Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dostałem uszkodzoną Sigme - czy warto ją naprawiać?
Autor Wiadomość
Skyline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-03-2009, 16:09   Dostałem uszkodzoną Sigme - czy warto ją naprawiać?

Witam wszystkich posiadaczy i miłośników Mitsubishi Sigma.

Własnie dostałem uszkodzone Mitsubishi Sigma i zastanawiam się, czy warto w nie inwestować $$$.

Uszkodzenia od wypadku nie są duże moim zdaniem: zderzak przedni, lampy, maska i chłodnice - nie wiem jeszcze tylko czy wszystkie 3 są uszkodzone czy nie.

Jest to Sigma 3.0 V6 24V pełne wyposażenie (automat, klima, skórzane fotele, pneumatyczne zawieszenie, el reg foteli z pamięcią itd itp), ale nie wszystko w niej jest sprawne - przeczytawszy wczoraj wszystkie posty na forum, stwierdzam, że może to być studnia bez dna...

1) Więc najgorsze moim zdaniem - nie działa zawieszenie hydrauliczne, wiec auto stoi nisko nad ziemią. Czy można pompowane amory zamienić na zwykłe? Czy mocowania są takie same? I czy produkowane są sprężyny obniżające?

2) Druga sprawa, silnik chodzi nierówno na benzynie, na gazie jakos działa, ale obroty są wysokie, skrzynia też długo mysli nim zmieni bieg (tu obstawiałbym olej do wymiany). Gaz chciałbym zupełnie odłączyć i zostawić samą benzynę, tylko nie wiem, czy da rade wyregulować silnik.

3) Silnik bierze olej. Nie wiem ile...

4) nagrzewa się czerwony gruby kabel koło stacyjki i nie wiadomo czemu, obawiam się, że może spowodować pożar.

5) dziurawy wydech - chyba tłumik końcowy.

6) Klima do nabicia

Nadwozie jest w dobrym stanie, nie ma rdzy. Jesli chodzi o przód auta, to chciałbym go zmienić tzn dać inne lampy grill i zderzak (od diamante > 97).

Byłbym wdzięczny za opinie i poradę czy warto się bawić w naprawe tego auta...
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2009, 19:43   

Witam!
1. Można bez problemu zamienić na zwykłe amortyzatory tylko sprężyny musisz kupić do zwykłych są twardsze i mają mniej zwojów, ale najpierw diodą sczytałbym błędy zarówno ECS czyli zawieszenia, Może nie być tragedii pneumatyczne jak działa to super sprawa.

2.Po pierwsze sczytaj błędy ECU. Tak z praktyki dedukujemy że jeśli chodzi nierówno na benzynie to wina wtrysków lub przepustnicy lub albo lewego powietrza lub albo przepływomierza, ale pierwsze kupiłbym płyn do wlania do benzyny który czyści wtryski jak to nie pomoże to listwa wtryskiwaczy bodajże kosztuje 100zł/szt używana ale sprawna. Natomiast skrzynia to nie koniecznie olej który owszem ma też wpływ i filtr oleju który jest zarazem smokiem pompy olejowej ale źle wyregulowane obroty silnika mają wpływ na przełączanie biegów i sprawdź przyciski przy lewarku i obok lewarka aby nie świeciło Ci się żadne pomarańczowe światełko na lewej tarczce zegara na dole AT i PWR to od skrzyni redukują lub trzymają dłużej biegi używane np. do wyprzedzania lub do jazdy po mieście aby zaimponować komuś startem ze świateł.

Jeśli chodzi o gaz to wina tylko instalacji gazowej i u każdego gaziarza ustawisz obroty i na analizatorze spalin dawkę - może warto bo sigma pali ponad 10l/100km u mnie tyle na trasie a poza to około 13l ale to każdy indywidualnie ocenia w zależności od stanu silnika i techniki jazdy.

3. Olej u mnie bierze 1l na 10tys km u Ciebie się okaże, ale silnik musiał by być przegrzany lub być bardzo zużyty aby dużo więcej brał.

4. Sprawdź czy nie masz zwarcia i sprawdź przekaźnik mamy schematy instalacji w manualu u góry strony to można sprawdzić.

5. Wydech - tłumiki w bardzo przystępnej cenie znajdziesz na allegro wpisz mitsubishi sigma są tanie coś ponad 100zł i dobre łukasz potwierdzi.

6. Nabicie klimy to koszt około 200zł jeśli wszystko jest ok tzn. sprężarka i sprzęgło

Resztę części znajdziesz również na allegro albo u forumowiczów :wink:

Ja bym się za to zabrał ale to zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i od Twoich zdolności mechanicznych a także zasobności kieszeni.

Jeśli zrobisz, to auto odpłaci Ci się niezawodnością ponadczasowym wyglądem i przyjemnością jazdy
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 01-03-2009, 20:33   

Co do naprawy blacharskiej to coś ci powiem bo mam swoją po kolizji :maska, grill,zderzak przedni kompletny ,sterownik ABS wahacz ,felga stalowa ,błotnik ,lampa kierunek to juz koszt 1500 zł plus koszty lakierowania i przesyłki . Takie są koszty ale jesli dostałeś ją w prezencie to co innego ja pomaluje sobie sam a blacharke zrobi mi tato wiec troszke zaoszczędze Pamiętaj SIGMA to sigma super auto :D
 
 
Skyline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-03-2009, 00:42   

Hmm, dzięki za odpowiedz. Na wstępie zrobie ten układ do diagnostyki ECS - sciagnalem tez serwisowke do magny i sprobuje zrobic tak jak tam napisali, oraz tak jak to jest napisane na forum. Zobacze czy dam rade zliczyc odpowiednio mrugniecia diody. Z drugiej strony, ciekawi mnie sprawa zwiazana z gazem, tzn w chwili obecnej jest tak ze jak odpalam auto na benzynie, to jak przygazuje powyzej chyba 3000 to sie samo przelacza na gaz (?), chcialbym sie dowiedziec czy jest mozliwe dzialanie silnika tylko na benzynie, jesli jest tez instalacja gazowa, czy musze rozlaczyc cos z gazem zebym mogl spokojnie na benzynie dzialac...

Druga sprawa, czy ktos z forumowiczów probowal moze zmienic przód auta? I wogole zastosowac jakis bodykit? Uważam, że auto ma potencjał, tylko trzeba popracowac nad sylwetka by sie prezentowala jeszcze bardziej ponadczasowo - osobiscie chce zrobic probny zderzak przedni z zywicy - poniewaz moj obecny jest uszkodzony - nie mam nic do stracenia, swiatla i grill poki co bym zrobil w photoshopie i moze by dalo rade cos zmienic w tym aucie... Fajnie gdyby na forum znalazl sie ktos, kto popiera jakies zmiany w wygladzie nadwozia - byloby razniej! Co dwie glowy to nie jedna - tak jak pisalem, sigma nic mnie nie kosztowala, takze moge sprobowac cos z nia zrobic - moze sie uda, a jak nie, to chociaz jakas wiedze zdobedziemy!
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2009, 08:26   

Co do gazu to powinieneś mieć gdzieś przełącznik prawdopodobnie z trzema pozycjami (wszystko zależy od tego jaką masz założoną tą instalację) :1 auto tylko jeździ na benzynie, 2 benzyna, 3000 tyś obr. auto przełącza się na gaz i 3-cia pozycja, auto wymusza start od razu na gazie. Co akurat nie jest zdrowe dla silnika. Poszukaj dokładnie może jest gdzieś ukryty. W jednym z aut dioda która sygnalizowała stan gazu była zarazem przełącznikiem (ot taka dziwna konstrukcja) :)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-03-2009, 11:49   

ja tam wolę oryginalny wygląd - zależy jaki masz facelift - pozatym kwestia bechów jest do sprawdzenia , jeśli masz pustą chłodnice wody to nie jeździj! ( napisałeś ze chlodnice sa uszkodzone ) jakby co mam sporo bebechow z dianamte - wiekszość podejdzie. - jeśli rezygnowałbyś z pneumatyki chętnie odkupię :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2009, 19:45   

Skyline, widzę ze jesteś z poznania jeśli potrzebujesz jakiejś pomocy służę rada i i spotkaniem zawsze jest lepiej sobie na żywo porozmawiać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.