Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
21-09-2007, 15:34
Bieg awaryjny - dlaczego??
Autor Wiadomość
madziaa83
[Usunięty]

  Wysłany: 01-07-2006, 11:18   Bieg awaryjny - dlaczego??

Od jakiegoś czasu po nagrzaniu się silnika włacza mi się bieg awaryjny.. Misiu jechać jedzie ale az 40 km/h.. Wymieniłam mu już komputer, później jakiś czujnik temperatury i zamontowałam dodatkową chłodnicę oleju i dalej jest to samo.. Zmieniłam już mechanika i ten ostatni twierdzi że oryginalna chłodnica oleju szwankuje, przy wysokiej temperaturze nie odprowadza odpowiednio ciepła przy czym olej robi się rzadki i wysyła impuls do komputera a ten włacza bieg awaryjny - ponoć.. Czy to jest możliwe?? A może to coś innego a nie chłodnica oleju?? Prosze o pomoc.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-07-2006, 18:19   

O ile wiem to w Colcie jakiego posiadasz nie ma żadnego biegu awaryjnego. Owszem, jak komputer wykryje usterkę to przechodzi w tryb awaryjny ale można normalnie jechać z każdą prędkością.
Mechanik pieprzy głupoty i ciągnie Cię na kasę. To pewne. Normalne bajki Ci opowiada.
Na początek trzeba wymienić filtry (paliwa, powietrza), jeśli zapala się kontrolka Check Engine, zdiagnozować co to za usterka.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 01-07-2006, 22:17   

josie napisał/a:
O ile wiem to w Colcie jakiego posiadasz nie ma żadnego biegu awaryjnego. Owszem, jak komputer wykryje usterkę to przechodzi w tryb awaryjny ale można normalnie jechać z każdą prędkością.

i tu jest josie problem bo chyba chodzi o automat...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-07-2006, 23:01   

tomusn napisał/a:
i tu jest josie problem bo chyba chodzi o automat...


Heh... w takim razie odszczekuję wszystko :D bo automata to na zdjęciu widziałem tylko :)
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 01-07-2006, 23:38   

Do diagnozowania lepiej jechać w miarę możliwości do servi Mitsu a nie do domorosłych mechanirków z krótkimi łapkami i możliwościami . Niech zdiagnozują co i jak na kompie , majątku się nie zostawi . Jak padnie jednoznaczna odpowiedź to można się pobawić w mechaniorków , którzy to tylko wymienią daną część . Nawet jak ma człowiek pojęcie o skrzyniach automatycznych to nie zna tego co zapisał komputer tj. błędy skrzyni a jak wie jak je odczytać to zazwyczj nie wie jak je interpretować - a jak wie jak je odczytać i interpretować prawidłowo to nie trzeba jechać do servi :) U mnie zapisał jakieś blędy wybierania wałków ale nie miało to wpływu na dalszą pracę skrzyni .

Co do przechodzenia w stan awaryjny - nadmierne przegrzanie (co może powodować przejście w stan awaryjny) może uszkodzić skrzynię - i tu sprawdzić koniecznie czy wentylator jest i działa prawidłowo . Nie można nawet holować auta na "sznurku" bo może to doprowadzić do uszkodzenia skrzyni w skutek przegrzania !!
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-07-2006, 14:43   

Ja też podejrzewam, że chodzi o awaryjny tryb pracy skrzyni biegów.
Nie ma innej opcji jak sprawdzenie na jaki błąd wskazuje komputer skrzynki.
A czy był w niej wymieniany olej z fitrem (i czyszczone magnesy)?

Ps. w tym Colcie nie ma specjalnej chłodnicy - skrzynka świetnie sobi radzi podłączona do chłodnicy silnika. Ja zacząłbym od sprawdzenia na gorącej skrzyni poziomu oleju (na biegu P lub N) - powinien być między min. a max. dla wskazań HOT. Potem wymiana oleju i filtra.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.