Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Ustawienie zbieżności tyłu - zapieczone śruby
Autor Wiadomość
Tux 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2011, 13:16   [II 2.0 DID] Ustawienie zbieżności tyłu - zapieczone śruby

Szukałem, szukałem i nie znalazłem więc jeśli było to przepraszam.

Podczas wymiany opon na zimowe stwierdzono silnie ściętą lewa przednią oponę. Niestety komplet opon na wiosnę do wymiany ale nie z tym tutaj piszę. Aby rozwiązać problem i nie ściąć nowych opon zimowych zalecono sprawdzenie/ustawienie geometri zawieszenia samochodu. Niby standardowa czynność a jednak sprawiła serwisowi problem gdyż okazało się, że śruby służące do regulacji geometri na tylnym wahaczu są zapieczone (WD40 nie pomogło) i nie da się ich odkręcić. Tzn. może się da ale jak przyłożą większy moment na kluczu to moge już autem bez nowych wahaczy nie wyjechać. Niestety pracownik nie był w stanie mi powiedzieć jaki konkretnie wahacz należałoby wymienić chcąc porządnie ustawić zbieżność. Zbiezność ustawiono tylko z przodu a ponoć, aby dobrze ustawić przód należy zacząć od ustawienia zbiezności przodu. Zdaniem serwisu na 99% rozwiązano problem ząbkowania.
Generalnie serwis nie wzbudził mojego zaufania i nie wiem na ile problem zostal rozwiązany - wymieniam tam zawsze opony bo można prosto umówić się na godzinę przez Internet a zbiezność chciałem od razu ustawić bo mają taką uslugę więc po co tracic kolejny poranek.

I teraz pytanie do Was, doświadczonych Mitsumaniaków, jaki to element odpowiada za regulację zbieżności z tyłu? Czego szukać w sklepach?

Czy są jakieś domowe/magiczne sposoby na jednak odkręcenie tych śrób? Może ktoś z Was zmierzył się już z tym problemem?

Czy możecie polecić w Krakowie punkt, w którym profesjonalnie ustawiają zbieżność? Tam gdzie dziś byłem nie dostałem nawet wydruku zmieżonych parametrów przed i po.

Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków i z góry dziękuję za dobre rady i pomoc.
_________________
Michał
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-11-2011, 08:48   

Młotek i uderzać w gniazdo śruby, albo palnik. Ponadto, WD 40 jest dobry ale tłusty, no może nie tak jak ropa, ale ja zawsze stosuję naftę jest lepszym penetratorem.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 11-11-2011, 09:12   

Może skorzystasz z doswiadczeń opisanych przeze mnie przy Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59286
 
 
Tux 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2011, 12:36   

PiotrKw napisał/a:
Może skorzystasz z doswiadczeń opisanych przeze mnie przy Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59286


Dzięki wielkie za radę - poszukam tego preparatu i zobaczę jak się to sprawdzi u mnie. Muszę jeszcze wykoncypować jak zaaplikować ten preparat nie mając dostępnego kanału.

Zastanawie mnie tylko czy jest to możliwe, aby zła geometria tyłu skutkowała ścięciem jednej opony z przodu?
_________________
Michał
 
 
TOM65 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 38
Skąd: WSCHOWA
Wysłany: 11-11-2011, 20:10   

witam, musisz kupić odrdzewiacz w spray, albo naftę.Naftę w spray ciężko kupić. Jeżeli byś chciał mieć naftę w spray ,to weź 100ml nafty i udaj się do mieszalni lakierów , tam ci nabiją , koszt nabicia 10-15 zł.
_________________
Tom
 
 
Tux 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-12-2011, 14:37   

PiotrKw napisał/a:
Może skorzystasz z doswiadczeń opisanych przeze mnie przy Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59286

Dzięki Piotr za radę z Twoje wątku. Śruby dziś puściły i Outek już śmiga na prostych łapkach. Właśnie to koło, na którym ścięło mi oponę było pochylone. Cóż, poprzedni 'fachofcy' nie ustawili jednach geometri jak należy - pewnie dlatego nie chcieli dać wydruku z parametrami przed/po.
_________________
Michał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.