Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
03-06-2009, 11:03
[3.0 V6] Jaki olej silnikowy?
Autor Wiadomość
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-01-2009, 16:08   [3.0 V6] Jaki olej silnikowy?

Przeszukałem forum dokladanie ale nie znalazłem pokrewnego tematu (co wydaje sie być dziwne i pewnie mnie zaraz opierdzielicie, ale zaryzykuje)

Musze wymienić olej w sprzęcie, nie wiem jakim był ostatnio zalany, chce zalać półsyntetykiem, do tej pory w innych sprzętach jezdzilem na Mobili formula S. Czy widzicie jakies przeciwskazania zeby zalac ten silnik olejem tego producenta ??

Dzieki
Malosc
Ostatnio zmieniony przez Gene 03-06-2009, 11:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-01-2009, 17:49   

malosc napisał/a:
chce zalać półsyntetykiem, do tej pory w innych sprzętach jezdzilem na Mobili formula S

Witaj.Nie wiem jaki to olej ale z racji wieku miśka zalej półsyntetykiem NIE daj się namówić na mineralny. Ja mam zalany 10W40 i jest OK. Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-01-2009, 18:10   

To jest ten jeden z bardziej popularnych olei "Mobil 1" a jego wersja 10w40 to jest własnie formula S
 
 
pekar1 
Forumowicz
pekar

Auto: Pajero 2.8 td long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 135
Skąd: Biała Rawska
Wysłany: 29-01-2009, 23:03   olej

Też nie wiedziałem jaki olej zastosować po zakupie auta.
Fachowiec zajmujacy się autami terenowymi polecił mi ten sam olej tzn.
Mobil S / 10W-40. Półsyntetyk.
I chyba nie mam zastrzeżeń.
Piotr
_________________
Bądż szczęśliwy i daj szczęscie innym
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2009, 11:33   

Pierwsza sprawa jest ustalenie co to za oleum bylo wczesniej. Od tego tak naprawde zalezy co mozna zalac nowego. Jak byl zalany mineralnym to nie mozna teraz wlac syntetyka.
Jesli dobrze pamietam to wchodzi ok 4.5-5 litrow.

Castrol
zaleca EDGE SPORT 0 W40,
dobry MAGNATEC 5 W40 C3
dopuszczalny MAGNATEC 10 W40 (polsyntetyk)

W razie czego zapraszam na http://www.castrol.com/ca...categoryId=3175
mozna samemu dobrac. :wink:

Tyle teorii a co do praktyki poszukalbym jednak jakiejs informacji w samochodzie przy korku lub w papierach (jesli masz) oraz poczekalbym na odpowiedzi kolegow, ktorzy ujezdzaja 3.0 V6.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
vaiomark
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2009, 12:59   Wymień olej dwa razy...

Witaj!

Pozwól, że podzielę się z Tobą moimi doświadczeniami.

Wybierz dobry olej. Może istotnie ten Castrol Magnatec.
Niezależnie od wybranego oleju zrób tak:

Spuść stary olej. Wymień filtr na nowy. TEN filtr nie musi być najwyższej jakości.
Wlej nowy olej. Przejedź 100 kilometrów.
Spuść olej, wymień filtr na nowy. Tym razem już na dobry filtr.
Wlej nowy olej.
Jest to jedyny sposób by pozbyć się starego, nieznanego oleju, wypłukanie silnika i „przygotowanie” go do nowego oleju.
Wiem – jest to podwójny koszt. Ale się opłaca. Sam tak postępowałem przy wszystkich dotychczasowych samochodach.

Jeśli jesteś absolutnie pewien – możesz zrobić nieco inaczej: ten pierwszy olej może być tańszy od tego, który będziesz używał na stałe. MUSI jednak być tego samego rodzaju: na przykład półsyntetyczny.

Widzisz – kupiłem kiedyś VW Bus Camping. Bardzo wierny, wygodny samochód.
Na samym początku musiałem zmieniać w nim olej (i oczywiście filtr) TRZY razy.
Po pierwszej wymianie i po 100 kilometrach olej był czarny. Po drugiej wymianie i następnych 100 kilometrach – był znów czarny. Dopiero po trzeciej wymianie był klarowny i utrzymał się taki dłużej.

Zainwestuj RAZ więcej w podwójną wymianę oleju i będziesz miał gwarancję, że masz w silniku dobry olej bez domieszki starego, nieznanego.


Marek
 
 
malosc 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-02-2009, 21:01   

Witam,

dzieki piekne za podpowiedzi, w płukanie silnika inwestował raczej nie bede, najwyżej pojeżde 2-3 tkm i zobacze jak olej bedzie wyglądał, wtedy sie zastanowie.
Zrobiłem przymiarkę do wymiany, dostęp do filtra oleju i korka w misce bezproblemowy, ale zdziwiło mnie że korek jest 1-2 cm powyżej spodu miski olejowej, Miśki mają tak wzomocnioną miske od spodu ??

Dzieki/Pozdrawiam
Malosc
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-02-2009, 01:18   

W dieslach już po 500 km olej jest czarny, w czasie spalania powstaje sadza, która miesza się z olejem.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
skoczbo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi montero sport
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 30
Skąd: Ruda Slaska
Wysłany: 04-02-2009, 19:45   

WItam
Podczepiając się pod ten temat bo tez niebawem czeka mnie wymiana oleju i pytanko do kolegów z większym doświadczeniem :) Autko to Montero Sport z 97r obecnie jest zalany olejem Shell 5W30 przejechane 124000 km.
Pytanie czy pozostać na tym oleju dalej czy moze jakaś inna lepsza alternatywa? Olej planuje wymieniac co jakies 8000 no chyba ze radzicie jakieś inne rozwiązanie?
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2009, 19:48   

Możesz pozostać na tym lub zmienić na pół-syntetyczny, ale raczej zostań na tym oleju :wink:
 
 
skoczbo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi montero sport
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 30
Skąd: Ruda Slaska
Wysłany: 04-02-2009, 19:54   

bartek2800
Dzieki za szybka reakcje i jakże cenne uwagi.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2009, 07:54   

Skoczbo, jak dobrze pamietam fabryka zaleca wymiany oleju co 7500 km. Co 15.000 wymiana filtra i oleum. Przy intensywnym eksploatowaniu i pracy w terenie ten okres powinien byc krotszy. Przeglady powinny byc dokonywane co 7.5 tysia.
Jesli auto sprawuje sie dobrze to zostan przy tym co masz. Mi od nowisci leja Castrola do Diesela Magnatek 5 W40.
_________________
C'est La Vie suckers
Ostatnio zmieniony przez Gene 06-02-2009, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2009, 16:36   

Ja w swoim 4M40 mam ok.175kkm i jeżdżę na 5W-40 Diesel, oczywiście Castrol Magnatec :wink:
 
 
harcio 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: z tad
Wysłany: 06-01-2010, 12:16   

skoro czarny to nie znaczy ze zuzyty :| :|
_________________
rybak janek
 
 
mateo 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2010, 13:20   

uzywam polsyntetyk Mobile1
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.