[Cari 1.8 GDI] utrata mocy między 2 a 2.5 tys. obr. |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1987
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 10 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 27-12-2008, 23:01 [Cari 1.8 GDI] utrata mocy między 2 a 2.5 tys. obr.
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=23810 . Trochę to przypomina mój problem tyle, że silnik mojej cari nie wydaje dziwnych dźwięków. Otóż, czy silnik ciepły czy zimny, bez znaczenia na warunki atmosferyczne, przy ok 2 i 2,5 tyś obrotów moc "idzie na spacer". Aby autko znów jechało ze stałą prędkością lub przyspieszało muszę zdjąć nogę z gazu i z powrotem depnąć. Samo deptanie nic nie da. Silnik w tym czasie pracuje normalnie- żadnych stuków, puków ani zgrzytów. Po prostu prędkość i obroty spadają tak jakbym puścił pedał gazu. Mechanicy rozkładają ręce...:-/ |
Ostatnio zmieniony przez Chooper 28-12-2008, 14:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-2008, 12:40
|
|
|
Paweł1987, upominam, abyś poprawnie tytułował tematy zakładane przez siebie, bo już jeden za Ciebie poprawiłem, a teraz znowu. Następny temat "to znowu ja" "witam" etc. poleci do kosza. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Paweł1987
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 10 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 28-12-2008, 14:37
|
|
|
Żebyś jeszcze dobrze zmieniał.... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-12-2008, 07:01
|
|
|
Obstawiam TPS albo pompę wysokiego ciśnienia. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Paweł1987
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 10 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 29-12-2008, 10:22
|
|
|
obyś się mylił z tą pompą.....sporo kosztuje a mi jak na razie wystarczy wymiana kompletnego rozrządu |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-12-2008, 14:43
|
|
|
Zawsze najpierw można sprawdzić jakie daje ciśnienie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Paweł1987
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 10 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 29-12-2008, 18:18
|
|
|
pewnie tylko w ASO to sprawdzą? |
|
|
|
 |
baldi30
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 13 Skąd: wrocek
|
Wysłany: 30-12-2008, 16:19
|
|
|
podobnie mam i już to opisywałem, a w aso wyszło że mam w jednym z cylindrów za małe ciśnienie i ot wyrokowali, że trzeba zrobić remont silnika 5 tys + 1tys za fajkocewkę. Ja narazie czekam i zbieram kasę. |
_________________ mądry człowiek idiotyzmów nie komentuje |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-12-2008, 08:46
|
|
|
Kup używaną fajko-cewkę na Allegro będziesz 900PLN do przodu. A z drugiej strony używany sprawny silnik GDI można kupić już od 1000PLN, a za 5000PLN całą Carismę GDI (anglika). |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 05-01-2009, 21:16
|
|
|
Dzisiaj w trasie (ok.120 km) zauważyłem, że moja cari przy dodawaniu gazu powyżej 3000 obr. zaczyna się dławić, szarpać, tracić moc, w momencie "zadławienia" zapalała się kontrolka silnika. Temperatura powietrza -16C. Nie wiem co o tym myśleć, czy to wina niskiej temperatury?, wody w paliwie?, wtrysków?, a może coś poważniejszego? Co o tym myślicie, do tej pory nie miałem takiego przypadku. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-01-2009, 15:46
|
|
|
Pompa wysokiego ciśnienia? A jaki błąd odczytałeś z CE? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 07-01-2009, 17:17
|
|
|
Z tym odczytem, to przy silniku GDI chyba lipa (coś na ten temat było pisane na forum). Do ASO na MUTa mam daleko, więc na razie chyba dam sobie spokój. Zalałem profilaktycznie "Xeramic" do paliwa, może coś pomoże, pomyślę o wymianie filtrów paliwa i powietrza. Po tym zdarzeniu, na krótkich odcinkach jazdy, nic się nie dzieje, nie zdarza się podobne dławienie, ciekawe jak będzie po dłuższej jeździe, ale na razie nie kroi mi się taka trasa. Samochód na co dzień stoi w ogrzewanym garażu, wtedy w trasie podczas jazdy było 16-17 w minusie, więc może coś przymarzało w układzie paliwowym, objawy wskazywały na zbyt małą dawkę paliwa idąca na wtryski po dodaniu gazu. Przypomniało mi się, że po zatrzymaniu, na luzie i prze gazowaniu nie dławiło silnika, wkręcał się normalnie na obroty, po ponownym ruszeniu w trakcie jazdy znowu się dławił. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Paweł1987
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 10 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 11-01-2009, 18:34
|
|
|
No widzisz wazu...mi po przekroczeniu 3tyś pędzi jak strzała i nawet silnika nie słychać.....żadnego dławienia i spadkow mocy. |
|
|
|
 |
Carismarcin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 20-03-2009, 17:12
|
|
|
Witam,
problem dławienia (pomiędzy 2 a 2.5 rpm) pojawił się w moim samochodzie po zatankowaniu. Po dodaniu większej ilości gazu dławienie znika - szarpnie i idzie jak burza.. Na kilka chwil problem znikł, ale po ostrzejszym wyprzedzeniu znów to samo. Spalanie w normie - 7 (przy czym nie da się teraz jeździć ekonomicznie). Czy może to być wina wyłącznie paliwa? Dodam, że z silnika nie wydobywają się żadne niepokojące dźwięki.
Edit: po trasie odpoczął kilka godzin, po mieście się przejechałem i jest idealnie. Ciekawe do kiedy Nie wiem o co chodzi... A paliwo dalej to samo w baku.
Miał ktoś tak może w swoim Miśku? |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 21-03-2009, 13:08
|
|
|
w GDI auto przechodzi w tym momencie na bogatsza mieszankę i stad te wahnięcie obrotów...nie ma czym sie przejmowac |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
|