Eko diesel |
Autor |
Wiadomość |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 08-05-2008, 09:24 Eko diesel
|
|
|
Pojawiło sie paliwo eko "bioester" z komponentów roślinnych. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w jego stosowaniu, jak się spisuje silnik, co ze zużyciem . Czy można to paliwo stosować do silników DiD. Pozdr. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez slawek st 08-05-2008, 20:09, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-05-2008, 09:46
|
|
|
Nie wiem czy to o tym czytałem ale podobno taki silnik musi być przystosowany do tego paliwa aby można na nim było jeździć. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 08-05-2008, 09:56
|
|
|
nie wiem jak jest na innych stacjach ale u mnie ludzie leja co tańsze i nie raz juz widzialem jak do nowego mondeo ludzie leja za 15 zł ON BIO.
Kiedyś na próbe na prawie pusty bak wlalem troche i róznic nie było poza zapachem/smrodem.
Z tego co słyszałem to
ze podobno filtr by wypadało czesciej wymieniać, ze więcej spali, że nie ma mocy itp, ale sa ludzie ktorzy sobie to chwalą wiec to chyba trzeba samemu sprawdzic
a podobno w zimie lepiej bedzie zpalał na tym ale czy to prawda??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 08-05-2008, 11:13
|
|
|
Moim skromnym zdaniem BIO ma same zalety, co więcej ma jedną bardzo ważną, nie można go chrzcić albo jest to bardziej utrudnione bo biokomponenty nie mieszają się z syfem. Co prawda tego BIO jest bardzo mało w paliwie i lepiej spalać BIO niż siarkę z kwasem i innymi dolewkami.
Wszystkie silniki są przystosowane do do spalania różnych rzeczy kwestia jak długo.
Na własne oczy widziałem jak Holendrzy i Angole leją czerwony syf do nowych diesli i nikt nie płacze no może poza następnym "szczęśliwym" właścicielem TDI . Trzeba zauważyć że robiąc taki proceder dużo ryzykują ale najczęściej właściciele dostawczaków bo takich często kontrolują na autobanach. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 08-05-2008, 14:44
|
|
|
Dostałem ulotkę o właściwościach.: Gęstość w temp. 15C. Bioester-860-900, olej nap-820-845. Lepkość w temp 40C Bio-3,5-5,0 . Olej-2,0-4,5.Temp. zapłonu Bio- >=120C, Olej >55. Liczba cetanowa taka sama. siarki mniej w Bio. Liczba jodowa/100g. bio <120. Olej <1. Wartośc energetyczna MJ/dm3. Bio ok. 33,2. Olej ok.35,7. Czy może ktoś na tej podstawie coś napisać. Moze mieszać pól na pól albo nawet 2/4. Pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-05-2008, 15:26
|
|
|
slawek st napisał/a: | Temp. zapłonu Bio- >=120C, Olej >55. Liczba cetanowa taka sama. | To mi jakoś nie pasuje bo liczba cetanowa to zdolność do samozapłonu a skoro temp. zapłonu różne to ...... Ale może się mylę.
No i jest gęstszy. Ciekawe jak to się będzie lało przez wtryskiwacze? |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 08-05-2008, 16:48
|
|
|
Cytat: | To mi jakoś nie pasuje bo liczba cetanowa to zdolność do samozapłonu a skoro temp. zapłonu różne to ...... Ale może się mylę.
No i jest gęstszy. Ciekawe jak to się będzie lało przez wtryskiwacze | Też tak myślę ale może te dane z ulotki są przekłamane. Jak gęściejsze to zarówno filtr jak i pompa wysokiego ciśnienia no i wtryski też będa mieć inną chartakterystykę pracy. W każdym bądź razie to ciekawy problem. W tej ulotce napisali" BIO-bioester" - Paliwo przeznaczone tylko do pojazdów z silnikiem DIESLA. Upewnij się , ze mozesz zatankować- sprawdź u producenta pojazdu!. Czyli coś w tym jest. Tam jeszcze jest że zapewnia większe bezpieczeństwo użytkowania ze względu na wyższą od ON temperaturę zapłonu >120C oraz korzystny wpływ na pracę i trwałość silnika - dzięki dobrym właściwościom smarnym zabezpiecza aparaty wtryskowe przed nadmiernym zużyciem. Jakie jest Wasze zdanie.Pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-05-2008, 19:03
|
|
|
No to dobrze czyaęłm że te samochody muszą być przystosowane do jazdy na takim paliwie.To pewnie cos podobnego jak niektórzy specjaliści robią do napędzania samochodu olejem z biedronki:P |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2008, 19:36
|
|
|
Nie wiem jak jest z BIO, ale jak jeździłem Golfem II, to spokojnie lałem w lecie olej roślinny z biedronki, w proporcjach 2/3 ON, 1/3 roślinnego i poza zapachem frytek nie widziałem specjalnie różnicy (poza ceną ). Jeśli chodzi o Miśka, to raczej bałbym sie lać roślinny bez względu na proporcje.
Moim zdaniem BIO można lać spokojnie.. BTW: Na jakich stacjach to sprzedają i po ile? |
|
|
|
 |
loidd
Mitsumaniak KMM

Auto: carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 71 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 08-05-2008, 20:38
|
|
|
W Chojnicach można kupić BIO - paliwko na stacji PKS. Rożnica w cenie wynosi 15 groszy od ceny ON. Jednoznacznych opinii nie ma, jedni chwalą drudzy nie. Jedno jest pewne że BIO lepiej spisuje sie przy wyższej temperaturze otoczenia i że lepiej znoszą je starsze konstrukcje DIESLA. |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 08-05-2008, 21:31
|
|
|
Na Orlenowskich stacjach "Bliska" dzisiaj był po 4,19 a ON po 4,35. Jak trzeba przystosować samochód, może ktoś wie czy producent dopuszcza stosowanie takiego paliwa w cari DiD. Wcześnie czy później ale zaczną mieszać te paliwa i wtedy już nic nie poradzimy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-05-2008, 00:50
|
|
|
slawek st napisał/a: | dzisiaj był po 4,19 a ON po 4,35 | Ciuuuup Jeszcze ostatnio tanknąłem po 4,12, od wczoraj cena ON u mnie to 4,20. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 09-05-2008, 07:42
|
|
|
Pomijając ceny bo nawet te 25 gr na litrze mało co zmienia , chodzi o to że w stacjach i tak zaczną mieszać aby więcej zarobić, mieszają opałowy i jakieś inne komponenty będa mieszac i bioester.Dlatego lepiej być do tego przygotowanym. Może ktoś z kolegów gdzieś czytał czy słyszał jak się do tego odnosi producent silników lub dobry autoryzowany serwis. Norma tego palwa to PN EN 14214. |
_________________
 |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-05-2008, 11:42
|
|
|
Silnika nie trzeba dostosowywać do takiego paliwa. Poza tym w chwili obecnej większość stacji benzynowych zwłaszcza tych większych stosuje dodatki BIO do swoich paliw ON, dodatek taki można dodawać bez informowania nabywcy do chyba 10 lub 15 procent, a z tego co wiem to większość dodaje ten dodatek BIO w ilości około 5 procent. Proponuje zobaczyć to co się leje na stacjach zwłaszcza O...n (chyba wszyscy wiedzą jaka to stacja). Kolor taki trochę zielono żółty to właśnie jest ON z dodatkiem BIO. Poza tym jak się stanie za samochodem zwłaszcza gdy jest rozgrzany silnik to czuć moc "natury", trochę taki dziwny zapach (brrryyyy). Najlepszy na obecnym rynku to ON kupiony od kierowców tankujących na Ukrainie lub u Ruskich, jest biały (prawie biały) no i taki właśnie powinien być, reszta kolorowych to na pewno ON z dodatkami.
W/w zasłyszane z pewnego źródła.
Pozdrowienia. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 09-05-2008, 16:47
|
|
|
Cytat: | Silnika nie trzeba dostosowywać do takiego paliwa | No to chyba nie jest takie jednoznaczne. W ulotce jest zaznaczone <<Upewnij się , że możesz zatankować- sprawdź u producenta pojazdu!.>> Czyli zabezpieczają się przed czymś czego nie chca określić. Nadal się zastanawiam czym to może grozić dla silnika. Pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|