Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Panowie Pomocy,Cari umarła brak ładowania
Autor Wiadomość
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
  Wysłany: 25-07-2013, 14:15   [Cari 1.8 GDI] Panowie Pomocy,Cari umarła brak ładowania

Witam, dziś w mieście Cari odmówiła mi posłuszeństwa tzn. licznik zaczął gasnąć , zegary oszalały,auto się zatrzymało i koniec:( zabrałem się w taxi i buch do domu po aku i miernik uniwersalny, udało się jakoś odpalić a ładowanie z chwili na chwile spadało od 11,50V- i tak w dół cały czas...więc wymieniłem aku na inny i to samo, udało mi się jakoś dojechać do domu ale jechało się strasznie,cari szarpała ,przerywała itp, postanowiłem wykręcić alternator i zobaczyłem że ten gruby przewód od alternatora (+) jest cały jakby poprzypalany,stopił się....wykręciłem altek i co dalej robić? altek jest do wymiany? regenerować czy co? czy może jeszcze coś innego być? Dodam że pasek dobrze był uciągnięty....Prosze o pilną pomoc bo potrzebuję samochodu na coodzień a tutaj takie jaja...:(
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 25-07-2013, 15:19   

nie masz skąd wziąć alternator na podmiankę? najprawdopodobniej mógł się zatrzeć no chyba że masz coś z cewkami i szarpał dla tego ale skoro napięcie spada to raczej alternator.Jak byś miał od kogoś na podmiankę to byś mógł sprawdzić co i jak a jak nie poszukaj używki bo nie wiem czy regeneracja będzię się opłacać no chyba że zrobisz to sam.Kiedyś gdzieś widziałem jak zregenerować alternator.A jak z łożyskami alternatora? nie hałasują? Powiem tak udało mnie się znaleźć popularny program:D może to nie mitsubishi wisi w powietrzu ale zasada alternatora jest ta sama może pomoże:D http://www.youtube.com/watch?v=pH-Cz0WAKmw
http://www.youtube.com/watch?v=uGOP1vBNDXs
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 25-07-2013, 15:58   

nie mam na podmianke, tzn mam ale cały rozkręcony i wybrakowany,więc to tak jak bym go nie miał...:( zawiozłem go dziś do regeneracji ,jeśli naprawa przekroczy 200zł to nie będe tego robic i może ten zamówić http://allegro.pl/alterna...3361821753.html ?????
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 25-07-2013, 18:33   

mateusz8230, po co wydawać tyle pieniędzy? mało już włożyłeś w samochód?:D weź podzwoń na allegro np http://allegro.pl/alterna...3409944906.html albo inne w podobnej cenie nie pchaj dużych pieniędzy a co do regeneracji licz ok 150-200zł jeśli prosta naprawa... ja bym kupił używkę i nie stresował bym się
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 25-07-2013, 21:46   

no tak wiem,ale jeśli kupie używkę i znowu padnie w dodatku np. jak będe daleko od domu to będzie lipa:( zobacze co elektryk jutro powie....jeśli drobna regeneracja typu szczotki itp to pół biedy, ale jak będzie kosztować więcej jak 150 to zamówie z allegro coś ale z gwarancją...
a są jakieś bezpieczniki od ładowania? bo ładowania nie było wcale i w dodatku gdy zwiększałem prędkość to ładowanie spadało , a co jeszcze dziwniejsze to kontrolka ładowania się nie paliła...

[ Dodano: 26-07-2013, 19:02 ]
Problem został rozwiązany,dzięki za zainteresowanie...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
pedro1619 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma HB 1,8 GDI 125 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 06-09-2013, 10:10   

Witam, ponieważ nie znalazłem w szukajce mojego lub podobnego problemu, podpinam sie pod ten post.
Od dwóch dni przy rozruchu zaczął mi hałasować alternator ( dżwiek podobny do hałasu zużywajacych się łozysk), miałem dzisiaj podjechać do elektryka........jednak nie zdążyłem ... :cry: Dzisiaj rano Cari nie odpaliła..., całkowity brak prądu. Co oprócz łozysk mogło paść i ( chyba ) zrobić zwarcie ?? szczotki ? diody ? czy może cos innego ?? Ewentualnie gdzie i jakie kupić szczotki i diody ??

Wiem, że i tak muszę wyjąć alternator.....ale ktoś może miał podobny przypadek ??
_________________
Pedro
Pozdrawiam
-------------------------------------------
Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI - 2000
Opel Vectra B 2.0 DTI - 1998
Mitsubishi Galant V 1.8 - 1995
BMW 5 E34 2.5 - 1995
Opel Astra I 1.6 - 1998
Fiat Sienna 1.6 - 1999
Fiat Cinquacento 1,1 - 1997
Opel Corsa 1,4 - 1996
itd...... ;)
Ostatnio zmieniony przez pedro1619 09-09-2013, 17:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 06-09-2013, 15:02   

ja tez bym kupil uzywke alternator, do 100zł jest olbrzymi wybor.


Edit: Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez mkm 06-09-2013, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pedro1619 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma HB 1,8 GDI 125 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 09-09-2013, 17:14   

A więc tak, powodem rozładowania akumulatora było zwarcie w regulatorze napięcia (wymiana na nowy w Bendiks Bydgoszcz- 200zł). Do tego wymiana obu pasków ( alternator + klima/wspomagania 60zł ) i wymiana rolki napinającej pasek klima/wspomaganie (118zł) wszystko to częśco OE. No i oczywiście mój montaż.............gdybym dostał w swoje ręce konstruktora zabudowy komory silnika, to kazałbym mu żeby sam zdemontował i zamontował alternator :axe:
_________________
Pedro
Pozdrawiam
-------------------------------------------
Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI - 2000
Opel Vectra B 2.0 DTI - 1998
Mitsubishi Galant V 1.8 - 1995
BMW 5 E34 2.5 - 1995
Opel Astra I 1.6 - 1998
Fiat Sienna 1.6 - 1999
Fiat Cinquacento 1,1 - 1997
Opel Corsa 1,4 - 1996
itd...... ;)
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 01-09-2017, 22:13   

Mam problem z alternatorem -lampka ładowania przepalona-nie wiem kiedy.Dzisiaj zaczął trochę huczeć i jest gorący oraz niepokoi zapach bakelitu.Poluzowałem pasek łożyska są dobre.Proszę o diagnozę.
_________________
Ross
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-09-2017, 06:53   

Lepiej dla bezpieczeństwa go wymontuj lub odepnij akumulator, pewnie coś w nim robi zwarcie. Możliwe że przepaliło się uzwojenie stojana lub układ prostowniczy więc najtaniej pewnie będzie wymienić na sprawny używany.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 02-09-2017, 17:29   

Jeszcze nie wymontowałem alternatora,lecz sprawdziłem żarówkę która wcale się nie zapala na desce rozdzielczej-brak napięcia,poluzowałem napięcie paska wycie jest bardzo minimalne ,lecz czasami pasek piszczy .A nagrzewanie alternatora czytałem,że jest możliwe od silnika i samej pracy.Napięcie ładowania jest 14,2V. Potrzebuję schemat instalacji ładowania akumulatora.

[ Dodano: 04-09-2017, 17:22 ]
Mam problem z wyjęciem dolnej szpilki zamocowania alternatora,tak męczę się bez kanału.
_________________
Ross
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2017, 09:23   

Regeneracja jest droga, a alternator nie jest naprawiany oryginalnymi częściami tylko chińskimi zamiennikami. W zależności jakiej firmy jest alternator, sam regulator napięcia BOSCH-a kosztuje 240PLN. Takie elementy jak alternator, lepiej kupić używane, tylko sprawdzić łożyska i szczotki. Szwagier zapłacił za regenerację 280PLN, a alternator po rozgrzaniu rozładowywał akumulator. Kupił używkę za 100PLN i od pół roku spokój.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 06-09-2017, 18:21   

wichura1 napisał/a:
Regeneracja jest droga, a alternator nie jest naprawiany oryginalnymi częściami tylko chińskimi zamiennikami. W zależności jakiej firmy jest alternator, sam regulator napięcia BOSCH-a kosztuje 240PLN. Takie elementy jak alternator, lepiej kupić używane, tylko sprawdzić łożyska i szczotki. Szwagier zapłacił za regenerację 280PLN, a alternator po rozgrzaniu rozładowywał akumulator. Kupił używkę za 100PLN i od pół roku spokój.
Alternator już jest w drodze,kupiłem na Allegro za 30PLN jest gwarancja rozruchowa jutro założę.Dziękuję i pozdrawiam.
_________________
Ross
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2017, 21:18   

wichura1, regeneracja regeneracji nie równa.... Sam oddaje do jednego warsztatu alternatory i rozruszniki i nigdy nie mam z nimi problemu. Klienci również nie wracają na tą samą dolegliwość..
Turbiny też mam sprawdzony warsztat gdzie zajmują się regeneracją i również nie ma problemu.
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-09-2017, 12:54   

Rozrusznik do Carismy kupiłem cały zregenerowany, jak się zepsuł, ale alternator kupiłem używkę (według numeru katalogowego). Do dzisiaj śmiga u kolejnego właściciela a minęło 2-3 lata. :)
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.