Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Przebicie,szarpanie co to jest?
Autor Wiadomość
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 26-05-2012, 17:36   [EA2A/W 2.0] Przebicie,szarpanie co to jest?

Witam, znów mam problem ze swoim Galem: strasznie szarpie w gazie i kopie prądem i to naprawdę solidnie .
Ostatnio dotknolem silnika to aż podskoczyłem do góry ,dziś przy zamykaniu maski tez mnie ładnie uderzyło.Wymienione świece przewody fajka cewki - zamówiona cewka , w poniedziałek powinna dojść.
Myślicie ,ze przerywa mi w gazie przez te przebicia?
Zamówiłem cewkę bo słyszę z niej takie cykanie i fajka w tej cewce była ponadrywana - jest to cewka używana poprzedni właściciel zmieniał, bo widzę ze markerem popisana jak to na szrocie się zaznacza .

P.s a i jak sprawdzić skąd to przebija? bo już pol auta powymieniałem aż teraz trafiłem mam nadzieje,że na dobry trop bo przebicie jest na pewno

pozdrawiam
_________________
Korcz
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-05-2012, 19:42   

Jak na benzynie chodzi dobrze to problem jest w instalacji LPG.
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 27-05-2012, 00:47   

przewód łączący silnik z karoserią ?:>
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 27-05-2012, 10:16   

-Hugo - instalacja działa jak trzeba a ,ze na niej szarpie to wina chyba tego przebicia bo na gazie wszystko musi chodzić idealnie.
Marcin- właśnie gdzie w galancie jest ten przewód bo mialemz tym problem i kupiłem taki stary od malucha, ale wmontowałem go w miejsce pomocniczego i napięcie mi się wyrównało podłączyłem go od karoserii do przepustnicy może tak być?
_________________
Korcz
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 27-05-2012, 11:43   

jakbym miał podłączać ten przewód w tym miejscu co mówisz, to raczej bym to zrobił od karoserii do śruby trzymającej obudowe plastikową aparatu zapłonowego. (pod aparatem jest taki plastic)
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27-05-2012, 17:30   

Korczuk ... a kto Ci tak LPG spierpaper?
Przed montazem LPG tak bylo?
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 27-05-2012, 17:55   

Kupilem z lpg,ale jeździł miesiąc bez problemu facet od gazu mówił ze jak zacznie tak rwać itd to świece wymienić i kable- wymieniłem i jest tak samo - raz jadę raz nie .
Jeszcze jedno pytanie czy kable wysokiego napienia dotykajac mierniekiem powinny miec jakaś wartość? bo jak mierze to czy to przyłożę do cewki czy do kabli mam wskazania od 0,5 do 1v to normalne? bo trochę dziwne żeby każda cewka i kabel miały przebicie?
i co myślicie o kopułce i paluchu? ich wada może powodować przebicia?
_________________
Korcz
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 27-05-2012, 18:30   

Przy napięci rzędu paku kV izolacja przewodu działa jak izolator w kondensatorze i w Twoim przypadku przyłożenie sondy to tego przewodu czy rozdzielacza czy cewki działa jak druga okładka owego kondensatora i dlatego miernik coś tam pokazuje = to normalne :P
Moja pierwsza myśl także padła na przewód umasiający silnik, a druga to może alternator nie ma dobrego kontakty na masie z silnikiem.
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 27-05-2012, 22:00   

Korczuk napisał/a:
i co myślicie o kopułce i paluchu? ich wada może powodować przebicia?

Może ja sie nie znam..ale pokaż mi gdzie ty w R4 masz kopułke i palec?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27-05-2012, 23:03   

Korcz, a byles u elektryka na chmielnej? Jest dobry, moze nie najlepszy ale ogolnie go chwala. Poza tym jesli wali pradem na obudowie itp. to znaczy, ze silnik nie ma masy. Nie ma dla mnie innego wytlumaczenia.

Wg mnie do sprawdzenia:
- akumulator
- alternator
- na koniec rozrusznik (konkretniej okablowanie wokol)

Nie sadze aby tu po wymianie swiec i kabli to byla wina ich, czy cewek.
Gdzies zapewne jest zwarcie albo brak masy, a tego trzeba szukac w ukladzie, ktory "zapodaje" w aucie prad, czyli jak wyzej.

Dodam, zeby sprawdzac to wszystko przy wylaczonym LPG (juz wykluczamy 1 obwod).

Jakiego Ty w ogole masz Gala, 2.0?
Zalatw laptopa ja podrzuce kabel VAGa i evoscana na pendraku.
Odezwij sie na PW. - specem nie jestem i evoscana znam tyle co raz odpalilem ale moze sie cos odczyta.


A mierzyles napiecie na aku??? Moze altek wali zbyt duzym napieciem, a kazde urzadzenie, ktore ma ch-er rezystancyjny automatycznie wymusi większy prąd i stąd bicie?
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 28-05-2012, 22:44   

Noo napiecie mierzylem jak nie szarpie mam 14.3 jak szarpie 13.5-13.8 Teraz zamienilem cewki I jakos dziala ale pewnie zaraz sie odnowi awaria, mierzac napiecie na benzynce tez 14.3 czyli ksiazkowo wiec dla mnie to jest mega zagadka .Na chmielnej nie bylem ale jam polecasz to sie musze z nimo. Skontaktowac bo mnie trafia juz a cewke zmienie bo juz dobita troche
_________________
Korcz
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 28-05-2012, 23:52   

Hugo napisał/a:
Jak na benzynie chodzi dobrze to problem jest w instalacji LPG.


Niekoniecznie.
Może chodzić dobrze na benzynie,a na gazie już nie.
Do przeskoku iskry na gazie potrzebne jest wyższe napięcie niż przy zasilaniu benzyną.
Możliwa jest sytuacja,gdzie nasz układ zapłonowy zapali nam mieszankę benzynowo-powietrzną,ale gazowej już nie da rady.
Sam tego doświadczyłem w swoim aucie.
Czkawką też odbijać się może jakość polskiego gazu,która stawia jeszcze większe wymagania układowi zapłonowemu.
Mamy dużo tańszego butanu,a mniej propanu,butan potrzebuje więcej energii do zapłonu niż propan.
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 30-05-2012, 15:34   

Teraz mam problem z odpaleniem - raz zakręci i odpali innym razem nie ma iskry chyba ...nie wiem zagadka dla mnie bo nie ma reguły jadę w trasie zatrzymam się i nie zapali innym razem stoi i odpali.
Zła praca rozrusznika może mieć jakiś wpływ na szarpanie w gazie? szarpie tez sporadycznie ale jednak nie idzie wtedy jechać
_________________
Korcz
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-05-2012, 22:24   

Korczuk napisał/a:
Zła praca rozrusznika może mieć jakiś wpływ na szarpanie w gazie?
Nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.