Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica do 4G93
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-01-2009, 21:58   Głowica do 4G93

Witam :)

Mam pytanie.Czy głowica od 4G93 jest taka sama jak od 4G92 :?:
Wiem że uszczelki są takie same.
Czy ma ktoś możliwość porównania obu głowic?

Pozdro :)
_________________

 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 30-01-2009, 03:11   

W jakim samochodzie? 4G93 były i SOHC i DOHC. To samo tyczy się 4G92.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 30-01-2009, 07:35   

Wg tego co mowil Bartek glowica 4G93 SOHC na 90% jest taka sama jak 4G92 SOHC
Jedyne czego nie byl pewien to mocowania kolektorow

PS. jacek11 czemu takie pytanie ?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 31-01-2009, 23:58   

harpagan napisał/a:
PS. jacek11 czemu takie pytanie ?


Będę naprawiał gala z silnikiem 1,8 126 koni.
Mam podejrzenie,że głowica jest pęknięta.
Jeśli by pasowała z 4G92,to jest większa szansa znalezienia.
No i dlatego takie pytanie.
Z drugiej strony rozmawiałem z Japaneze,i stwierdził,że przyczyna może
być w założeniu tych samych śrub do przykręcania głowicy.
Twierdzi,że są bardzo słabe,i się wyciągają.Uszczelka była kiedyś wymieniana,i
wywaliło ją po raz drugi.Nie wiem co robić,nie chcę nikogo naciągać na
niepotrzebne koszta.
Wszelkie opinie,i przemyślenia mile widziane :)

Pozdro.
_________________

 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 01-02-2009, 15:09   

jacek11 napisał/a:
Twierdzi,że są bardzo słabe,i się wyciągają.Uszczelka była kiedyś wymieniana,i
wywaliło ją po raz drugi.

Długość śrub da się pomierzyć, ale faktycznie śrubki w 4G9x nie należą do najmocniejszych.
Myślę że coś zdecydowanie mądrzejszego mógłby powiedzieć Bartek, może napisz mu PW z linkiem do tematu ;)

Cytat:
Jeśli by pasowała z 4G92,to jest większa szansa znalezienia.

Jeśli się odpukać okaże, że to faktycznie problem z głowicą to 4G93 SOHC leży u mnie w piwnicy ;)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-02-2009, 15:18   

harpagan napisał/a:
faktycznie śrubki w 4G9x nie należą do najmocniejszych
Bo w 4G9x śruby w głowicy są dociągane najpierw momentem (xx Nm), a poprawia się jeszcze dociągając 2x po 90° (z tego co pamiętam) co je rozciąga. W przypadku śrub w 4G13 nie dociąga się ich 'kątem' i tam śruby są wielokrotnego użytku choć wiadomo - co nowa śruba to nowa śruba.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-02-2009, 15:49   

harpagan napisał/a:
Jeśli się odpukać okaże, że to faktycznie problem z głowicą to 4G93 SOHC leży u mnie w piwnicy ;)


Jeśli po rozebraniu stwierdzę,że uszczelka jest nienaruszona,to może zajrzymy do
Twojej piwnicy :roll:

Ogólnie wydaje mi się, że głowicę powinno się wymienić profilaktycznie ze względu na
przebieg auta.Na zegarze jest 240000 tyś. a nie wiadomo czy nie był cofany.
Dodatkowo auto ma gaz fabryczny,więc to następny powód,aby położyć na nią
szczególny nacisk.
_________________

 
 
 
Ghost_24 
Nowy Forumowicz

Auto: e46
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: Ze wsząd
Wysłany: 07-03-2009, 17:46   

Panowie podepne sie pod temat i zapytam czy silnik 1.8 GDI z 98roku jest taki sam jak z 2001 chodzi mi głownie o głowice...czekam na info i pozdrawiam
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-03-2009, 21:21   

Ghost_24, mogą być różnice - w 2000 roku był lift silników, sporo namieszali ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.