąć, więc musisz sam jakoś delikatnie sprawdzić. Pamiętaj, ze mimo posiadania ES , nie powinieneś jeździć na czarnym 4x4. Ten temat jest już szeroko opisywany na forum.
Cytat:
Czy podczas załączenia 4l zmienia się kolor kontrolki spięcia napędów z innego koloru niż zielony.

Z tego, co pamiętam, to nie. Zaświeca się przy włączeniu 4H, a mruga jedynie przez chwilę po zapięciu 4L.
Cytat:
jaki olej do reduktora i skrzyni i co ile wymiana

Rodzaj, ilość i co jaki czas wymienia się oleje znajdziesz również w instrukcji. Z tego co pamiętam, pisze tam, że płyny należy wymieniać co 7,5kkm przy ciężkiej eksploatacji. Ogólnie bezpiecznie jest wymieniać co 10tyś.
Życzę wielu przyjemności z nowego nabytku.
Pzdr.
_________________

 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 15:28   

Witaj,

tu masz link z opisem działania systemu ES

http://forum.mitsumaniaki...p=269915#269915
 
 
Art-200 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Płock
Wysłany: 24-01-2009, 21:46   

Witam serdecznie dzięki za cenne porady ale instrukcja jest chyba nie kompletna bo kończy a gdzie czasy wymian olejów co ile w skrzyni mostach i co z redukcyjną czy też GL-5 olej.
Mam jeszcze jedno pytanko podczas załączania na 4H zapala się lampka w prawym rogu licznika wheel lock dobrze czy żle bo to oznacza zapięte koła to tak ma być i przejście na 2H tylko po wyłączeniu zapłony i przełączeniu w trakcie wyłączonego kluczyka w 100% rozpina napedy.
Po dzisiejszej jeżdzie 4x4 po lesnych duktach a jest w co przycisnąc super auto najlepsze jakim jeżdziłem 4x4 moje ma MT opony 31x10.5r15 i do tego 10cm w góre idzie ostro az jestem w szoku gdzie dzis wjeżdzałem podczas tych wojarzy zablokowało ABS i swieci się kontrolka na desce wina brudnych czujników ktoś to już przerobił z was może jakaś pomoc bo napiecie ok około 15V pokazuje ela kable od czujników nie urwane.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich MitsuManiak L200 to super monster pickup.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2009, 18:31   

Art-200 napisał/a:
gdzie czasy wymian olejów
Te informacje znajdziesz w ksiazce serwisowej. Zadaje sie gdzies na pierwszych stronach.
Art-200 napisał/a:
napiecie ok około 15V pokazuje ela
w budce na wskazniku? to dobrze... masz ladowanie :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-02-2009, 11:59   

Art-200 napisał/a:
podczas tych wojarzy zablokowało ABS i swieci się kontrolka na desce wina brudnych czujników ktoś to już przerobił z was może jakaś pomoc

Nie zablokowało Ci ABSu ;) Tylko został automatycznie wyłączony/przestał działać po wbiciu reduktora i blokady mostu. To normalne. Po powrocie do tryby 2H lub 4H, po kilku minutach wszystko wraca do normy a kontrolka gaśnie.
_________________

 
 
Art-200 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Płock
Wysłany: 04-02-2009, 19:44   

Wiem dzieki... :p Kiedy tylko wjeżdzam w teren i ela poczuje bezdroza i wpadnie w uslizgi to odłącza samoczynnie abs a po 2H i asfalt automatycznie się uzbraja i zaczyna działac po kilku sekundach poprawnie to super pomysł konstruktora Eli Mistrz OFF ROAD tego było mi był trzeba + 31x10.5 r15 MT kopia Yokohamy i nie ma miejca dla eli którego nie da rady przejechać...
Pozdrawiam i życzę jak najwięcej bezdroży...

PS moja ela nie obsługuje zmiany z 2H na 4H w trakcie jazdy przetestowane przy dzisiejszej gołoledzi gdzie max prędkości to 30km/h przy wciśniętym sprzęgle zmiana z 2H na 4H odbyła się z lekkim zgrzytem co świadczy że moja ela z 99 tylko na postoju wg intrukcji obsługi 2002 z forum to dopuszczlne. :lol: :lol: :lol:
_________________
Novy MitsuManiak
 
 
adam L200
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2009, 10:22   

Art-200 napisał/a:
Wiem dzieki... :p Kiedy tylko wjeżdzam w teren i ela poczuje bezdroza i wpadnie w uslizgi to odłącza samoczynnie abs a po 2H i asfalt automatycznie się uzbraja i zaczyna działac po kilku sekundach poprawnie to super pomysł konstruktora Eli Mistrz OFF ROAD tego było mi był trzeba + 31x10.5 r15 MT kopia Yokohamy i nie ma miejca dla eli którego nie da rady przejechać...
Pozdrawiam i życzę jak najwięcej bezdroży...

PS moja ela nie obsługuje zmiany z 2H na 4H w trakcie jazdy przetestowane przy dzisiejszej gołoledzi gdzie max prędkości to 30km/h przy wciśniętym sprzęgle zmiana z 2H na 4H odbyła się z lekkim zgrzytem co świadczy że moja ela z 99 tylko na postoju wg intrukcji obsługi 2002 z forum to dopuszczlne. :lol: :lol: :lol:


a masz może z przodu sprzęgiełka ? Czasem ktoś ( poprzedni właściciel) kto nie wie o co chodzi zamiast sałych dekli montuje się sprzęgiełka .

Przejście z 2H na 4H musi się dać przerzucić w czasie jazdy , bo most i reduktor ma synchronizatory
 
 
Art-200 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Płock
Wysłany: 07-02-2009, 18:50   

Witam sprzegiełka piast przednich to ja juz miałem w musso i sam je przerabiałem na recznego warna tu jest orginał czyli podcisnień na moscie spina półosie jak się nie myle takie ma rozwiazanie l200 a z 2H na 4H w trakcie jazdy ze sprzęgłem da się tylko podczas przelączania pojawia sie delikatny dzwięk trzasku moze trzeba rozruszac mechanizm bo wczesniejszy własciciel nie używał za często 4x4.
Na forum sa rózne teorie ze 99 może i że nie może w trakcie jazdy bo instrukcja jest dostepna z 2002 a tam Ela może a jak to jest napisane dla 99 ciekawe.
Pozdrawiam
_________________
Novy MitsuManiak
 
 
GazMajster-G1
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2009, 19:05   

Jak ,twierdzisz ,ze wszędzie przejadzie? To zapraszam do mnie!
Wracalem dziś z Częstochowy, i postanowiłem sobie zrobić "skrót przez obejście" :mrgreen: No i i już muślalem,że. Ale auto stoii 400m od najbliższego mjejsca gzie czym kolwiek da się wjechac. (ugór, darna sie przerwała, i chlup! :( )
kol nie widać.
Dobrze że 1 km od domu.
pije kawe-lewarek, linka, szpadel-bajeczki nie obejżę.
ciemno już ale może jakąś fote-zrobie.

pozdrawiam.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2009, 07:05   

GazMajster-G1, jak nie dasz rady pisz, moze uda sie podjechac aby Cie wyszarpac. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
GazMajster-G1
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2009, 09:40   

Witam
Szpadel ,lewarek kilka desek 2 trapy(aluminiowe wjazdy na lawete) 4 pasy po 2m kazdy. 2 godzinki kopania w nocy podzczas śnieżycy, deski przywiązałem przez felgi - tak żeby kola je wciągly pod siebie. i jeszcze 6 razy przekładania desek i trapów(jazda jak taczką po budowie) zaczołem o 21;00 a zabawę skończylem po 1 w nocy. Zdięc nie robilem ciemno,śnieżyca, duży wiatr na otwartej przestrzeni. No ale udało sie. ( na wiosnę w takich mjejscach pod zgnitą trawą , Grunt ma konsystęcje zaprawy murarskiej) A nie ma lekko jak wbijesz sie ,w coś takiego 50/h.
Pozdrawiam.
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 12-02-2009, 11:37   

w moich okolicach strazacy pomagaja ale ok 500zl/h od interwencji, Ursusem 1224 ok. 15 minut mnie wyciagal za finlandie 0.7 :D
_________________
nam
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2009, 13:52   

A mnie z tego "utajonego" rowu wyciągała RAV4 za pomocą kinetyka :mrgreen:


Mieliśmy poważne obawy że RAVka się wskutek tej operacji rozpadnie...ale wszystko skończyło się pozytywnie (po 2 godzinach) ...tylko muchy końskie (3cm) gryzły okrutnie...
 
 
Art-200 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Płock
Wysłany: 12-02-2009, 17:11   

Witam
G-1 dałeś czadu nie miłe uczucie po ciemaku w zawieruche ale takie nasze pasje lubimy błoto i najchetniej mogło by asfaltu nie być by nie wajchować w kóło 2H/4H/4L :p
Powodzenia życze i doprowadzenia auta do stanu używalności po tym błotku.
P.S powiedz mi bo mamy te same wnetrzności w naszych elach przełączasz w trakcie jazdy na 4H czy tylko z postoju.
Pozdrawiam.
_________________
Novy MitsuManiak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.