| [E3xA]poblem rozladowywuje sie akumulator | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | guzer   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 09 Paź 2008
 Posty: 124
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2009, 22:38   [E3xA]poblem rozladowywuje sie akumulator |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam zakupilem galanta  skladaka z 97 ale ale rocznik 90, i rozladowywuje mi sie akumulator niewiem czemu ? znacie jakas  przyczyne
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 08-02-2009, 03:52, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2009, 23:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przecież to oczywiste   Coś żre prąd przy wyłączonym silniku, albo nie masz ładowania w alternatorze
   
 Napisz proszę więcej szczegółów bo ciężko cokolwiek doradzić. Przyczyn może być całkiem sporo.
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | guzer   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 09 Paź 2008
 Posty: 124
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2009, 13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | stacyjka nie przelancza sie na 0, wiec czy to moze byc to ? 
 pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Makos   Mitsumaniak
 Panzermeister
 
  
 Auto: Renault Megane Classic '97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 08 Lip 2008
 Posty: 189
 Skąd: Świebodzin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2009, 14:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | guzer napisał/a: |  	  | stacyjka nie przelancza sie na 0, wiec czy to moze byc to ? | 
 
 A jak wyciągasz kluczyk? Z przekręconym kluczykiem jakiś tam pobór prądu pewnie jest, chociażby ECU coś wtedy pewnie pobiera...
 |  
				| _________________ 
   Mitsubishi Galant E32A - sprzedany
 Nissan 100NX B13 - sprzedany
 Renault Megane Classic - obecnie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbyszek05   Forumowicz
 balcer
 
 Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 1236
 Skąd: Zambrow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2009, 14:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | a klemy nie są zluzowane? może regulator napięcia szwankuje albo alterek już za słaby ....spróbuj go doładować   |  
				| _________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną
  Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siudii   Mitsumaniak
 01221/KMM
 
  
 Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 244
 Skąd: RadoMM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2009, 14:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja siedząc w garażu często mam kluczyk w pozycji ACC bo wtedy jest włączony zegarek, do tego pracuje radio zdarza się, że tak sobie stoi dobre kilka godzin i nigdy nie miałem żadnych problemów z akumulatorem. Ja bym postawił na ładowanie. Kiedyś hen hen dawno temu za czasów polonezów najprostszym sposobem na sprawdzenie ładowania było przy włączonym silniku zdjęcie na chwilę plusowej klemy jeżeli silnik pracował bez zmian to ładowanie było ok. Ale w przypadku miśka nie wiem czy to jest bezpieczny sposób. A kontrolkę ładowania masz sprawną? Zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika?
 Jeszcze jeden pomysł: spróbuj po przyjeździe do domu odłączyć jedną klemę (zaleca się "-") po postoju włącz klemę z powrotem i zobacz czy będzie prąd.
 Można jeszcze miernikiem sprawdzić napięcie na zgaszonym silniku powinno być w okolicach 12V po uruchomieniu silnika wzrasta do ok 14,4V - wtedy ładowanie jest.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pipi_ja   Forumowicz
 
 Auto: Galant EA 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2007
 Posty: 574
 Skąd: wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2009, 14:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | A może przyczyny są dwie?? Skoro kolega pisze, że kluczyk nie cofa się w pozycję 0 ECU cały czas jest zasilane, zegarek działa i kto wie co jeszcze. Do tego niech bedzie leciwy akumulator, który nie trzyma prądu i taki efekt to norma.
 Ja bym zaczął od stacyjki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | guzer   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 09 Paź 2008
 Posty: 124
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2009, 21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Słuchajcie, zrobilem ta stacyjke, wyłącza się na 0, ale problem mam tak,i ze mam 1 klucz i nawet jak chodzi mi silnik to kluczyk mogę wyjąc? to wina stacyjki czy raczej klucza? Tak wracając do tematu rozładowywania akumulatora, to dziś sprawdzę (już na wylonczonej stacyjce na 0 ) czy mi się rozładuje aku. Jesli chodzi o kontrolke ładowania (cyli ta czerwona przedstawiająca akumulator) to oczywiście mi się załącza jak przekręcę i gaśnie jak włączę silnik. 
 P.S. Wygoda w tym aucie jest ostra, poważnie jestem pod wielkim wrazeniem !
 
 Pozdro
 
 [ Dodano: 25-01-2009, 09:14 ]
 No i nic aku sie rozladował ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | filipczos   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant '90 [4g37] gaźnik
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 05 Gru 2008
 Posty: 41
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2009, 19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | guzer, to bedzie wina stacyjki.
 Sprawdz jakie jest napiecie przy odłączonej klemie,
 a pozniej podłącz szeregowo miernik i bedziesz widzial czy cos Ci pobiera prąd czy to jest wina akumulatora (ze nie trzyma pradu).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | guzer   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 09 Paź 2008
 Posty: 124
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2009, 21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | filipczos napisał/a: |  	  | guzer, to bedzie wina stacyjki.
 Sprawdz jakie jest napiecie przy odłączonej klemie,
 a pozniej podłącz szeregowo miernik i bedziesz widzial czy cos Ci pobiera prąd czy to jest wina akumulatora (ze nie trzyma pradu).
 | 
 
 w srode bo dopiero bede, pojade do gościa sprawdzi mi ile mi bierze i czy jest ładowanie, zauwazylem takze, ze jak hamuje zaczyna mi sie palic kontrolka od oleju, ale po chwili gaśnie o czym to może świadczyć ?
 
 
 pozdrawiam i dzieki !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2009, 21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | guzer napisał/a: |  	  | zaczyna mi sie palic kontrolka od oleju, ale po chwili gaśnie o czym to może świadczyć ? | 
 O za niskim stanie oleju.
 Koniecznie jak najszybciej dolej, bo możesz zatrzeć silnik w ostateczności.
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | guzer   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 09 Paź 2008
 Posty: 124
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2009, 22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Maretzky85 napisał/a: |  	  |  	  | guzer napisał/a: |  	  | zaczyna mi sie palic kontrolka od oleju, ale po chwili gaśnie o czym to może świadczyć ? | 
 O za niskim stanie oleju.
 Koniecznie jak najszybciej dolej, bo możesz zatrzeć silnik w ostateczności.
 | 
 
 ale tylko by mi sie pokazywało w czasie hamowania ? chcialem dzis zobaczyc stan oleju i moze to glupie ale nie znalazlem bagnetu
  gdzie on jest ? to jest silnik 1.8 90 
 a po 2 jaki najlepiej olej tam wlac?
 
 tak wyglada teraz moje auto po maska, zdjęcie jeszcze z aukcji allegro moze slepota mnie dopada ale bagnetu nie widze
 
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez guzer 25-01-2009, 22:29, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siudii   Mitsumaniak
 01221/KMM
 
  
 Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 244
 Skąd: RadoMM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2009, 22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Maretzky85 napisał/a: |  	  |  	  | guzer napisał/a: |  	  | zaczyna mi sie palic kontrolka od oleju, ale po chwili gaśnie o czym to może świadczyć ? | 
 O za niskim stanie oleju.
 Koniecznie jak najszybciej dolej, bo możesz zatrzeć silnik w ostateczności.
 | 
 Albo instalacja elektryczna w stanie do wymiany. Widziałem takie cuda kilka razy ale w samochodach głównie po niskobudżetowych przekładkach kierownicy na właściwą stronę.
 Raczej stawiam na brak oleju.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-01-2009, 00:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | W trakcie hamowania i ostrych zakrętów. Olej najlepiej wlać taki jaki był wcześniej. A bagnet powinien być w okolicy końca filtra powietrza, z prawej strony kolektora wydechowego. Być może schował się pod rurę
   
 [ Dodano: 26-01-2009, 00:50 ]
 EDIT:
 Czy filtr powietrza trzyma się tylko na dwóch śrubach do silnika ?
  Powinien mieć jeszcze jedną na samym środku filtra   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | guzer   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 09 Paź 2008
 Posty: 124
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2009, 17:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | wszystko juz zrobilem dzieki dziala ! ! ! 
 pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |