[II 2.0 DID] Problem z zapaleniem na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
pelo
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 08-08-2016, 11:49 [II 2.0 DID] Problem z zapaleniem na ciepłym silniku
|
|
|
Witam
Oultander 2.0 DID - prod 2010 przebieg 51.000 km - przebieg na pewno nie kręcony
Problem jak w temacie - na zimnym silniku odpala "jak ta lala" - od pierwszego kopnięcia, wystarczy kawałek przejechać - zgasić i za chwile próba odpalenia kończy się kilkusekundowym kręceniem - kończy się oczywiście odpaleniem. Problem zaczął się pojawiać po powrocie z wakacji - po zrobieniu kilku tysięcy kilometrów - nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie. Podpytywani mechanicy sugerują akumulator albo rozrusznik. O ile w pierwsze jestem w stanie uwierzyć no bo powiedzmy 6 lat, to rozrusznik przy tym przebiegu ?? - wiem że zależy wszystko od eksploatacji samochodu... ale .....
Jakieś sugestie ?? - nie chce zostać niepotrzebnie naciągnięty na koszty |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 08-08-2016, 20:12
|
|
|
To raczej nie rozrusznik ani akumulator (ten możesz łatwo wykluczyć przez podłączenie innego), bo wtedy nie zależałoby od nagrzania. Imo albo kąt wtrysku, albo padająca pompa - jedź do porządnego mechanika, który podłączy auto pod kompa, a nie będzie wróżył z fusów. |
|
|
|
 |
darekska
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 Intense PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Dobczyce
|
Wysłany: 29-08-2016, 11:14
|
|
|
Załóż zaworek zwrotny na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej jak najbliżej pompy. Jeśli pomoże (powinno) to znaczy że masz dużo większy przebieg niz napisałeś (150-200tys)
Ale to powinno wówczas pomóc bez naprawiania pompy.
U mnie pomogło (przebieg 240tys)(na zimnyb super pali a na ciepłym długo trzeba kręcic żeby zapalił) i po założeniu zrobiłem nastepne 130tys. bez problemów z zapalaniem na ciepły silniku.
Mówię oczywiście o silniku Twoim czyli diesel.
Pozdro |
|
|
|
 |
maxiu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011 Instyle 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 14 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 05-09-2016, 16:36
|
|
|
Miałem to samo, na ciepłym silniku kręcił i kręcił (ale słychać było, że żwawo) problemem okazał sie, jak ktoś mi tu zresztą na forum pomógł, czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie odpala jak nowy Jedynie wymiana tego czujnika jest nieco pracochłonna tak mi przynajmniej mechanik mówił więc ja sobie przeczekałem i zrobiłem przy okazji wymiany rozrządu. BTW. raz mi się zdarzyło, że auto mi nie odpaliło i musiałem poczekać ładnych parę godzin aż mi ostygnie, na szczęscie stało się tak pod sklepem parę kilometrów od domu, a nie np. na stacji benzynowej przy autostradzie pomiędzy gdzieś, a nigdzie |
|
|
|
 |
kolo77
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 06-09-2016, 11:38
|
|
|
Witam. Na 100% czujnik położenia wałka rozrządu - miałem to samo. Nie kupuj zamiennika (tylko oryginał) bo nie będzie działał.
PS: dodatkowym problemem był nie działający tempomat. |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
Molo
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 182 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 07-11-2016, 23:08
|
|
|
Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować. |
|
|
|
 |
pelo
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 16-11-2016, 11:42
|
|
|
Molo napisał/a: | Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować. |
Opanowałem na tyle że dałem podłączyć pod kompa i jednoznacznie wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu który jest do wymiany. Mechanik nawet spróbował wyczyścić / poprawić wtyczki z tego czujnika, ale problem nie zniknął. Dodatkowy objaw, o którym tu już ktoś wyżej pisał a jest związany z tym czujnikiem, jest problem z działaniem tempomatu - tzn samoczynnie się wyłącza / albo nie da sie go po prostu włączyć. Niestety koszt wymiany razem z czujnikiem nie jest mały bo to jakies 700 zł ale zrobić trzeba. |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-11-2016, 23:03
|
|
|
pelo napisał/a: | Molo napisał/a: | Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować. |
Opanowałem na tyle że dałem podłączyć pod kompa i jednoznacznie wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu który jest do wymiany. Mechanik nawet spróbował wyczyścić / poprawić wtyczki z tego czujnika, ale problem nie zniknął. Dodatkowy objaw, o którym tu już ktoś wyżej pisał a jest związany z tym czujnikiem, jest problem z działaniem tempomatu - tzn samoczynnie się wyłącza / albo nie da sie go po prostu włączyć. Niestety koszt wymiany razem z czujnikiem nie jest mały bo to jakies 700 zł ale zrobić trzeba. |
Korekta dawek rozruchowych(startowych)nic nie da-szkoda kasy.
Wymień czujnik położenia wałka rozrządu na ORGINAŁ i po kłopocie.
Nie trzeba demontować rozrządu,wystarczy rozciąć przewody czujnika i przeprowadzić przez otwór obok koła zębatego i polutować przewody.
Koszt czujnika w serwisie VW to koszt około 300zł.
Przerabiałem ten temat w moim mitsu.
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
drozda1981
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2 2.0 D-ID
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 11 Skąd: Bad Dürkheim
|
Wysłany: 12-12-2016, 11:04
|
|
|
Mialem to samo, na zimnym silniku odpalal super a na cieplym byl problem. Sprawdzilem wszystko i nic, az w koncu siadl mi rozrusznik. Wymienilem i pali jak ta lala. |
_________________ Pawel D. |
|
|
|
 |
|