 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
FAQ: Delimiter - ogranicznik prędkości |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-03-2009, 16:42 FAQ: Delimiter - ogranicznik prędkości
|
|
|
Wobec coraz większej liczby samochodów trafiających bezpośrednio z Japonii, a które maja fabrycznie zastosowany ogranicznik prędkości, umieszczam ten oto poradnik jak się tego dziadostwa pozbyć.
Usunięcie ogranicznika prędkości nie jest trudnym zadaniem. Wymaga kilku chwil dość uważnej pracy (ale niezbyt ciężkiej).
Posłużyłem się obrazkami z podobnego poradnika z Club VR4, jednak jak tylko będę miał okazję zrobić zdjęcia osobiście, to je podmienię.
WSTĘP:
Musimy określić jaką strategię usuwania ogranicznika chcemy zastosować:
A - samochód czyta w km/h (sprowadzony bezpośrednio z Japonii) – metoda „skrzynii biegów” – użycie delimitera.
B - samochód ma czytać w mph, lub czyta w mph (import z UK), możliwe, że samochód ma już wpięty konwerter pod ECU, więc:
> albo usunięcie konwertera, powrót do km/h i metoda 1a),
> albo podmiana konwertera na tzw. Combo „konwerter/delimiter”
Uwaga! W tym miejscu należy się dobrze zastanowić. Po zdjęciu ogranicznika, zegary wyskalowane do 180km/h będą bezużyteczne. VR4 potrafi bez problemu znacznie szybciej popylać.
Jeśli zdecydujemy się zostawić zegary, to jedyną opcją wydaje mi się zaklejenie literki “k” w km/h (uzyskujemy m/h), i zastosowanie metody A. Wtedy, potrzebne będzie nam coś takiego – delimiter i konwerter w jednym, czyli "combo".
SPRZĘT i NARZĘDZIA:
Delimiter, lub combo (delimiter i konwerter) takie coś jak na zdjęciu:
Na eBayu występują głównie combo (delimiter i konwerter w jednym). Kosztują coś w granicach 20 - 35 GBP. Być może można dostać sam delimiter, tylko trzeba poszukać.
Takie urządzenie ma wyprowadzone kable:
- masa
- +12V
- speed in
- speed out
Narzędzia potrzebne:
Śrubokręt
Klucze (nasadkowy, oczkowy, zwykły) 10mm
„Przecinaczka” do kabli
Lutownica, cyna itp.
Klipsy zaciskowe
Skarbonka na drobniaki
METODA A - sygnał ze skrzyni biegów.
1. Podnieść maskę.
2. Rozłączyć aku (minus najpierw!) – stracimy własne ustawienia Tiptronica, ale po podłączeniu z powrotem skrzynia znowu się „nauczy” naszego stylu przez jakieś 500-700km.
3. Usunąć filtr powietrza z dolotem.
4. Rozłączyć MAF (zaznaczony czerwonym kółkiem) i usunąć obudowę filtra w całości.
5. Teraz powinniśmy mieć podobny widok:
Rozpiąć rury (klipsy) i odsunąć na bok pozostałości, by sobie ułatwić dostęp. Zaznaczone czerwonym kółkiem na zdjęciu. Hm... tylko nie zapomnieć poskładać tego z powrotem!
7.Teraz powinniśmy mieć taki widok:
8. Interesuje nas połączenie „Y”. A dokładnie to odgałęzienie wzięte w obramówkę i oznaczone “Vehicle speed sensor cable”
9. Pod izolacją powinniśmy znaleźć:
+12V – czarny/biały
Masa – czarny
Speed signal – biały/zielony
10. Teraz czas na zastosowanie naszego delimitera/konwertera:
a) przeciąć biały/zielony kabel
b) do końca idącego do czujnika na skrzyni przylutować kabel „speed input” z delimitera
c) do drugiego końca idącego do kabiny do ecu - „speed output” z delimitera
d) powinniśmy mieć wpięty delimiter w szereg "speed sensora"
e) podłączyć/wpiąć się odpowiednio w przewody „masa” i +12V, czyli masa do masy, +12V do +12V, (pamiętać by nie przerwać obwodu).
I tyle tej metody.
11. Poskładać wszystko do kupy.
METODA B - sygnał z ECU.
Metoda bardziej skomplikowana, jednak...
Ta metoda może być przydatna, gdybyśmy mieli już auto przekonwertowane na mph (np. import z UK), ale jeszcze z ograniczeniem, to:
- zostawić konwerter (czasami bardzo trudny do zlokalizowania) i wstawić sam ogranicznik jak w opisie A.
- usunąć konwerter (jeśli bez problemu go zlokalizowaliśmy i wiemy jak go usunąć) i zastąpić go hybrydą wpiętą jak w A, lub zastąpić hybrydą wpiętą do ECU. Nie polecam jednak tej drugiej kombinacji jeśli na 150% nie mamy pewności gdzie jest konwerter i jak go wypiąć przywracając stan pierwotny.
Uwaga! Nie wpinać kolejnego konwertera jeśli już mamy auto czytające w mph. Bo znowu mile będą mnożone x1.602. Wtedy tylko delimiter.
Gdy nie trzeba kombinować z konwersją mph > km/h to tylko wpinamy delimiter.
UWAGA!
Istnieje teoretyczna opcja najtańsza, aby po prostu przeciąć kabel “speed sensor” prowadzący do ECU. Teoretycznie, auto powinno jedynie zgłaszać bąd przy diagnostyce i nic poza tym. Limit zdjęty.
Ponoć ta metoda działa bezproblemowo w manualnych wersjach VR4, jednak niektórzy właściciele VR4 z automatem zgłaszali problemy w pracy automatu. Wybór zależy do was. A tu jest opis trochę bezpieczniejszej metody, choć bardziej skomplikowanej.
1. Odpiąć aku (minus najpierw!)
2. Odkręcić i usunąć boki konsoli od strony pasażera (kierowcy - w zalezności czy auto po przekładce, czy bez). Trzy wkręty – jeden ukryty w schowku.
3. Usunąć osłonę konsoli od strony kierowcy (j.w. )
4.Powinniśmy zobaczyć panel ECU (zielony ciąg wtyczek). Uwaga! Nie mylić z niebieskimi wtykami!
5. Wypiąć wtyczki. (tu można zacząć wrzucać po zecie do skarbonki za każde przekleństwo, zagonić własnego dzieciaka do roboty, by swymi malutkimi rączkami poodpinał wtyczki, lub porwać Wietnamczyka z pobliskiego targowiska do tej roboty )
6. Powinniśmy mieć 4 wtyczki. Duże po zewnętrznych stronach I dwie mniejsze w środku. Nas interesują te zewnętrzne.
7. Czas zapoznać się z diagramem złącza ECU. Nas interesują zaznaczone piny na czerwono.
pin 16 > speed signal
pin 25 > +12V
pin 26 > masa
8. Pin od „speed sensoru” to pin nr 16 we wtyczce od prawej strony (w samochodach po przekładce – od strony pasażera). Kabel ma kolor biały z zielonym szlaczkiem.
9. Przeciąć kabel “speed sensora” i połączyć “output” delimitera do końcówki od strony wtyczki; “input” do końcówki idącej do kabiny.
10. Teraz dobrać się do wtyczki po lewej stronie (strona kierowcy – samochody po przekładce). Nalezy wpiąć się odpowiednimi kablami delimitera w kable +12V i masę ECU. Jeszcze raz uwaga, żebyśmy się WPIĘLI w obwód bez przerywania go.
12. Zabezpieczyć połączenia taśmą izolacyjną, wzmocnić czymś na wyginanie itp. (klej, etc. Wpiąć wtyczki z powrotem.
13. Skręcić obudowę konsoli do kupy. Podłączyć akumulator.
14. Zrobić vrrrrruuuuummmm!
15. Jak działa, można wykorzystać pieniądze ze skarbonki na browarka . |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 25-11-2014, 19:55, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kris.n1
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.5 V6 TWIN TURBO 4X4
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 28 Skąd: GORZÓW
|
Wysłany: 24-07-2009, 20:15
|
|
|
WŁASNIE PRACUJE NAD URUCHOMIENIEM VR4 KTORY CZYTAŁ PREDKOŚĆ W MP/H. POD DESKĄ DO ZEGARÓW BYŁO PODPIĘTE COŚ TAKIEGO JAK "SPEED CONTROL UNIT". CO TAKIEGO I CO Z TYM ZROBIĆ??? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-07-2009, 20:19
|
|
|
Daj zdjęcie to bedzie łatwiej cos powiedzieć, choć 98% speed limiterów wygląda jak na zdjęciach załączonych przeze mnie.
PS. Używaj "normalnej" czcionki |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kris.n1
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.5 V6 TWIN TURBO 4X4
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 28 Skąd: GORZÓW
|
Wysłany: 24-07-2009, 22:28
|
|
|
sory jestem tu drugi dzień. podaj meila bedzie szybciej |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-07-2009, 22:37
|
|
|
OK, namiary wysłane na PW.
Tak się zastanawiam, czy to o czym piszesz to speed-delimiter. Wydaje mi się, że nie. Podałem dwie najczęstsze lokacje podłączenia. A jeśli masz auto z UK, to speed-limiter jest jednocześnie konwerterem km/h > mph.
W sumie możliwości sporo. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 22-06-2013, 20:04
|
|
|
Jakiś czas temu kupiłem tarcze do VR-4 galant w mph i km/h..
Po ich zamontowaniu i po wypięciu delimitera,który był wpięty za zegarami (nieprawidłowo bo kabel sygnałowy był rozłączony),prędkość pokazywana jest w milach a nie w km/h?
Według GPS na skali gdzie są mile jeżeli jadę 40/h to pokazuje 40mil a nie 60km/h?
Czy trzeba z powrotem wpiąć ten delimiter w wiązką tak jak to pokazał swinks_UK?
Czy wtedy prędkość będzie w km/h?Może wrócić do oryginalnych tarcz?
Takie coś było wpięte za zegarami:
Tak to było zamontowane:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 23-06-2013, 14:50
|
|
|
musisz to podpiąć z powrotem |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 23-06-2013, 15:02
|
|
|
danino88 napisał/a: | musisz to podpiąć z powrotem |
W tym samym miejscu czy lepiej od skrzyni?
[ Dodano: 23-06-2013, 18:07 ]
To który w końcu kabel z mojego delimitera jest speed out a który in(żółty czy szary)?
Połączony był żółty z białym z niebieskim paskiem idącym do skrzyni i szary do białego z niebieskim paskiem do wtyczki?. Po rozłączeniu tego połączenia i spięciu kabla białego z niebieskim paskiem prędkościomierz ruszył.
[ Dodano: 18-11-2014, 12:22 ]
Wracam do tematu.Cały cza usiłuję podłączyć delimiter według metody"A" i coś mi nie wychodzi.Wpiąłem się w układ ale po zmontowaniu wszystkiego z powrotem prędkościomierz nic nie pokazuje.Nie wiem co robię źle.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-11-2014, 20:08
|
|
|
Według 2 zdjęcia powinieneś podpiąć odpowiednio:
1. Kabel żółty/zielony od strony wtyczki podpiety do "speed in" z delimitera (u ciebie to albo szary albo żółty)
2. Kabel zółty/zielony od strony wiązki (ecu) który odzie do kabiny podpięty do "speed out" z delimitera (na zdjęciu albo szary albo żółty)
3. W kabel czarny od wtyczki wpięty/wlutowany (bez przerwania) kabel czarny od delimitera: masa
4. W kabel biały/niebieski wpięty /wlutowany kabel czerwony z delimitera: +12V
Wygląda że masz wpieta tzw. przejściówkę wtyczkę w speed sensor. Część przedliftowych vr4 takie miała, inny kolor kabli wtedy był stosowany (kolejność pinów):
1. +12v zasilanie: biały/niebieski
2. masa: czarny
3. sygnał: zółty/zielony |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 25-11-2014, 20:19
|
|
|
swinks_UK, Dzięki ,to chyba jestem w domu bo za pierwszym razem ,to wpięcie pod zegarami u góry na foto ktoś przeciął kabel zasilający(biały z niebieskim paskiem).Ja natomiast nie wiadomo dlaczego podpiłem plusa(czerwony przewód) do żółtego z zielonym paskiem czyli speed in.
Jutro biorę się za podłączenie jeszcze raz i jak zaczną działać te od Ciebie zegary to będę szczęśliwy.
[ Dodano: 26-11-2014, 16:41 ]
Po dzisiejszym pracowitym dniu stwierdzam,że ani jedno ani drugie podłączenie nie dało oczekiwanego rezultatu Prędkościomierz przestał działać,prędkość jest ok bo rozbujałem auto do ponad 200km/h i nie odcięło mi mocy.
Zastanawiam się czy w tym przypadku kabelek żółty trzeba przeciąć?Może zmostkowanie tego ustrojstwa pomoże uzyskać pokazanie prędkości.Chyba,że zepsuty jest delimiterze przewód speed in lub speed out.Nadal nie wiem.który jest który?Jedno jest pewne znosi limit prędkości. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Night95
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2016 Posty: 26 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
|
|