| olej na silniku | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Wojtasss   Forumowicz
 
  
 Auto: Space Star 1.9 DID '03
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2008
 Posty: 51
 Skąd: Grodzisk Maz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2009, 21:57   olej na silniku |   
 |  
               | 
 |  
               | Od pewnego czasu obserwuję w swojej Cari coraz większe plamy oleju na silniku. Z tego co widzę wydobywa się on z pod pokrywy zaworów. Najprawdopodobniej wymienić muszę uszczelkę pod tą pokrywą. Moje pytanie brzmi: czy przy wymianie i demontażu pokrywy potrzebne jest spuszczenie oleju?? Nie chcę mieć niespodzianki.. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2009, 22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pamiętaj o kupnie uszczelki z oringami do świec. Jak wymieniać, to całość.   |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arnold   Mitsumaniak
 Arnold
 
  
 Auto: CARISMA 1,9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Sty 2009
 Posty: 339
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2009, 22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chyba, że i tak "podchodzi" Ci wymiana oleju. Wtedy nie ma się co rozdrabniać... |  
				| _________________ "Zero kompromisu w walce ze złem"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtasss   Forumowicz
 
  
 Auto: Space Star 1.9 DID '03
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2008
 Posty: 51
 Skąd: Grodzisk Maz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2009, 13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Olej wymieniałem jakieś 5 tys km temu tak więc jeszcze bym na tym pojeździł. A co do samej wymiany uszczelki to jeszcze zastanawiałem się czy to jakimś sylikonem nie trzeba przeciągnąć. Tylko jaki się nie rozpuści?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2009, 18:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wojtasss, ja mam uszczelkę i delikatnie jeszcze sylikon.  Mechanicy maja odpowiedni sylikon. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cuuube [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2009, 18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | zapytaj w motoryzacyjnym o silikon wysokotemeraturowy (powinni miec w kazdym nawet malym sklepiku w tubkach  jak od pasty do zebow) sa dwa kolory - czerwony i czarny . robisz obwodke na glowicy zwracajac szcegolna uwage  zeby cos nie dostalo sie tego silikonu do glowicy (jest dosc gesty ale... moment nieuwagi i klopot gotowy) pozniej uszcelka z kapa na to i skrecic . pozniej juz tylko jezdzic i cieszyc sie zyciem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2009, 23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żadnych silikonów pod uszczelkę. Smarujesz uszczelkę w miejscach styku delikatnie czystym olejem i skręcasz z momentem podanym w: "service manual-u". |  
				| _________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2009, 23:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak wichura1, mówi. Przy nowej uszczelce nie ma potrzeby silikonowania. Przy sparciałej można się pokusić, tylko po co jak nowa kosztuje kilkanaście zł ?
   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arnold   Mitsumaniak
 Arnold
 
  
 Auto: CARISMA 1,9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Sty 2009
 Posty: 339
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2009, 23:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jasne że tak. Za takie pieniądze nie warto kombinować. Półśrodki na niewiele się tu przydadzą.
 |  
				| _________________ "Zero kompromisu w walce ze złem"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grahamos   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Lis 2008
 Posty: 87
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2009, 21:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli uszczelka pod dekiel to tylko jak najlepszej jakości, nie ma co oszczędzać tych 5 czy nawet 15zł Dobra uszczelka to podstawa i żaden sylikon nie jest potrzebny. Wiem to z własnego doświadczenia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ukrafal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2009, 16:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | W zadnym wypadku nie dawaj sylikonu pod uszczelke pokrywy zaworow. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtasss   Forumowicz
 
  
 Auto: Space Star 1.9 DID '03
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2008
 Posty: 51
 Skąd: Grodzisk Maz.
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ukrafal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2009, 22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dawanie sylikonow pod uszczelke pod pokrywa zaworow nie jest wskazene ja osobiscie nigdy tego nie robie ale decyzja nalezy do Ciebie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |