Głowica do 4G93 |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-01-2009, 21:58 Głowica do 4G93
|
|
|
Witam
Mam pytanie.Czy głowica od 4G93 jest taka sama jak od 4G92
Wiem że uszczelki są takie same.
Czy ma ktoś możliwość porównania obu głowic?
Pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 30-01-2009, 03:11
|
|
|
W jakim samochodzie? 4G93 były i SOHC i DOHC. To samo tyczy się 4G92. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 30-01-2009, 07:35
|
|
|
Wg tego co mowil Bartek glowica 4G93 SOHC na 90% jest taka sama jak 4G92 SOHC
Jedyne czego nie byl pewien to mocowania kolektorow
PS. jacek11 czemu takie pytanie ? |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 31-01-2009, 23:58
|
|
|
harpagan napisał/a: | PS. jacek11 czemu takie pytanie ? |
Będę naprawiał gala z silnikiem 1,8 126 koni.
Mam podejrzenie,że głowica jest pęknięta.
Jeśli by pasowała z 4G92,to jest większa szansa znalezienia.
No i dlatego takie pytanie.
Z drugiej strony rozmawiałem z Japaneze,i stwierdził,że przyczyna może
być w założeniu tych samych śrub do przykręcania głowicy.
Twierdzi,że są bardzo słabe,i się wyciągają.Uszczelka była kiedyś wymieniana,i
wywaliło ją po raz drugi.Nie wiem co robić,nie chcę nikogo naciągać na
niepotrzebne koszta.
Wszelkie opinie,i przemyślenia mile widziane
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 01-02-2009, 15:09
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Twierdzi,że są bardzo słabe,i się wyciągają.Uszczelka była kiedyś wymieniana,i
wywaliło ją po raz drugi. |
Długość śrub da się pomierzyć, ale faktycznie śrubki w 4G9x nie należą do najmocniejszych.
Myślę że coś zdecydowanie mądrzejszego mógłby powiedzieć Bartek, może napisz mu PW z linkiem do tematu
Cytat: | Jeśli by pasowała z 4G92,to jest większa szansa znalezienia. |
Jeśli się odpukać okaże, że to faktycznie problem z głowicą to 4G93 SOHC leży u mnie w piwnicy |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 01-02-2009, 15:18
|
|
|
harpagan napisał/a: | faktycznie śrubki w 4G9x nie należą do najmocniejszych | Bo w 4G9x śruby w głowicy są dociągane najpierw momentem (xx Nm), a poprawia się jeszcze dociągając 2x po 90° (z tego co pamiętam) co je rozciąga. W przypadku śrub w 4G13 nie dociąga się ich 'kątem' i tam śruby są wielokrotnego użytku choć wiadomo - co nowa śruba to nowa śruba. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-02-2009, 15:49
|
|
|
harpagan napisał/a: | Jeśli się odpukać okaże, że to faktycznie problem z głowicą to 4G93 SOHC leży u mnie w piwnicy |
Jeśli po rozebraniu stwierdzę,że uszczelka jest nienaruszona,to może zajrzymy do
Twojej piwnicy
Ogólnie wydaje mi się, że głowicę powinno się wymienić profilaktycznie ze względu na
przebieg auta.Na zegarze jest 240000 tyś. a nie wiadomo czy nie był cofany.
Dodatkowo auto ma gaz fabryczny,więc to następny powód,aby położyć na nią
szczególny nacisk. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ghost_24
Nowy Forumowicz
Auto: e46
Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 1 Skąd: Ze wsząd
|
Wysłany: 07-03-2009, 17:46
|
|
|
Panowie podepne sie pod temat i zapytam czy silnik 1.8 GDI z 98roku jest taki sam jak z 2001 chodzi mi głownie o głowice...czekam na info i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-03-2009, 21:21
|
|
|
Ghost_24, mogą być różnice - w 2000 roku był lift silników, sporo namieszali |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|