Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Colt zgasł i nie odpala
Autor Wiadomość
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2009, 11:00   [CA4A 1.6] Colt zgasł i nie odpala

Witam

szukałem po wszystkich innych tematach związanych z pompą paliwa i aparatem zapłonowym, ale wszędzie dotyczy sytuacji gdzie colt nie odpala na mrozie, albo nagle przestal odpalać, u mnie dzisiaj rano było troche inaczej:

jade sobie rano, wszystko ok, silnik złapał normlanie temperature, nie zauważyłem żeby silnik sie zagrzał, CE sie nie świecił, nic nie szarpało, normlanie ruszał, normlanie jak zwykle przyspieszał, obroty nie falowały. Chociaż może przez chwile jakby się bardziej "trząsł", tak na 2 minuty przed zgaśnięciem.

Po przejechaniu ok 5km, nagle zgasł, myślałem przez chwile że coś z "nauką obrotów' ale jednak nie odpalił więcej. Jechałem wtedy z ~100 km/h, dzięki czemu dotoczyłem się na stacje benzynową, gdzie go zostawiłem i tak stoi.

Rozrusznik kręci, szybko, normlanie - więc to nie akumulator. Po podniesieniu maski, nic nienormlanego nie zawuażyłem, w sensie żaden kabel się nie urwał, iskry nie miałem jak sprawdzić.

Po próbie odpalenia CE gaśnie normlanie, cisnienie oleju tak samo, ale nie zapala.

Dodam jeszcze że jutro mialem zawieźć go do mechanika na wymiane uszczelki pod głowicą, bo zaczeła lekko (a nawet wg. mechanika bardzo lekko) puszczać i silnik jest troszke mokry (ale mechanik powiedział że moge spokojnie jeżdzić bo żadnego wycieku nie ma tylko lekko mokre).

Napiszcie prosze co moge sprawdzić na szybko na parkingu, bez super narzędzi, jeśli nie odpali to biore go na linke i zawoże do mechanika, no ale wolałbym odpalić niż holować 20 km.

p.s to moja pierwsza awaria colcika po ponad 2,5 roku, wiec nie jest zle :)
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-03-2009, 13:47   

taki sam objaw mialem jak zalalem aparat zaplonowy. Zgasl i nie odpalil.
Moze wlasnie twoj aparat dokonal zywota na dziendobry rozbierz go i zobacz w jakim stanie masz palec i reszte. a jeslimasz od kogo pozyczyc sprawny aparat to tez jest wyjscie.

Koljena sprawa sprawdz w jakim stanie masz kondziolki w ECU moze wlasnie ci sie wylal (niewiem czy wtedy ecu daje normalny sygnal bledow czy nie)

To takie 2 moje strzaly
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2009, 16:56   

Odkręć korek w chłodnicy i prawdź czy jest płyn pod sam korek.
Odkręć korek oleju i zobacz czy nie ma kaszy na korku.
może uszczelka strzeliła.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2009, 20:12   

no i niestety.

poszedł rozrząd :(
w środe będe dokładnie wiedział co i jak dokładnie.
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-03-2009, 20:24   

karolgt napisał/a:
poszedł rozrząd :(
No to chyba zmiana fury będzie szybciej niż myślałeś.
Zawory na 99% oberwały.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2009, 20:30   

a wiesz jaki jest koszt zaworów?

zobaczymy co dalej, w środe będzie rozebrany.

Najlepsze jest to ze rozrząd wymieniałem niecałe 35 tys km temu.
I oczywiście wielka firma nie dała ŻADNEGO paragonu na to wrrrr

nie musze dodawać ze wsadzili mi najtańszy JC, którego rozerwało na pół...
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-03-2009, 20:54   

karolgt napisał/a:
a wiesz jaki jest koszt zaworów?
Jedna sztuka ok 20zł.
karolgt napisał/a:
I oczywiście wielka firma nie dała ŻADNEGO paragonu na to wrrrr
nie musze dodawać ze wsadzili mi najtańszy JC, którego rozerwało na pół...
Normalne :roll: Warto przynieść swoje graty i patrzeć takim ludziom na ręce bo potem dzieją się takie buby :x
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-03-2009, 20:55   

zawory o ile mnie pamiec nie myli to okolo 16zl zawor dolotu i okolo 20 wydechu ale moglem sie machnac. zadzwon sobie do mateusza z Allparts albo do Japaneze oni ci powiedza najszybciej.

Pozatym nie zawsze zawory obrywaja. Prawda jest taka ze juz kilka samochodow przezylo zerwanie paska- moze wlasnie jestes kolejnym.
Bedziesz plakal jak juz bedziesz znal szkody.

Trzymam kciuki ze nie bedzie jakiejs masakry.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2009, 20:59   

mechanik stwierdził ze samochod próbuje kręcić jakby wogole nie miał kompresji.

w sumie rozrusznik kręci jak wiertarka - zero oporu nie napotyka. - no ale ja nie wiem, to dobrze czy źle?

no i tak juz sporo zaplace, wymiana uszczelki pod głowica z robocizna i tak miała kosztować z 600 zł, teraz pytanie ile o tego.

ale mialem pecha... jutro mialem go zawieźć do mechanika, brakło mi dosłownie 70 km, tzn za 70 km colt stałby już u mechanika który napewno zauważyłby że pasek sie naderwał.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-03-2009, 22:24   

karolgt napisał/a:
mechanik stwierdził ze samochod próbuje kręcić jakby wogole nie miał kompresji.

w sumie rozrusznik kręci jak wiertarka - zero oporu nie napotyka. - no ale ja nie wiem, to dobrze czy źle?
Fatalnie. Pogięte zawory i kompresja ucieka w wydech. Ciekawe czy głowica pękła?
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2009, 22:29   

a czy jeśli głowica będzie pęknięta, to jest sens wogole ten silnik naprawiać?

części mam w sumie skąd wziąść, to raczej nie problem (pomijając koszty), tylko czy jest sens, tzn:
czy blok, tłoki itd też nie dostały?
 
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2009, 22:59   

niefart kumplowi tez uszczelke wydmuchalo a mial ja wymieniana z pol roku temu i tez z JC brane.spoko najwazniejsze ze jest ktos kto ci to naprawi i dostarczy ew.czesci
pozdr
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-03-2009, 23:01   

karolgt napisał/a:
a czy jeśli głowica będzie pęknięta, to jest sens wogole ten silnik naprawiać?
Nie. Spawanie głowicy mija się z celem bo niewiadomo jak długo taki spaw wytrzyma. Możesz na nim pojechać 50k ale równie dobrze możesz nie wyjechać od mechanika z całym autem.
karolgt napisał/a:
czy blok, tłoki itd też nie dostały?
Jak mają się tłoki to się okaże po zdjęciu głowy.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 17-03-2009, 00:39   

stan tlokow i korb zalezy od tego przy jakich obrotach zerwales pasek.
i czy trafiles w fazie opuszczonych maksymalnie zaworow czy tez miales farta i minelo a dostaly juz w drodze powrotnej. Wszytko ma wiele warunkow.
Tak jak chlopaki pisali bedziesz widzial pozdjeciu glowicy. moze sie okazoac ze lekko podgieles zawory i skonczy sie na ich wymianie a moze byc gorzej.
silnik kupisz za 600zl na allegro a z 2 mozesz zrobic jeden :) wrazie gdyby twoj okazal sie zabity na amen.........

Jeszcze raz kciuki za to zeby bylo ok :)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Cezar 
Mitsumaniak
Veni, Vidi, Vici


Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 7812
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-03-2009, 00:57   

karolgt napisał/a:
no i niestety.

poszedł rozrząd :(

Mialem identyczna przygode, wiec Karol szykuj kase i rob Colta :wink:
_________________
Mitsubishi Carisma '99 GDI EXE 18.07.2005 - 20.07.2013 :cry:
Mitsubishi Colt '93 1.6 GLXi 03.05.2008 - 19.05.2009
Mitsubishi Galant '98 2.0 SportEdition 13.06.2009 - 01.09.2015
Daewoo Matiz '00 22.07.2013 - 11.11.2016
Ford Focus '99 13.10.2015 - 05.06.2019
Ford Mondeo Panther Black Titanium X 17.05.2019 - ...
Polski Fiat 125p '80 1.5 12.1980 - ...

______________EA5A & EA2A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.