Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Upalone świece po ok 1000km
Autor Wiadomość
Iwan
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 14:54   Upalone świece po ok 1000km

Może ktoś mi powiedzieć jakie mogą być przyczyny upalania się świec po ok 1000-2000km (to już 3 komplet). Silnik 2.0 4g63 98r.
świece ją upalone tzn koloru żółto-brązowego na końcu/początku ceramiki, nie widać na nich śladów przebicia zarówno pod fajkocewkami jak i przewodami WN.
Autem szarpie tak jakby wypadał zapłon (przy niskich obrotach dodanie gazu wywołuje efekt kangura).
Moje podejrzenie - uszczelka głowicy, płyn chłodzący dostaje się do cylindrów i przez to inna ciepłota/temp pracy świeczek.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2009, 15:01   

A widać jakieś ślady na bagnecie? Jakby płyn szedł Ci do cylindrów to chyba byłoby gorzej. A czy silnik po wymianie świec działa ok?
 
 
Iwan
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 15:02   

olej wygląda ok, po wymianie świec szarpanie zdecydowanie mniejsze - sporadyczne
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2009, 15:07   

A czy świece są dedykowane do tego auta? Ja bym raczej widział problem w zapłonie, a nie temp auta. Być może prąd jest za duży i przez to świece padają.
 
 
Iwan
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 15:13   

świece na bank do tego auta, raz były to NGK a raz DENSO oba komplety padły po takim samym czasie.
A jest jakaś możliwość pomiaru prądu na świece?
Z tego co się orientuje to w 4g63 nie ma czujników/sensorów na/w cewkach i komputer tego nie wykaże.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2009, 15:19   

Nie mam pojęcia czy jest możliwość sprawdzenia tego prądu. Może ktoś inny coś podpowie. Od temperatury silnika to raczej tak by się nie przepaliła. W motorowerach występowały raczej wyższe i nigdy się nie spotkałem z takim przepaleniem. Podejrzewam, że na świecy wytwarza się za duża moc i przez to się pali. Moc to prąd razy opór. Opór świec raczej ok, bo to markowe produkty...
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-02-2009, 16:35   

masz instalacje LPG ? jesli jest zle wyregolowana moze zdazyc sie wypalenie elektrod w swiecach. Kolejna sprawa przewody WN ale to raczej sporadycznie i troche inne objawy.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2009, 16:37   

Ale tu mówimy raczej o przepaleniu rdzenia widocznym na ceramice.
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-02-2009, 16:54   

wiec jesli swiece dobrze dobrane sprawdź przewody. Tam sa "zwykle przewody" czy osobne cewki?
 
 
Iwan
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 18:27   

mam sekwencje staq "coś tam". Kable zmienione ostatnio na Sentech-a i po 2 tyg powrót do starych oryginalnych, nowe strasznie strzelały.
Mam 2 cewki na 4 cylindry
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 27-02-2009, 20:56   

Owczar napisał/a:
Moc to prąd razy opór


Że jak? Nie chcę się czepiać ale P=U*I razy ewentualnie kąt zależnie jaka moc jest wyliczana gdzie:
U - napięcie [V]
I - natężenie prądu [A]
P - moc [W]

A co do świec Iwan to nie puszczają Ci gumki okalające świece i zabezpieczające przed przenikaniem oleju do kanału ze świecą. Jak olej się tam dostanie to na ceramice jest ślad ciemnego pierścienia (gotujący się olej) co może powodować opisany efekt. Załuż świece i jak zacznie szarpać to wykręć i wyczyść kanał. Jak się zmieni to masz przyczynę.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2009, 21:19   

Marti napisał/a:
Owczar napisał/a:
Moc to prąd razy opór


Że jak? Nie chcę się czepiać ale P=U*I razy ewentualnie kąt zależnie jaka moc jest wyliczana gdzie:
U - napięcie [V]
I - natężenie prądu [A]
P - moc [W]




A tak sorki mój błąd. Moc to jest P=I^2*R. Zapomniałem, że to jest w drugiej potędze ;)
 
 
Iwan
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 08:29   

Też o tym pomyślałem wcześniej więc w celu wyeliminowania tej przyczyny wymieniłem te gumki, świeczki suchutkie. (zresztą zakładałem temat na forum jak zdjąć pokrywę zaworów).
Jakieś nowe pomysły?
Dodatkowo zjawisko jakie zaobserwowałem to znikający płyn chłodzący, dość intensywnie ok 1L-100km
Aha wczoraj użyłem spinacza i wyskoczyły mi 3 kody błędów, oczywiście zakładając że dobrze je odczytałem. KODY TO: 22,23,24
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 28-02-2009, 09:01   

iwan !! pytanko wszystkie 4 świece ci upala?jeśli tak to sprawdz ustawienie zapłonu :"jeśli w ogóle sie ustawia i jeszcze jedno spotkałem sie kiedyś z podobnymi objawami i przyczyną było uszkodzenie cewki w twoim przypadku cewek zapłonowych :idea:
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 28-02-2009, 09:02   

Iwan, kody błędów a kontroli check czy abs :?:

[ Dodano: 28-02-2009, 09:04 ]
Jak z check, to jak to Krzyzak napisal:
...
22- czujnik położenia wału Jest to (podobnie jak następny czujnik) zespół: tarcza kodowa + fotodioda i dioda świecąca. Na jego podstawie ustalana jest aktualna pozycja wału korbowego, a co za tym idzie, który wtryskiwacz ma dać paliwo, na której świecy powinien być zapłon itd. Jest zespolony z aparatem zapłonowym. .

23- czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem.

24- prędkościomierz Błąd pojawia się, gdy zepsuty jest prędkościomierz (także linka). Nie znam ew. kosztów.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.