[Cari 1.8 GDI] Olej na swiecy ! |
Autor |
Wiadomość |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 03-12-2008, 10:40 [Cari 1.8 GDI] Olej na swiecy !
|
|
|
Witam,
Jako ze czulem ze z moja cari jest cos nie tak (spalanie, problemy z odpalaniem i slabe osiagi), pojechalem do serwisu (ASV Lider we Wrocku). Okazalo sie ze rzeczywiscie jest cos nie tak. Jedna swieca byla zalana olejem :/. Podobno uszczelka z glowicy jest do wymiany. Niestety jak to wszystko podsumowali (pare uszczelek - 300 zeta, nowe swiece - 400 i robocizna ... 700 :/ ) to wyszlo ponad 1400 zl. :// Zastanawiam sie jaka moze byc przyczyna (poprostu przebieg ? 190 kkm) oraz jak dlugo moge zwlekac z naprawa i jakie moga byc tego konsekwencje (chcialbym zwlekac przynajmniej do stycznia . Oczywiscie po przegladzie, samochod mi poskrecali i dalej jezdzi tak jak jezdzil - spalanie w miesie 11, w trasie .. hmm .. ponad 7. Co o tym sadzicie?
wykres cisnienia:
czesci i wycena:
ps. A w serwisie nie wzieli odemnie ani zlotowki - za przeglad ktory trwal prawie 3 h (sprawdzili rownierz zawieszenie, uklad kierowniczy, i costam jeszcze) i jeszcze dali mi kawe |
|
|
|
 |
Fabjan
Forumowicz
Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 03-12-2008, 13:04
|
|
|
Swiece 400 PLN? Wolne żarty! Ja dzisiaj zapłaciłem u Japaneze 47 PLN/ za sztukę! Czyli wyszło mnie ponad 2 razy taniej za same świece! A na pewno liczyli Ci te NGK platynowe! Czyli mają na tych samych świecach 100% przebitkę (jak nie więcej).
Jeśli chcesz już koniecznie u nich robić tę wymianę, to może spróbuj dogadać się z nimi, że części dostarczysz im sam, a oni niech Ci tylko to zrobią, bo widzę pocisk uskutecznili konkretny |
_________________
 
Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM) |
|
|
|
 |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 03-12-2008, 13:53
|
|
|
No wlasnie chodzi o NGK Platynowe, jesli mozna za 47 kupic to juz dzwonie...
a jeszcze co a propo 732 zl za rozkrecenie i skrecenie glowicy ??, czy to nie troche wygorowana cena ??
a powiedzcie mi czy adres/telefon do japaneze jest aktualny w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1803 ?? jesli nie to gdzie mozna znajezc aktualny adres/tel/www/etc.? |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 03-12-2008, 14:23
|
|
|
poszukaj w profilu japneze,tam jest podany kontakt z nim. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
Fabjan
Forumowicz
Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 03-12-2008, 15:10
|
|
|
BamboOS, pod linkiem który podałeś jest tylko namiar na komórkę do Japaneze. Próbowałem chyba z 5 razy się do niego na komórkę dodzwonić i ani razu nie odebrał
Łap stacjonarny do niego: (042)2154402
Przedstawi się jako Auto Części Malik, czy jakoś tak
Przedstaw mu sprawę a on sam już będzie wiedział o jakie świeczki chodzi.
Mi dobrał wszystko, łącznie z filtrami, paskami, rolkami i świeczkami. Solidny gość, tylko w moim przypadku składałem zamówienie w piątek, a dopiero dzisiaj mogłem mu przelać pieniądze na konto, bo nie miał czasu zrobić wyceny
Mimo wszystko polecam!
A co do tych świeczek, to ktoś tu nawet taniej proponował, że może załatwić niż te 47 PLN - poszukaj na forum. Gdzieś to musi być całkiem na wierzchu
A co do:
Cytat: | a jeszcze co a propo 732 zl za rozkrecenie i skrecenie glowicy ??, czy to nie troche wygorowana cena ?? |
To ja wymieniałem w Hondzie Civic z 93 roku uszczelkę pod głowicę i w normalnym warsztacie wybuliłem 800 PLN (z tym, że w cenie była uszczelka za 70 PLN i jakiś moduł za 170 PLN). Tam po wymianie uszczelki trzeba planować głowicę czy zawory czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie, ale to też wchodzi w cenę wymiany uszczelki pod głowicą. To generalnie drogi biznes niestety |
_________________
 
Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM) |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2008, 12:36
|
|
|
no to ja dam jeszcze namiar do :
Japaneze
Marek Malik
Pabianice
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
GG: 1027199
Tak dla potomnych im częściej na forum tym łatwiej znaleźć!
a profil japanize jest usunięty bo się nie udzielał
[ Dodano: 05-12-2008, 12:38 ]
co do ceny za zwałke głowicy to raczej taka wyższa średnia mechainory liczą za dłowicę od 300 w górę zależy od stopnia skomplikowaności! wydaje mi sie że za carismę nie powinni brać więcej niż 600.
[ Dodano: 05-12-2008, 12:41 ]
a jeszcze co do przebiegu to 190 tys nie powinno robić wrażenia na silniku!! poprostu uszczelka potrafi czasem wytrzymać i 300 tys a czasem przed 100 tys poleci. a spalanie w normie moim zdaniem jak na lpg (bo nie napisałeś na czym latasz) jak waszka to tak 1.5 litra za duzo!!
[ Dodano: 05-12-2008, 12:43 ]
poza tym nie uwzględnili ci ceny paska rozrządu którego po zdjęciu nie powinno się już zakładać!! |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2008, 13:04
|
|
|
jedno drugiego kategorycznie nie wyklucza ale bez OT |
|
|
|
 |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 05-12-2008, 14:36
|
|
|
Hejka, OCZYwiscie ze niemam LGP, jezdze glownie na 98 - co kiedys dawalo mi mniejsze spalanie niz na 95. Co do paska to troche mnie zmartwiliscie, bo wymienialem niecale 10kkm temu. A co do spalania jeszcze, to wlasnie zatankowalem full PB 98 Ultimate za 3,87 l (jeah, podoba mi sie ten kryzys o zlotowke taniej niz w wakacje !!!! Wiec najbardziej sie boje, zeby sie sie autku nie stanelo cos przez ten wyciek , dopuki nie naprawie (mysle ze cos kolo miesiaca - dwuch). Moze cos sie stac, poza ubytkami oleju ?? oczywiscie zakladajac ze uszczelka nie pogorszy nagla znacznie swoich wlasciwosci. |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2008, 14:44
|
|
|
uszczelka jest dość newralgicznym miejscem bo uszczelnia kanały wodne, olejowe i cylinder. Więc może się pogorszyc gdyz na cylindrze jest duże ciśnienie i będzie wydmuchiwać stopniowo. co do tego co się najpierw stanie to nie wiadomo ale możliwości jest kilka:
-olej+płyn
-cylinder+płyn
-cylinder+olej ale to już masz
nie polecam jazdy w tym stanie bo jak wydmucha całkiem to kompresje straci i będzie chodził jak na 3 a gdi to strasznie skomputeryzowane bestie! żeby nic nie popsuło się bardziej. |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-12-2008, 18:30
|
|
|
Ja dzis wymieniałem świece i również zauważyłem że były w oleju (2). Znalazłem na forum ze to pewnie uszczleka na głowicy. A jest jakas możliwość ze to nie uszczelka tylko cos innego?? Wymieniał ktoś tę uszczelkę w 1.8 (nie gdi). Jaki to koszt w tym silniku? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-12-2008, 22:08
|
|
|
Właśnie mnie to czeka. Dam znać, jak wymienię, co będzie za tydzień. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 12:41
|
|
|
Witam.
Jak mi się świeczki zalewały w silniku, a zalewała się pierwsza i czwarta, to do wymiany była uszczelka pod klawiaturą, a nie pod głowicą. Ja robiłem wszystko sam. Czas remontu ok 4 godzin. Koniecznie potrzebny kanał. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-01-2009, 10:20
|
|
|
A po co kanał ?? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-01-2009, 12:16
|
|
|
To jest 15 minut roboty. Odkręcasz górę, czyścisz dekielek, zakładasz nowe oringi na trzonki od świec, nową uszczelkę i skręcasz. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|