 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
układ wydechowy vr4 |
Autor |
Wiadomość |
Sławek vr4
Nowy Forumowicz
Auto: 3000gt vr4 '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:11 układ wydechowy vr4
|
|
|
witam
od dłuzszego czasu zastanawiam sie nad zmiana układu wydechowego w misku...na polskim rynku,ciezko cos dostac...(nic z nowosci) pozostaje zamówić cos w USA bądz kombinowac nad własną konstrukcją...jaka srednice ma seryjny układ w vr4?? ostatnio spotkałem sie na jakims forum z wypowiedziami ze w silniku turbodoładowanym układ wydechowy czym wiekszej srednicy tym lepiej bo nie wchodzą tutaj w gre rezonanse itp jak to ma miejsce w wolnossącym...moze sie wypowiecie na ten temat... |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:38
|
|
|
Sławku, napisz coś o swoim VR4 jakie tam moce krzeszesz, doładowanie?turbo? Wydeszek powinieneś robic pod konkretny setup lub jeżeli masz 100% serię uwolnić z niej moc Wydech zrobisz w ELTEC'u - ten sprawdzony lub w Lublinozouki, forumowicz Nysan dobrze spawa na Eltec'owskich tłumikach. Przesadzać nie należy ze średnicami, czy to ''downpipe'' czy reszta wydeszku. Przy lekkich modach, zmianie softu i doladowania 3'' wystarczą w zupełności
Ja w moim byłym VR4, tyle że Legnum miałem co prawda 80mm na dwóch przelotowych tłumikach Fujitsubo - bylo cicho lecz 76 wystarczyłoby |
|
|
|
 |
Sławek vr4
Nowy Forumowicz
Auto: 3000gt vr4 '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 07-03-2009, 18:32
|
|
|
jak narazie to jest seria...po kupnie miska powymieniałem duzo czesci, które wymagały wymiany (a było ich sporo) pozatym komplet felg 19'+ opony na lato, nowe opony na zime 18' a to wszystko kosztuje...:) z biegiem czasu mam zamiar "dopiescic" miska...mówie tutaj głownie o zwiekszeniu mocy... jakie cisnienie doładowania jest "bezpieczne" dla seryjnych elementów silnika?? |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 07-03-2009, 22:17
|
|
|
Tez mam zamiar w najblizszym czasie zrobic cos z wydechem,kolektory wydechowe typu "baranek" juz zamontowane i tez zastanawiam sie nad reszta.Na ebayu w angli widzialem fajne downpipe (wyjscie za turbinami) i ten trojnik za nimi(2rury w 1) wraz z wyeliminowaniem kata.(Juz nad tym mysle)
Co do doladowania to nie przekraczaj 1bara,poniewaz ECU powyzej tego doladowania odcina zaplon i jest w tym bardzo agresywny i mozesz rozwalic silnik.Raz sie przekonalem,na szczescie nic nie polecialo!!!.Zamontuj koniecznie zegar zebys mogl monitorowac doladowanie (orginalny nie pokazuje rzeczywistosci tylko teorie)i ustaw na 0,9 max 0,95.Ja pozostalem na 0.9.To juz zadowalajace doladowanie |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
t0masz [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 14:04
|
|
|
Ja też coś bede kąbinował. Muszę coś pomyśleć z moim mechanikiem od tłumików. Napewno coś łądnego gość wyspawa. . Wydaje mi sie że przy seri wystarczy tylko go troszkę uprzelotowić i powinno być od razu lepiej. |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 08-03-2009, 22:45
|
|
|
witam
tak sie doloze do wypowiedzi ,
ja zmienilem narazie catbacka na greddy..
w drodze do mnie (mam nadzieje) sa juz kolektory , downpipe.
jak to zamontuje i zaslepie egr to znow sparawdze co sie pozmienialo z autem, ale powiem szczerze,ze zmienilo sie na lepsze po wstawieniu catbacka.
ciekawe jak to bedzie wygladalo po calym wydechu na 3'' + kolektory egr i postaram sie zrobic nowa mape z ciut wiekszym doladowaniem.
za 2 -3 tyg bede juz wiedzial . |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:08
|
|
|
ja natomiast nie wypowiem sie na ile pomogly mi kolektory sportowe, poniewaz byly zakladane wraz z remontem silnika gdzie zostaly nawet tloki wymienione.Odpowiem tak.Jak przejechalem sie pierwszy raz autem po remoncie to tak jakby przybylo mu okolo 100 km i auto teraz ciagnie z dolu niesamowicie,na co wedlug mnie wplynely wlasnie kolektory.Ten kto widzial kolektor przy chlodnicy pewnie zauwazyl,iz wylot z dwoch cylindrow jest skierowany mozna powiedziec w przeciwna strone do wylotu spalin, co w duzym stopiu utrudnia wylot,(nie wspomne juz o trojniku pod silnikiem ktory wchodzi w droga rure pod katem 90 stopni) kolektory typu "baranek" w 100% eliminuja taki problem(oczywiscie nie z trojnikiem),ale nasuwaja nastepnu(przynajmniej u mnie)--Czyli nie zamontujesz blachy oslaniajacej ,ale to nawet dobrze ,ba fajnie wygladaja.Dalej,trzeba przerobic ta czesc dolotu ,ktora znajduje sie nad kolektorem,zeby nie przepalilo weza gumowego i nie nagrzewalo powietrza w dolocie.Kolektor przy szybie prawie identyczny i nawet blachy sie zalozy.Podsumowujac: GRA WARTA SWIECZKI
[ Dodano: 30-05-2009, 19:47 ]
MONTAZ DOWNPIPE
No wiec wymienilem juz downpipe(razem z wyeliminowaniem cata) i precata(rura laczaca turbine przy szybie z downpipe).Downpipe i reszte kupilem na ebayu i musze powiedziec ze troche nerwow mnie to kosztowalo.Downpipe jest w systemie 2 w 1 i poczatkowe rury maja 2,5cala i dalej wchodza w 3 cale.Rury dobrze wygiete i dobre spawy ,ale okazalo sie ze flansze przy turbinach sa pod zlymi katami i nie przylegaly cala powierzchnia.Tak wiec musialem odspawac flansze i je lekko poprawic.Moze problem tkwil troszke w jednym z kolektorow sportowych ktore mam tez zamontowane,ale przy drugiej turbinie ewidentnie downpipe mial zly kat flanszy.Od strony kata wszystko pasowalo bez problemu.
Czyli mam zmieniony wydech do miejsca gdzie konczy sie katalizator,bo reszte polaczylem z orginalem.
Wnioski po tescie drogowym:
Glos sie zmienil,czyli brzmi bardziej rasowo,auto szybciej sie wkreca i ciagnie do konca skali czyli 7tys obrotow jak wsciekly.Wydech wyraznie sie odetkal,poniewaz mialem ustawione cisnienie na 0,85(przed montazem) a teraz cisnienie to 1bar .Oczywiscie zmniejszylem juz ,ale to swiadczy jak seryjny wydech jest zatkany.Przyrost cisnienia o 0,15 po zmianie downpipe i wyeliminowaniu katalizatora...
Auto teraz dopiero zaczelo jezdzic,wkreca sie zajebisc...
Dodam jeszcze ze nowy downpipe(wraz z odcinkiem eliminujacym cata) jest lzejszy o kilka kilo od seryjnego downpipe i do tego seryjnego jeszcze dochodzi kilku kilowy seryjny katalizator.Auto stracilo ladnych kila kilogramow
Tak wiec polecam,bo zmiana tego duuuzzzooo daje ,ale przy zakupie z ebaya(tanich zestawow) trzeba sie troche pomeczyc przy montazu |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 07-06-2009, 20:23
|
|
|
ale "ponoć" do aut turbo najlepsze kolektory to skrzynkowe... więc barany nie za bardzo.... |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 22-07-2009, 23:28
|
|
|
Dopowiem cos na temat systemu Activ Exhausts. Dzis poprawilem ten system, poniewaz nie dzialal mi on w 100%.Po zamontowaniu downpipe i przy zmianie biegow na wysokich obrotach autko kilka razy wyrzucilo ogien z wydechu.Efekt---przepustnica w wydechu truche juz skorodowana ,zostala wydmuchana calkowicie.
Dorobilem nowa i teraz autko bardzo cicho pracuje w trybie tour ,a w trybie sport niesamowicie ryczy--wkoncu teraz to calkowity przelot.
I w trybie tour cisnienie doloaodanie to max 0,75 ,a jak przelacze na sport to wzrasta do 0,95.Wprost proporcjonalnie do halasu--ha ha
I tu sie objawia ta moc o ktorej firma Mitsubishi mowila,ze tryb sport daje troche mocy i tez halasu.Wiadomo nie jest to taka duza roznica w doladowaniu wzgledem serii,ale zawsze tryb tour lekko przytyka wydech.
Oczywiscie system ten jest dostepny w wersjach usa. |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
wujekwaldus
Forumowicz
Auto: BMW 320d 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 47 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-07-2009, 12:54
|
|
|
ja mam na sprzedaz wydech do VR4... kupilem go dla siebie ale niestety do SL nie pasuje... a szkoda by go było ciąć i przerabiać...
jak coś to na priv prosze.... pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|