 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
plyny a wymiana |
Autor |
Wiadomość |
RECHA
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.6 97r.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 37 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-06-2009, 03:14 plyny a wymiana
|
|
|
Witam chcialbym u siebie wymienic plyn hamulcowy(ferodo DOT4 1litr), plyn wspomagania sprzegla (ferodo DOT4 0.5 litra), i plyn wspomagania kierownicy (Mobil ATF 220 Dextron II). Mam dojscie do kanalu i co najwazniejsze checi. Moglby mi ktos po krotce przedstawic w misku jak to sie odbywa ? |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 21-06-2009, 21:39
|
|
|
Recha- jeśli nie masz pojęcia w tej materji to nie zabieraj się za wymianę płynu hamulcowego ,i płynów ,które chcesz wymienić .Nieprawidłowa wymiana płynu hamulcowego grozi zapowietrzeniem układu ,a w konsekwencji braku hamowania podczas jazdy .Z każdego układu trzeba spuścić płyn a potem napełnić, pamiętając o odpowietrzeniu .Układ hamulcowy odpowietrzamy od najdalszego koła od pompy hamulcowej do najbliższego po przez zaworki przy cylinderkach.Uwaga mogą być zapieczone .Po przelaniu całego układu czynność powinniśmy powtórzyć.Co do płynu wspomagania sprzęgła nie robiłem więc się nie wypowiadam.
Poprzednia podpowiedż w tej materji nie powinna była się zdażyć
Wycofuję ją aby nie świecić złym przykładem . |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-06-2009, 21:54
|
|
|
dziękuję, jesteś Master!
dałbym Ci [pomógł], ale to już w gestii założyciela tematu,
którego to założyciela odsyłam do działu FAQ, gdzie możesz znaleźć interesujący Cię instruktaż w postaci Serviece Manuala |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-06-2009, 23:46
|
|
|
W uzupełnieniu tego co napisał Miroslaw1305, mechanik za wymianę nie powinien chcieć nie wiadomo ile, a Ty będziesz miał okazję zobaczyć co i jak się robi
Inną opcją jest umówić się z kimś, kto ma o tym pojęcie
Powodzenia, pozwolę sobie na małe porządki |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2009, 00:18
|
|
|
Plyn sprzegla wymieniasz tak jak plyn hamulcowy tylko z tym ze jest jeden odpowietrznik Z przodu przy skrzyni masz cylinderek w ktorym jest odpowietrznik. Odkrecasz go, zlewasz plyn i zalewasz nowym, a nastepnie wciskasz kilkakrotnie sprzeglo do momentu, az z zaworku bedzie lecial sam plyn bez pecherzykow powietrza. Zbiorniczek plynu jest maly i przy odpowietrzaniu szybko go ubywa wiec pilnuj zeby nie zaciagnal powietrza Na zaworek zaloz sobie kawalek przezroczystego wezyka. Ulatwi Ci to robote bo latwiej bedzie mozna zobaczyc kiedy zacznie leciec sam plyn i nie bedzie pryskal po wszystkim
Plynu od wspomagania kierownicy nie wymienialem nigdy ale gdzies o tym czytalem i z tego co pamietam to uklad ten odpowietrza sie poprzez kilkukrotne krecenie do oporu kierownica w prawo i w lewo na odpalonym silniku Co do tego nie mam 100% pwenosci bo jak juz napisalem to nigdy tego nie robilem wiec jak cos zle napisalem to niech mnie ktos poprawi |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 23-06-2009, 09:25
|
|
|
Dokładnie tak, przy czym nie zaleca się długiego trzymania kierownicy w skrajnych pozycjach (max 2-3 sekundy). Przy uzupełnianiu płynu ukł. kierowniczego trzeba pamiętać, że zmienia on dość wydatnie swoją objętość po rozgrzaniu, więc najlepiej dolewać do poziomu max na rozgrzanym układzie albo do poziomu min na zimnym. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
|
|