Przesunięty przez: Gene 03-06-2009, 11:03 |
[3.0 V6] Jaki olej silnikowy? |
Autor |
Wiadomość |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:08 [3.0 V6] Jaki olej silnikowy?
|
|
|
Przeszukałem forum dokladanie ale nie znalazłem pokrewnego tematu (co wydaje sie być dziwne i pewnie mnie zaraz opierdzielicie, ale zaryzykuje)
Musze wymienić olej w sprzęcie, nie wiem jakim był ostatnio zalany, chce zalać półsyntetykiem, do tej pory w innych sprzętach jezdzilem na Mobili formula S. Czy widzicie jakies przeciwskazania zeby zalac ten silnik olejem tego producenta ??
Dzieki
Malosc |
Ostatnio zmieniony przez Gene 03-06-2009, 11:03, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-01-2009, 17:49
|
|
|
malosc napisał/a: | chce zalać półsyntetykiem, do tej pory w innych sprzętach jezdzilem na Mobili formula S |
Witaj.Nie wiem jaki to olej ale z racji wieku miśka zalej półsyntetykiem NIE daj się namówić na mineralny. Ja mam zalany 10W40 i jest OK. Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-01-2009, 18:10
|
|
|
To jest ten jeden z bardziej popularnych olei "Mobil 1" a jego wersja 10w40 to jest własnie formula S |
|
|
|
 |
pekar1
Forumowicz pekar
Auto: Pajero 2.8 td long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 135 Skąd: Biała Rawska
|
Wysłany: 29-01-2009, 23:03 olej
|
|
|
Też nie wiedziałem jaki olej zastosować po zakupie auta.
Fachowiec zajmujacy się autami terenowymi polecił mi ten sam olej tzn.
Mobil S / 10W-40. Półsyntetyk.
I chyba nie mam zastrzeżeń.
Piotr |
_________________ Bądż szczęśliwy i daj szczęscie innym |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2009, 11:33
|
|
|
Pierwsza sprawa jest ustalenie co to za oleum bylo wczesniej. Od tego tak naprawde zalezy co mozna zalac nowego. Jak byl zalany mineralnym to nie mozna teraz wlac syntetyka.
Jesli dobrze pamietam to wchodzi ok 4.5-5 litrow.
Castrol
zaleca EDGE SPORT 0 W40,
dobry MAGNATEC 5 W40 C3
dopuszczalny MAGNATEC 10 W40 (polsyntetyk)
W razie czego zapraszam na http://www.castrol.com/ca...categoryId=3175
mozna samemu dobrac.
Tyle teorii a co do praktyki poszukalbym jednak jakiejs informacji w samochodzie przy korku lub w papierach (jesli masz) oraz poczekalbym na odpowiedzi kolegow, ktorzy ujezdzaja 3.0 V6. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
vaiomark [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2009, 12:59 Wymień olej dwa razy...
|
|
|
Witaj!
Pozwól, że podzielę się z Tobą moimi doświadczeniami.
Wybierz dobry olej. Może istotnie ten Castrol Magnatec.
Niezależnie od wybranego oleju zrób tak:
Spuść stary olej. Wymień filtr na nowy. TEN filtr nie musi być najwyższej jakości.
Wlej nowy olej. Przejedź 100 kilometrów.
Spuść olej, wymień filtr na nowy. Tym razem już na dobry filtr.
Wlej nowy olej.
Jest to jedyny sposób by pozbyć się starego, nieznanego oleju, wypłukanie silnika i „przygotowanie” go do nowego oleju.
Wiem – jest to podwójny koszt. Ale się opłaca. Sam tak postępowałem przy wszystkich dotychczasowych samochodach.
Jeśli jesteś absolutnie pewien – możesz zrobić nieco inaczej: ten pierwszy olej może być tańszy od tego, który będziesz używał na stałe. MUSI jednak być tego samego rodzaju: na przykład półsyntetyczny.
Widzisz – kupiłem kiedyś VW Bus Camping. Bardzo wierny, wygodny samochód.
Na samym początku musiałem zmieniać w nim olej (i oczywiście filtr) TRZY razy.
Po pierwszej wymianie i po 100 kilometrach olej był czarny. Po drugiej wymianie i następnych 100 kilometrach – był znów czarny. Dopiero po trzeciej wymianie był klarowny i utrzymał się taki dłużej.
Zainwestuj RAZ więcej w podwójną wymianę oleju i będziesz miał gwarancję, że masz w silniku dobry olej bez domieszki starego, nieznanego.
Marek |
|
|
|
 |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-02-2009, 21:01
|
|
|
Witam,
dzieki piekne za podpowiedzi, w płukanie silnika inwestował raczej nie bede, najwyżej pojeżde 2-3 tkm i zobacze jak olej bedzie wyglądał, wtedy sie zastanowie.
Zrobiłem przymiarkę do wymiany, dostęp do filtra oleju i korka w misce bezproblemowy, ale zdziwiło mnie że korek jest 1-2 cm powyżej spodu miski olejowej, Miśki mają tak wzomocnioną miske od spodu ??
Dzieki/Pozdrawiam
Malosc |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-02-2009, 01:18
|
|
|
W dieslach już po 500 km olej jest czarny, w czasie spalania powstaje sadza, która miesza się z olejem. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
skoczbo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi montero sport
Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 30 Skąd: Ruda Slaska
|
Wysłany: 04-02-2009, 19:45
|
|
|
WItam
Podczepiając się pod ten temat bo tez niebawem czeka mnie wymiana oleju i pytanko do kolegów z większym doświadczeniem Autko to Montero Sport z 97r obecnie jest zalany olejem Shell 5W30 przejechane 124000 km.
Pytanie czy pozostać na tym oleju dalej czy moze jakaś inna lepsza alternatywa? Olej planuje wymieniac co jakies 8000 no chyba ze radzicie jakieś inne rozwiązanie? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2009, 19:48
|
|
|
Możesz pozostać na tym lub zmienić na pół-syntetyczny, ale raczej zostań na tym oleju |
|
|
|
 |
skoczbo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi montero sport
Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 30 Skąd: Ruda Slaska
|
Wysłany: 04-02-2009, 19:54
|
|
|
bartek2800
Dzieki za szybka reakcje i jakże cenne uwagi. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2009, 07:54
|
|
|
Skoczbo, jak dobrze pamietam fabryka zaleca wymiany oleju co 7500 km. Co 15.000 wymiana filtra i oleum. Przy intensywnym eksploatowaniu i pracy w terenie ten okres powinien byc krotszy. Przeglady powinny byc dokonywane co 7.5 tysia.
Jesli auto sprawuje sie dobrze to zostan przy tym co masz. Mi od nowisci leja Castrola do Diesela Magnatek 5 W40. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 06-02-2009, 08:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2009, 16:36
|
|
|
Ja w swoim 4M40 mam ok.175kkm i jeżdżę na 5W-40 Diesel, oczywiście Castrol Magnatec |
|
|
|
 |
harcio
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: z tad
|
Wysłany: 06-01-2010, 12:16
|
|
|
skoro czarny to nie znaczy ze zuzyty |
_________________ rybak janek |
|
|
|
 |
mateo
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-01-2010, 13:20
|
|
|
uzywam polsyntetyk Mobile1 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|