Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:05
[I 2.0] Felgi stalowe
Autor Wiadomość
gumon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Łomianki
Wysłany: 03-02-2009, 20:53   [I 2.0] Felgi stalowe

Czy stalowe felgi 16 od outlandera II będą pasowały do outlandera I ?
_________________
gumon
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-02-2009, 21:14   Re: Felgi stalowe

gumon napisał/a:
Czy stalowe felgi 16 od outlandera II będą pasowały do outlandera I ?


Tak.
_________________
 
 
gumon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Łomianki
Wysłany: 05-02-2009, 19:07   

Dzięki ale martwi mnie różnica w ET. W "starych" felgach jest 46 mm a w nowych 38 mm. W serwisie nie wiedzieli czy nie będzie problemów (jakiegoś obcierania).
_________________
gumon
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 10-02-2009, 15:03   

mniejsze ET / offset wiąże się z szerszym rozstawem kół, więc przy sporej bądź co bądż różnicy tego parametru możesz mieć problem z ocieraniem o nadkola/błotniki i odczuwalną różnicę we wspomaganiu (ciężej się kierownica kręci), a po trzecie: jeśli jednak po zmianie felg okaże się, że wszystko jednak pasuje, to nie zapomnij o ustawieniu geometrii...
osobiście jednak kupowałbym felgi o zgodnym ET
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-02-2009, 20:28   

kordiank2 napisał/a:
jeśli jednak po zmianie felg okaże się, że wszystko jednak pasuje, to nie zapomnij o ustawieniu geometrii...


Nie żebym się znał na tym ale co ma ET do geometrii?? Jakieś logiczne powody?

Krzychu
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 11-02-2009, 10:53   

krzychu napisał/a:
co ma ET do geometrii?? Jakieś logiczne powody?Krzychu


Zacznę cytatem ze szkolnego podręcznika dla mechanika-diagnosty: Nieodpowiedni offset (ET) zmienia rozstaw kół (a tym samym geometrię ich skrętu).
strzeżonego... Inny - w tym wypadku mniejszy - parametr ET spowoduje szerszy rozstaw kół może to spowodować zmianę w kącie wyprzedzenia lub nachylenia sworznia zwrotnicy. Miałem z tym poważny problem w Celeste, którą chciałem postawić na oryginalnych alusach od galanta. Szerszy rozstaw przodu narobił mi sporo zamieszania, pomijając fakt braku wspomagania w tym historycznym aucie - prawie nie dało się rady kręcić fajerą. Więc musi mieć jakiś wpływ ten offset na geometrię. Z resztą przy każdym większym grzebaniu przy kołach, gdzie zmienia się choćby jeden parametr, sprawdzałbym potem zbieżność nie bacząc na logikę. Jeśli jest ok. to dobrze, a jeżeli gdzieś kąt ucieknie, to trochę szkoda sterowności, zużytych opon i ...zdrowia, a wydatek nie jest duży.
W swoim mimo, że mam wszystko na oryginale, to i tak, jak co roku po zimie, sprawdzę geometrię - tym bardziej, że przez ostatnie pół roku brat jest moim kierowcą :mrgreen:
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-02-2009, 11:38   

No ale to trochę dziwne ponieważ kąty powinny zostać takie same ponieważ to tylko przesunięcie względem osi.... Na potwierdzenie można podać że niektóre samochody mają oryginalnie różne felgi z różnym ET. Np. 16' dostępna jest z et 48, a 18' z ET40 żeby się zmieściła taka sytuacja występuje zdaje się w fiacie brawo. Problem może wystąpić na pewno z ocieraniem o nadkole itd ale z geometrią moim zdaniem dziwne.

Krzychu
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 11-02-2009, 11:57   

widocznie nie jest to prosta geometria euklidesowa :lol:
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.