Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Problem z zapaleniem na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
pelo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-08-2016, 11:49   [II 2.0 DID] Problem z zapaleniem na ciepłym silniku

Witam
Oultander 2.0 DID - prod 2010 przebieg 51.000 km - przebieg na pewno nie kręcony :)
Problem jak w temacie - na zimnym silniku odpala "jak ta lala" - od pierwszego kopnięcia, wystarczy kawałek przejechać - zgasić i za chwile próba odpalenia kończy się kilkusekundowym kręceniem - kończy się oczywiście odpaleniem. Problem zaczął się pojawiać po powrocie z wakacji - po zrobieniu kilku tysięcy kilometrów - nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie. Podpytywani mechanicy sugerują akumulator albo rozrusznik. O ile w pierwsze jestem w stanie uwierzyć no bo powiedzmy 6 lat, to rozrusznik przy tym przebiegu ?? - wiem że zależy wszystko od eksploatacji samochodu... ale .....
Jakieś sugestie ?? - nie chce zostać niepotrzebnie naciągnięty na koszty :)
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 08-08-2016, 20:12   

To raczej nie rozrusznik ani akumulator (ten możesz łatwo wykluczyć przez podłączenie innego), bo wtedy nie zależałoby od nagrzania. Imo albo kąt wtrysku, albo padająca pompa - jedź do porządnego mechanika, który podłączy auto pod kompa, a nie będzie wróżył z fusów.
 
 
darekska 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Intense PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 3
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 29-08-2016, 11:14   

Załóż zaworek zwrotny na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej jak najbliżej pompy. Jeśli pomoże (powinno) to znaczy że masz dużo większy przebieg niz napisałeś (150-200tys)
Ale to powinno wówczas pomóc bez naprawiania pompy.
U mnie pomogło (przebieg 240tys)(na zimnyb super pali a na ciepłym długo trzeba kręcic żeby zapalił) i po założeniu zrobiłem nastepne 130tys. bez problemów z zapalaniem na ciepły silniku.
Mówię oczywiście o silniku Twoim czyli diesel.
Pozdro
 
 
maxiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011 Instyle 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Knurów
Wysłany: 05-09-2016, 16:36   

Miałem to samo, na ciepłym silniku kręcił i kręcił (ale słychać było, że żwawo) problemem okazał sie, jak ktoś mi tu zresztą na forum pomógł, czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie odpala jak nowy :) Jedynie wymiana tego czujnika jest nieco pracochłonna tak mi przynajmniej mechanik mówił więc ja sobie przeczekałem i zrobiłem przy okazji wymiany rozrządu. BTW. raz mi się zdarzyło, że auto mi nie odpaliło i musiałem poczekać ładnych parę godzin aż mi ostygnie, na szczęscie stało się tak pod sklepem parę kilometrów od domu, a nie np. na stacji benzynowej przy autostradzie pomiędzy gdzieś, a nigdzie :)
 
 
kolo77 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 06-09-2016, 11:38   

Witam. Na 100% czujnik położenia wałka rozrządu - miałem to samo. Nie kupuj zamiennika (tylko oryginał) bo nie będzie działał.
PS: dodatkowym problemem był nie działający tempomat.
_________________
Marcin
 
 
Molo 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 182
Skąd: Tczew
Wysłany: 07-11-2016, 23:08   

Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować.
 
 
pelo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Zabrze
Wysłany: 16-11-2016, 11:42   

Molo napisał/a:
Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować.

Opanowałem na tyle że dałem podłączyć pod kompa i jednoznacznie wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu który jest do wymiany. Mechanik nawet spróbował wyczyścić / poprawić wtyczki z tego czujnika, ale problem nie zniknął. Dodatkowy objaw, o którym tu już ktoś wyżej pisał a jest związany z tym czujnikiem, jest problem z działaniem tempomatu - tzn samoczynnie się wyłącza / albo nie da sie go po prostu włączyć. Niestety koszt wymiany razem z czujnikiem nie jest mały :( bo to jakies 700 zł ale zrobić trzeba.
 
 
leszek044 
Forumowicz


Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 44
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-11-2016, 23:03   

pelo napisał/a:
Molo napisał/a:
Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować.

Opanowałem na tyle że dałem podłączyć pod kompa i jednoznacznie wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu który jest do wymiany. Mechanik nawet spróbował wyczyścić / poprawić wtyczki z tego czujnika, ale problem nie zniknął. Dodatkowy objaw, o którym tu już ktoś wyżej pisał a jest związany z tym czujnikiem, jest problem z działaniem tempomatu - tzn samoczynnie się wyłącza / albo nie da sie go po prostu włączyć. Niestety koszt wymiany razem z czujnikiem nie jest mały :( bo to jakies 700 zł ale zrobić trzeba.





Korekta dawek rozruchowych(startowych)nic nie da-szkoda kasy.

Wymień czujnik położenia wałka rozrządu na ORGINAŁ i po kłopocie.
Nie trzeba demontować rozrządu,wystarczy rozciąć przewody czujnika i przeprowadzić przez otwór obok koła zębatego i polutować przewody.

Koszt czujnika w serwisie VW to koszt około 300zł.

Przerabiałem ten temat w moim mitsu.

Pozdrawiam.
_________________

 
 
drozda1981 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2 2.0 D-ID
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 11
Skąd: Bad Dürkheim
Wysłany: 12-12-2016, 11:04   

Mialem to samo, na zimnym silniku odpalal super a na cieplym byl problem. Sprawdzilem wszystko i nic, az w koncu siadl mi rozrusznik. Wymienilem i pali jak ta lala.
_________________
Pawel D.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.