Przesunięty przez: karolgt 21-09-2007, 15:34 |
Bieg awaryjny - dlaczego?? |
Autor |
Wiadomość |
madziaa83 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2006, 11:18 Bieg awaryjny - dlaczego??
|
|
|
Od jakiegoś czasu po nagrzaniu się silnika włacza mi się bieg awaryjny.. Misiu jechać jedzie ale az 40 km/h.. Wymieniłam mu już komputer, później jakiś czujnik temperatury i zamontowałam dodatkową chłodnicę oleju i dalej jest to samo.. Zmieniłam już mechanika i ten ostatni twierdzi że oryginalna chłodnica oleju szwankuje, przy wysokiej temperaturze nie odprowadza odpowiednio ciepła przy czym olej robi się rzadki i wysyła impuls do komputera a ten włacza bieg awaryjny - ponoć.. Czy to jest możliwe?? A może to coś innego a nie chłodnica oleju?? Prosze o pomoc. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-07-2006, 18:19
|
|
|
O ile wiem to w Colcie jakiego posiadasz nie ma żadnego biegu awaryjnego. Owszem, jak komputer wykryje usterkę to przechodzi w tryb awaryjny ale można normalnie jechać z każdą prędkością.
Mechanik pieprzy głupoty i ciągnie Cię na kasę. To pewne. Normalne bajki Ci opowiada.
Na początek trzeba wymienić filtry (paliwa, powietrza), jeśli zapala się kontrolka Check Engine, zdiagnozować co to za usterka. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-07-2006, 22:17
|
|
|
josie napisał/a: | O ile wiem to w Colcie jakiego posiadasz nie ma żadnego biegu awaryjnego. Owszem, jak komputer wykryje usterkę to przechodzi w tryb awaryjny ale można normalnie jechać z każdą prędkością. |
i tu jest josie problem bo chyba chodzi o automat... |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-07-2006, 23:01
|
|
|
tomusn napisał/a: | i tu jest josie problem bo chyba chodzi o automat... |
Heh... w takim razie odszczekuję wszystko bo automata to na zdjęciu widziałem tylko |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 01-07-2006, 23:38
|
|
|
Do diagnozowania lepiej jechać w miarę możliwości do servi Mitsu a nie do domorosłych mechanirków z krótkimi łapkami i możliwościami . Niech zdiagnozują co i jak na kompie , majątku się nie zostawi . Jak padnie jednoznaczna odpowiedź to można się pobawić w mechaniorków , którzy to tylko wymienią daną część . Nawet jak ma człowiek pojęcie o skrzyniach automatycznych to nie zna tego co zapisał komputer tj. błędy skrzyni a jak wie jak je odczytać to zazwyczj nie wie jak je interpretować - a jak wie jak je odczytać i interpretować prawidłowo to nie trzeba jechać do servi U mnie zapisał jakieś blędy wybierania wałków ale nie miało to wpływu na dalszą pracę skrzyni .
Co do przechodzenia w stan awaryjny - nadmierne przegrzanie (co może powodować przejście w stan awaryjny) może uszkodzić skrzynię - i tu sprawdzić koniecznie czy wentylator jest i działa prawidłowo . Nie można nawet holować auta na "sznurku" bo może to doprowadzić do uszkodzenia skrzyni w skutek przegrzania !! |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2006, 14:43
|
|
|
Ja też podejrzewam, że chodzi o awaryjny tryb pracy skrzyni biegów.
Nie ma innej opcji jak sprawdzenie na jaki błąd wskazuje komputer skrzynki.
A czy był w niej wymieniany olej z fitrem (i czyszczone magnesy)?
Ps. w tym Colcie nie ma specjalnej chłodnicy - skrzynka świetnie sobi radzi podłączona do chłodnicy silnika. Ja zacząłbym od sprawdzenia na gorącej skrzyni poziomu oleju (na biegu P lub N) - powinien być między min. a max. dla wskazań HOT. Potem wymiana oleju i filtra. |
|
|
|
 |
|