Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
plyny a wymiana
Autor Wiadomość
RECHA 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.6 97r.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 37
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-06-2009, 03:14   plyny a wymiana

Witam chcialbym u siebie wymienic plyn hamulcowy(ferodo DOT4 1litr), plyn wspomagania sprzegla (ferodo DOT4 0.5 litra), i plyn wspomagania kierownicy (Mobil ATF 220 Dextron II). Mam dojscie do kanalu i co najwazniejsze checi. Moglby mi ktos po krotce przedstawic w misku jak to sie odbywa ?
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 21-06-2009, 21:39   

Recha- jeśli nie masz pojęcia w tej materji to nie zabieraj się za wymianę płynu hamulcowego ,i płynów ,które chcesz wymienić .Nieprawidłowa wymiana płynu hamulcowego grozi zapowietrzeniem układu ,a w konsekwencji braku hamowania podczas jazdy .Z każdego układu trzeba spuścić płyn a potem napełnić, pamiętając o odpowietrzeniu .Układ hamulcowy odpowietrzamy od najdalszego koła od pompy hamulcowej do najbliższego po przez zaworki przy cylinderkach.Uwaga mogą być zapieczone .Po przelaniu całego układu czynność powinniśmy powtórzyć.Co do płynu wspomagania sprzęgła nie robiłem więc się nie wypowiadam.
Poprzednia podpowiedż w tej materji nie powinna była się zdażyć :oops: :oops: :oops:
Wycofuję ją aby nie świecić złym przykładem .
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-06-2009, 21:54   

dziękuję, jesteś Master!
dałbym Ci [pomógł], ale to już w gestii założyciela tematu,
którego to założyciela odsyłam do działu FAQ, gdzie możesz znaleźć interesujący Cię instruktaż w postaci Serviece Manuala
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-06-2009, 23:46   

W uzupełnieniu tego co napisał Miroslaw1305, mechanik za wymianę nie powinien chcieć nie wiadomo ile, a Ty będziesz miał okazję zobaczyć co i jak się robi ;)
Inną opcją jest umówić się z kimś, kto ma o tym pojęcie :wink:

Powodzenia, pozwolę sobie na małe porządki ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 22-06-2009, 00:18   

Plyn sprzegla wymieniasz tak jak plyn hamulcowy tylko z tym ze jest jeden odpowietrznik :P Z przodu przy skrzyni masz cylinderek w ktorym jest odpowietrznik. Odkrecasz go, zlewasz plyn i zalewasz nowym, a nastepnie wciskasz kilkakrotnie sprzeglo do momentu, az z zaworku bedzie lecial sam plyn bez pecherzykow powietrza. Zbiorniczek plynu jest maly i przy odpowietrzaniu szybko go ubywa wiec pilnuj zeby nie zaciagnal powietrza :P Na zaworek zaloz sobie kawalek przezroczystego wezyka. Ulatwi Ci to robote bo latwiej bedzie mozna zobaczyc kiedy zacznie leciec sam plyn i nie bedzie pryskal po wszystkim :P

Plynu od wspomagania kierownicy nie wymienialem nigdy ale gdzies o tym czytalem i z tego co pamietam to uklad ten odpowietrza sie poprzez kilkukrotne krecenie do oporu kierownica w prawo i w lewo na odpalonym silniku :P Co do tego nie mam 100% pwenosci bo jak juz napisalem to nigdy tego nie robilem wiec jak cos zle napisalem to niech mnie ktos poprawi :)
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 23-06-2009, 09:25   

Dokładnie tak, przy czym nie zaleca się długiego trzymania kierownicy w skrajnych pozycjach (max 2-3 sekundy). Przy uzupełnianiu płynu ukł. kierowniczego trzeba pamiętać, że zmienia on dość wydatnie swoją objętość po rozgrzaniu, więc najlepiej dolewać do poziomu max na rozgrzanym układzie albo do poziomu min na zimnym.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.