Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Problem z chłodzeniem silnika
Autor Wiadomość
magda81 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-02-2009, 11:53   [Cari 1.9TD] Problem z chłodzeniem silnika

Witam wszystkich po raz pierwszy...Mam nadzieję, że ktoś pomoże mi rozwiązać problem z Mitsubishi Carismą 1,9 TD z 1997 r. Otóż mam problem z chłodzeniem silnika w samochodzie, nie działa duży obieg płynu chłodniczego po lekkim przemarznięciu układu chłodzenia, został wymieniony całkowicie płyn chłodniczy i zaczęły się problemy braku obiegu. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i może mi pomóc??
 
 
amigoss1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GL 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-02-2009, 11:56   

Może jakiś problem z termostatem ?
_________________
Tomek
 
 
 
magda81 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-02-2009, 12:00   

Termostat został wymieniony i nie pomogło :(
 
 
amigoss1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GL 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-02-2009, 12:04   

a układ został odpowietrzony ? a co dokładnie sie dzieje ?
_________________
Tomek
 
 
 
magda81 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-02-2009, 12:18   

Układ był odpowietrzony odpowietrznikiem od strony nagrzewnicy.Z nowym termostatem spód chłodnicy jest zimny a silnik gorący .Bez termostatu chłodnica rozgrzewa się na całej powierzchni.Próby były przeprowadzane na postoju w garażu.
 
 
amigoss1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GL 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-02-2009, 12:22   

a jak jest z temperatura silnika ? Bo jeśli nie było by dużego obiegu w samochodzie silnik by się ciągle przegrzewał.
_________________
Tomek
 
 
 
magda81 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-02-2009, 12:35   

Z termostatem wskaźnik temperatury wychyla się do połowy skali.Bez termostatu spada temperatura silnika i wskaźnik opada do ok. 1/4skali.
 
 
krzysztofek3 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.9TD r.2000
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 10
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 21-02-2009, 12:45   

A ile wlałeś płynu? Ja jak wymieniałem chłodnice to wlałem ok 3l. i był pełny zbiorniczek, i też silnik się grzał a chłodnica była zimna,a wskazówka od temp. nic się nie ruszyła, dopiero mechanik mi polecił żeby przód auta podnieść i nim poruszać.Wtedy dopiero coś go odblokowało i można było dolać jeszcze 2l płynu.Wszystko wróciło do normy.
_________________
Krzyś
 
 
 
amigoss1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GL 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-02-2009, 12:45   

Według mnie jest wszystko w porządku jeżeli silnik sie nie przegrzewa to nie widzę żadnego problemu. Na tym polega układ chłodzenia, że duży obieg jest po to by ochłodzić ciecz, która wlatując do chłodnicy jest przechładzana i temu góra jest gorąca a na dole już musi być zimna która płynie do silnika i go chłodzi.
_________________
Tomek
 
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-02-2009, 14:52   

Może naiwnie?
ale czy termostat jest dobrze wstawiony?
może zajrzyj tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27046

pozdrawiam
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-02-2009, 22:38   

Moim skromnym zdaniem prawdopodobnie jest albo za mało płynu albo walnięty termostat.A dodatkowo sprawdziłbym czy wszystkie przewody gumowe są całe . Ja miałem przypadek troszkę podobny mianowicie po wlaniu płynu do układu i odpowiednim odpowietrzeniu po przejechaniu ok. 500 kilometrów brakowało płynu i nie grzał w środku do momentu otworzenia termostatu. I żeby było ciekawiej nigdzie nie było widać wycieku . Ale pewnego dnia po przyjeździe z pracy nie wyłączając silnika otworzyłem maskę i chciałem dolać płynu do spryskiwaczy. Jakież było moje zdziwienie jak z jednego gumowego przewodu delikatnie sączyło się petrygo i momentalnie schło. Po dodaniu gazu płyn leciał strużką ale nigdy nie było widać wycieku pod samochodem bo momentalnie wysychał. Po usunięciu tej usterki jak ręką odjął. Do tej pory jeżdżę i nic nie dolewam i jest dobrze. I jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło mianowicie jak wlany został płyn , po uruchomieniu silnika i nagrzaniu go do odpowiedniej temperatury czy nie wywalało go z pod nakrętki zbiorniczka wyrównawczego?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2009, 11:47   

Jesli ubywa plynu to sprawdz plastikowa obudowe termostatu. Jest to element ktory lubi sobie peknac. Czasami trzeba go sciagnac zeby bylo widac czy jest caly. Termostatu nie da sie zle wsadzic ot taka konstrukcja (chyba ze ktos ma duzo sily).
 
 
magda81 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-02-2009, 15:23   

W tym sęk, że naprawdę nie wiem co się dzieje. Płynu nie ubywa, termostat wymieniony, a silnik się przegrzewa. Płyn został wlany po uruchomieniu silnika i nie wywalało go spod nakrętki zbiornika wyrównawczego. Jeszcze słyszałam o tym, by wymienić uszczelkę. W każdym bądź razie jeżdżę samochodem, ale boję się, że silnik zajeżdżę.
 
 
komuso 
Nowy Forumowicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 22-02-2009, 15:50   

Objawy wskazują na poduszkę powietrzną w układzie chłodzenia lub walnięty termostat. Skoro układ był odpowiatrzany to sprawdź termostat. Nowy wcale nie znaczy, że sprawny. Wyjmij go i wrzuć do szklanki. Po zalaniu wrzątkiem powinien się otworzyć. Jak nie drgnie to znaczy, że jest fabrycznie niesprawny. Parę razy już takie widziałem. Poza tym po zamarznięciu mogło ci zostać coś w układzie i blokuje przepływ. Jeśli przed wymianą układ nie był płukany specjalnym środkiem to też może tak wariować.
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 22-02-2009, 15:51   

magda81, z tego co opisałaś to ci się wcale silnik nie przegrzewa a że wskazówka dochodzi prawie do połowy to jest dobrze a że duży obieg się nie otwiera to co? skoro się silnik nie przegrzewa (bo to normalna temperatura silnika) to nie musi się otwierać duży obieg bo i po co?
wg mnie wszystko jest ok, a jeżeli ci się bedzie silnik grzał za bardzo tzn wskazówka będzie dochodziła do czerwonego to wtedy coś możemy kombinować
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.