Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece z colta po 100tys km - co myślicie?
Autor Wiadomość
nippo
[Usunięty]

  Wysłany: 05-07-2006, 21:14   Świece z colta po 100tys km - co myślicie?

wymienilem dzisiaj swiece w aucie po przejechaniu prawie 100 tys na poprzednich, oto co wykrecilem,



co myslicie? auto ma przejechane prawie 190 tys.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 05-07-2006, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-07-2006, 00:17   

nalezalo im sie juz - szczescie ze porcelanka nie pekla itp. i ze wykreciles je bez problemow po takim przebiegu - jakie efekty po wkreceniu nowych?? oplaca sie wymieniac 3 razy czesciej czy nie ?? :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2006, 01:23   

moze z tymi 100 tys to przesadzilem, dokladnie maja przejechane jakies 80 tys, czy sie oplaca...wymienialem filtr paliwa (po 60 tys), powietrza (po 20 kilku tys) i swiece zarazem..... i tak jakos wielkiego szalu nie ma :) a dodam, ze jestem wyczulony na wszelkie zmiany w zachowaniu auta.
 
 
wojmi
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2006, 16:46   

swieca swiadczy o dobrym spalaniu, ladny nagar, silnik w dobrym stanie
:lol:
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-07-2006, 00:34   

wojmi napisał/a:
swieca swiadczy o dobrym spalaniu, ladny nagar, silnik w dobrym stanie

Powiedziałbym co innego, gdybym nie znał przebiegu - IMHO troszkę za bardzo "przysmolona" ale skoro ma 80tys km to jest OK.
nippo, do jasnej anielki świece nie są tak drogie, zeby robić na nich przebieg prawie 3x większy niż zalecany!!
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
SEBULBON
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2006, 18:48   

ja wymieniłem świece dwa dni temu po przejechaniu 40tyś km i patrzę a tam świece są cztero iskrowe jaka jest róznica miedzy jednoiskrową a czteroiskrową
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-07-2006, 11:35   

Cztero elektrodowe - nie ma świec cztero iskrowych :)
Świeca ma cztery elektrody, ale iskra przeskakuje tylko jedna. Teoretycznie ma to zapewnić lepszy zapłon - iskra ma więcej potencjalnych dróg, którymi może przeskoczyć między elektrodami. W praktyce raczej nie daje większych korzyści poza samopoczuciem kupującego :)
Lepiej chyba trzymać się świec zalecanych przez producenta samochodu.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Leppe 
Mitsumaniak


Auto: Lancer GLXi/Legnum S/Grand Voy
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2005
Posty: 318
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-07-2006, 14:58   

Świece cztero elektrodowe są przeznaczone do samolotów a nie samohodów, przy świecach cztero elektrodowych jest mniejsza iskra (ale bardziej pewna) bo dzieli sie na conajmniej dwie elektrody dlatego takie rozwiązanie jest stosowane w samolotach przy autkoch to nic nie daje a niektórzy spece mówią nawat, że szkodzi. Są świece które mają jedną elektrodę ale dookoła własnej osi a iskra w nich chodzi dookoła, przy świecach cztero elektrodowych iskra może dzielić się na dwa albo nawet na trzy oczywiście bywa też i jedna.
_________________
Rafał
MITSUBISHI Lancer Kombi GLXi (sprzedany)
MITSUBISHI Legnum Type S VR-4
MITSUBISHI Pajero 3500 V6 GDI
MITSUBISHI Pajero 3000 V6
Chrysler Grand Vojager Town & Country (sprzedany)
Ford Transit
Ford Transit

 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 10-07-2006, 08:59   

Leppe napisał/a:
Świece cztero elektrodowe są przeznaczone do samolotów a nie samohodów, przy świecach cztero elektrodowych jest mniejsza iskra (ale bardziej pewna) bo dzieli sie na conajmniej dwie elektrody dlatego takie rozwiązanie jest stosowane w samolotach przy autkoch to nic nie daje a niektórzy spece mówią nawat, że szkodzi. Są świece które mają jedną elektrodę ale dookoła własnej osi a iskra w nich chodzi dookoła, przy świecach cztero elektrodowych iskra może dzielić się na dwa albo nawet na trzy oczywiście bywa też i jedna.


Sa auta / silniki gdzie jest zalecana swiece tylko np. 3 elektrodowa. Nie wiem czy tak jest z 4-e., ale z 3-e. sie dosyc czesto spotykalem.
No i faktem jest ze czasami osoby ktore mialy miec 1-e. swiece pakowaly kilku elektrodowa i praca silnika ulegala pogorszeniu. Najczesciej taka sytuacja byla w starszych Audi i Fordach (tyle co wiem z autopsji-sprzedawalem wtedy w sklepie motor.)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 01-08-2006, 04:21   

A co powiecie o V-line z NGK. Chuyt maketoidowy czy dobre rozwiazanie? Mnie sie wydaje ze calkiem madre tylko ze dluzsza iskra to chyba slabsza iskra nie?
 
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2006, 22:53   

swiece serii V-line jak sama nazwa wskazuje maja elektrode w ksztalcie litery V, co ma poprawiac spalanie, itp itd, wg producenta....ale czy maja dluzsza iskre?
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 02-08-2006, 03:29   

No ja wiem jak to wyglada i wiem ze iskra jest dluzsza bo sie robi luk z boku a nie protsa iskra pionowo ze srodkowej elektrody I. Przynajmniej tak to w reklamowkach wyglada. A jak jest luk zamiast prostej tzn ze jest dluzsza i to tez chyba zachwalali w reklamowce ze niby dluzsza iskra to szybszy zaplon mieszanki tylko ze sobie dumam: dlusza => slabsza => zero zysku. Czy jednak jest jakis plus?

aha i nie maja wcale elektrody w krsztalcie litery V tylko maja ja nacieta elektrode L zeby wypchnac iskre w bok od I.

Zalozenia: elektroda I to ta w srodku swiecy, elektroda L to ta zagieta na dole
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.