BOV atmosferyczny |
Autor |
Wiadomość |
Jacho [Usunięty]
|
Wysłany: 30-04-2008, 00:26
|
|
|
Dzięki, ale za wiele - poza danymi z ogłoszenia - tam o nim nie ma... nadal nie wiem, co to jest ten BOV i to "psssst"
J. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 01-05-2008, 22:53
|
|
|
czasem jak czytam forum to ręce mi opadają... pytania typu dlaczego on jest drozszy 2x od zwykłego gala...
Cytat: | Poza tym, że ma niezłego powera i robi "pssst" to tylko cena mnie zastanawia, bo za taką kasę to z tego rocznika można 2 Gale kupić (no tak, ale nie będą robić "pssst" ), no ale rozumiem, że koszty sprowadzenia z Japonii są dzikie i oprócz tego auto jest super, więc musi tyle kosztować (?) |
???? chyba nie wiesz o czym piszesz... a jak sie nie wiem co sie pisze to lepiej wcale nie pisac... to tak jakbyś pisał dlaczego evo jest 5 x drozsze od seryjnego lancera... wg mnie różnica 2x to bardzo mała róznica... ja mojego za 120 tys bym nie oddał...
a co do tego, ze trzeba sie z tym nauczyc jezdzic to:
- autko z BOV'em i MAF sensorem potrafi przygasać i przy zmianie biegów zalewa... Ci co znają zasade działania wiedzą co jest powodem takiego zachowania... ogolnie BOV zastępuje seryjny DV... z tą różnicą ze jest to zaworek atmosferyczny... |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-05-2008, 11:38
|
|
|
kochajj napisał/a: | ogolnie BOV zastępuje seryjny DV... z tą różnicą ze jest to zaworek atmosferyczny... |
Sory kochajj, ale teraz to wytłumaczyłeś nie tylko temu koledze, ale i wszystkim, którzy o tych sprawach mają blade pojęcie Również mnie... Wiemy wszyscy, że dużo wiesz, ale prośba o łopatologiczne tłumaczenie pewnych kwestii, w przeciwnym razie nie będziesz zrozumiany na forum, a ostatecznie chyba piszemy po to, by kogoś poinformować lub samemu się czegoś dowiedzieć...
PS. Autko masz fajowe i rozmawianie na temat jego ceny trochę mija się z celem, podobnie jak porównywanie go do zwykłego rekina, czy innych aut. Jest warte tyle ile uważasz za stosowne, przecież Twojego wkładu intelektualnego i emocjonalnego w jego budowę nie da się wycenić |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 02-05-2008, 16:16
|
|
|
BOV - BLOW OFF VALVE
DV - DUMP VALVE
ogólnie rolą tych zaworów jest upuszczenie nadmiaru doładowanego powietrza przy zamknięciu przepustnicy. Ma to na celu ochrone turbiny przed odbijającym się powietrzem od przepustnicy. po prostu jeśli jedziemy i turbinki sobie ładują i zdejmujemy noge z gazu to cisnienie mogło by niebezpiecznie wzrosnąc w dolocie hamując tym samym turbiny. zawory te mają na celu upuszczenie nadmiaru ciśnienia tak aby turbiny nie straciły swej prędkości i się nie rozsypały... jeden zawór od drugiego różni niewiele. BOV upuszcza cisnienie w atmosfere (atmosferyczny) , DV upuszcza spowrotem w dolot tuz przed turbinami bez dodatkowych efektów dzwiekowych.
Zawory te sterowane są podciśnieniowo bezpośrednio z kolektora. Istnieje kilka rodzai zaworów : tłoczkowe, membranowe, hybrydy...
Co do BOV,a w samochodach z MAF sensorem ( przepływomierzem)... to po prostu przepływka zlicza sobie ilość powietrza które przez nią przepływa i w ten sposób dawkuje paliwo. jeśli za przepływką nadmiar doładowanego powietrza wywalimy w atmosfere to silniczek o tym nie wie i zalewa nam autko przy zdejmowaniu nogi z gazu i stąd efekt zamulania przy zmianie biegów. dlatego lepszym rozwiazaniem jest DV który upuszcza powietrza spowrotem w dolot!!!!. Do prawidłowego działania BOV'a niezbędne jest przeprogramowanie ECU!!!. Idealnym rozwiazaniem jest zawór hybrydowy który posiada cechy tego i tego , czyli czesc powietrza wywala do dolotu a małą ilośc w atmosfere robiąć ushhhhhhh. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-05-2008, 16:28
|
|
|
Tomek, trzeba bylo podac linka do dyskusji w temacie VR4, ktora sobie ucielismy na temat MAFa, BOV i DV.
Ostatnio widzialem na eBayu ta sama hybryde HKS co zalozyl PLPynton za 190 GBP z przesylka |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 02-05-2008, 16:29
|
|
|
a tego co widziałem to to nie jeste hybryda!!!! to jest 100% atmosferyczny... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-05-2008, 19:43
|
|
|
Tzn. który?? Ten co ma PLPynton, czy ten z eBaya? Bo ja widzialem w poniedzialek aukcje z HongKongu HKS'a hybrydy (na pewno w opisie mial taki opis) a wygladal jak ten PLPyntona w Legnum na Allegro. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 20:24
|
|
|
Jest tak jak napisal Tomek, to atmosferyczny BOV, tylko, najlepszy jaki jest.
jest kit do EC5x do HKS SSQ na bardzo mile rozwiazanie, switch pomiedzy modami: pelny powrot lub atmosfera. niestety dostepny tylko w japonii, sam opracowalem i wstawilem w jednym taki system i dziala fajnie ale to tylko jak wiadomo bajer dla bajeru bo nikt nie ma samochodu z SSQ w promieniu wiadomo duzym no i sciagamy uwage gapiow. do tego trzeba miec pelny turbo kontroler inaczej zabawa nie ma sensu, czyli pieniadze i pieniadze. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 02-05-2008, 21:15
|
|
|
fajny tez zestawik w twoim legnum. z miłą chęcią odkupie ... zwłaszcza ze już niedlugo maf wypada i bedzie map ... |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 22:33
|
|
|
musze sprawdzic ile za to dalem i czy kupujacy nie beda sapac, choc i tak juz wiem ze poleci outside mitsumaniakow, szkoda troche. z tego co pamietam powyzej 1kPLN na bank bylo bo to nie sam valve ale kit caly predefiniowany do 6a13. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 23:28
|
|
|
Ten opis tak napisany nijak ale mi wychodzi ze sekwencyjna atmo, poza tym sama valve jest tam w ofercie nie hybrid kit.
btw droogo jak oj, ja kupilem, juz wiem, za 1368PLN po wysylce cle i innych duperszmitach no i to co ja kupilem to jest KIT 6A13 EC5A/W plug&play i ten jest w japonii drozszy o okolo 45% od samej valve takiej golej jak ten koles za 250 funciakow oferuje. samej valve nie da sie ot tak po prostu zamontowac, trzeba by sporo kombinowac no a kit mozna zdjac w 5 minut do orginalu wrocic. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-05-2008, 23:39
|
|
|
Ale to jest cena za cały kit strojony pod 6a13tt (EC5A/W) jak pisze koleś... Zdjęcie jest poglądowe.
Zresztą nieważne, tutaj na forum zabawka tylko dla kilku osób, więc nie ma o co robić zamieszania. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 23:48
|
|
|
jak zwykle oczy mam w d... sorry mate |
|
|
|
 |
|