 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Miedziany Lancer Ralliart |
Autor |
Wiadomość |
piotrekt1976
Nowy Forumowicz Piotrek
Auto: Lancer Ralliart, evoX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Frankfurt am main
|
Wysłany: 29-10-2014, 08:34 Miedziany Lancer Ralliart
|
|
|
MODEL:
- Lancer Ralliart 2009( sportback w super kolorze starej miedzi), pierwsza rej. 2010.03.11
SILNIK:
- Seryjny 4B11
- Przewody zasilajace Turbo Forced performance
- panewki ACL
- sprezynki talerzyki Brian Crower
- zawory OEM
- Sruby silnika ARP
- sruby w korbach ARP
- zawor DV RS9
- metalowa uszczelka od glowice Cosworth 1,5mm
- 3 portowy boost solenoid Evo X Grimmspeed
- wtryski Injection Clinic 800cc
- pompa paliwa Walbro 255 Hi press
UKLAD DOLOTOWY:
- Filtr K&N
- DP 2,75 cala
- intercoler Evo X
UKLAD WYDECHOWY:
- Calosc przelot 2,75 cala
- Wydech koncowy HKS
UKLAD NAPĘDOWY:
- Skrzynia TC SST - calkowicie wzmocniona w TeoMotors ( 10tarczowe sprzegla, sworznie etc..)
- przedni dyfer aktywny seria+ szpera 10kg
- tylny dyfer pasywny RS + szpera 4,5kg
- pompa dyfrow regenerowana w tym roku ( staly problem )
ELEKTRONIKA:
- OEM
ZAWIESZENIE:
- OEM
- rozporka przod gora OEM
- ASC
- ASR
- Felgi: Ralliart 18`
- Opony: Dunlop 225/40/18 Sport Maxx RT
UKLAD HAMULCOWY:
- seria 298mm przód (klocki EBC red stufff, tarcze nacinane, nawiercane EBC Turbo groove)
- seria 252mm (klockiEBC green, tarcze EBC Turbo groove)
- przewody Hel Performance
ŚRODEK:
- Fotele i kanapa fabryka skorzane
- OEM kierownica obszyta skórą
- OEM wstawki carbon
NAGLOSNIENIE:
- Rockford Fosgate OEM
MOC aktualnie
- 359,1KM /557,4Nm( w zakresie 3400-5900 rpm) od ~1800 obrotow ~350Nm
W trakcie prac i najblizsze plany zawiazane z samochodem
Hamulce set z EVO X 350mm (prace umowione na 5/10-12-2014)- aktualnie zamontowane beda do odsprzedazy a maja przejechane okolo 3 tys km od nowosci
Plyta racingowa aramidowa (zamowiona- montaz 21.11.2014)
Wymiana łancucha rozrzadu na wzmocniony bo seryjny podobno potrafi sie urwac wiec lepiej dmuchac na zimne.( 21-11-2014)
Zestaw zegarow Defi z daszkiem ( szukam za rozsadna cene)
Nie planuje kucia silnika bo nie ma takiej potrzeby. W ramach ciekawostki tym samochodem porusza sie na co dzien moja zonka wraz z cora z takiego powodu ze moja praca wiaze sie z duza iloscia kilometrow a to nie jest zdecydowanie samochod do jazdy na dystansach +8k miesiecznie (do pracy uzywam opla astre H 1.6 benzynka full fabryka :/).
Generalnie po kilku rzeczach jakie trzeba bylo poprawic po fabryce samochod teraz naprawde daje rade .
Mierzone czasy na RL
0-100 km/h 4,3-4,4s
100-200- 11.4- 11.7s
max speed ~280km/h
Wszystkie modyfikacje przeprowadzone u jednych z najlepszych tunerow Lancerow Evo, zarowno mechaniczne jak i programowe bez zadnego oszczedzania salaty.
Dla przykadu powiem ze sama przebudowa skrzyni to koszt okolo 12-14 tys pln.
W razie pytan zapraszam do dyskusji
ps. Jak wroce do kraju wrzuce kilka fotek jeslli beda zainteresowani. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 29-10-2014, 09:05
|
|
|
Świetne auto i konkretne mody Czekam z niecierpliwością na zdjęcia.
Z ciekawości - ten tymczasowy(seryjny) set hamulcowy w ogóle daje jakoś radę? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2014, 09:20
|
|
|
Niezła rakieta fotki, fotki.... |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 29-10-2014, 13:23
|
|
|
piotrekt1976 napisał/a: | Plyta racingowa aramidowa | Gdzie zamówiona i ile taka płyta kosztuje
piotrekt1976, Mega wypas ten Lancer |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
piotrekt1976
Nowy Forumowicz Piotrek
Auto: Lancer Ralliart, evoX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Frankfurt am main
|
Wysłany: 29-10-2014, 21:17
|
|
|
Plyte zamowilem w serwisie w Mysiadle.
Miala byc aramidowa ale ze wzgledu na to ze przedni zderzak rozni sie w sportbacku i sedanie to zdecydowalem sie na montaz plyty alumioniowej o grubosci okolo 7-8 mm bo tez dobrze sie sprawdza na szutrach( testowane w evo X).
Cena takiej przyjemnosci to +-1200 pln + extra za montaz.
W kwestii hamulcow to jesli pytasz o seryjne z salonu Mitsu to NOWKI oryginalne tarcze i oryginalne KLOCKi wytrzymaly UWAGA : 6 godzin jazdy i kilka mocniejszych hamowan i klocki sie spalily a tarcze powichrowaly wiec od razu na pierwszy ogien najpierw zostaly zamontowane tarcze EBC turbo groove naciane i nawiercane+ kloci z serii red stuff ale szczerze mowiac kilka ostrych hamowan i tez pedal wpada do srodka+ idzie dym z kol ( doslownie sie dymi :D )
Na zestawie z EVO 350mm+ zaciskach brembow 8 tloczkowych + klockach ferodo DS2500 nie stwierdzono zadnych zjawisk tego typu
Samochod byl ostatnio na sprawdzaniu szczelnosci + komresji i innych pierdolach i wychodzi ponad 98% sprawnosci wiec wlasciwie nowka sztuka
Sprawdzalem bo zastanawiam sie nad dmuchniecem go do bezpiecznych wartosci czyli okolice 400 KM i 570-580 Nm. Wle wiecej nie ryzykowac bo SST mimo wzmocnienia tez nie jest niezniszczalne no i dochodzi kwestia napedow zeby ich nie zabic wysokim niutem . |
Ostatnio zmieniony przez piotrekt1976 29-10-2014, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2014, 21:20
|
|
|
A turbina zdaje się nie jest ta sama co w EVO. Daje radę?
A coś ze smarowaniem silnika było modzone?
Skrzynia ma w oryginalne chłodnicę/wymiennik ciepła? Czy coś dokładałeś? Co podlega modyfikacją w skrzyni?
Napisałeś "przedni dyfer aktywny", ale miałeś pewne na myśli ACD co działa jak centralny układ różnicowy z płynnym blokowaniem regulowanym elektronicznie. A przedni dyferencjał to był od razu LSD czy oryginalnie jest torsen? |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-10-2014, 21:25
|
|
|
A ja mam tylko jedno pytanie: dlaczego to, a nie evo? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
piotrekt1976
Nowy Forumowicz Piotrek
Auto: Lancer Ralliart, evoX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Frankfurt am main
|
Wysłany: 29-10-2014, 21:35
|
|
|
krzychu napisał/a: | A turbina zdaje się nie jest ta sama co w EVO. Daje rade?
Turbina jest mniejsza jak w evo X i wychodzi ze to model z Evo 8 ale tutaj jest po regeneracji i zmianie wirnika na wiekszy wiec daje rade- teoretycznie potencjal jest do +-400 Km i okolice 600 Nm
A coś ze smarowaniem silnika było modzone?
Nie bylo potrzeby wiec lata sobie na Motulu 300V
Skrzynia ma w oryginalne chłodnicę/wymiennik ciepła? Czy coś dokładałeś? Co podlega modyfikacją w skrzyni?
Oryginalnie zadna SST tego nie posiada przynajmniej zadna ofiacjalnie sprzedawana w Polsce. Nie katuje az tak mocno zeby cos sie dzialo wiec oprocz wymiany sprzegiel, sworzni, uszczelek , simmeringow + nowego softu nie robilem ale jest miejsce wiec montaz chlodnicy to 2-3 godziny pracy i koszt miedzy1k a 3 k pln
Napisałeś "przedni dyfer aktywny", ale miałeś pewne na myśli ACD co działa jak centralny układ różnicowy z płynnym blokowaniem regulowanym elektronicznie. A przedni dyferencjał to był od razu LSD czy oryginalnie jest torsen? |
W moim modelu z przodu jest torsen (ale to chyba poprzedni wlasciciel cos dlubal) z tylu dyfer pasywny RS, ACD faktycznie jest tylko centralnie i tu jest ta roznica miedzy EVO i RA. Teoretycznie EVo wiecej wybacza z wzgledu na ACD z tylu ale wiekszy fun jest z jazdy RA ze wzgledu na tylny dyfer. Rzecz jasna to kwestia gustu. Faktem jest ze jednak pasywne dyfry sa duzo bardziej wytrzymale i nawet po ostrym traktowaniu nie pluja od razu kontrolkami i bledami naokolo , co w przypadku aktywnego dyfra juz nie jest takie oczywiste.
Planuje jescze wymiane zawieszenia na Teina z EDFC ale to juz po nowym roku bo mnie zona tepym nozem zaszlachtuje
Generalnie jak go kupilem to byl tylko troszke szybszym hathbackiem a teraz to juz zaczyna przypominac samochod ktorym mozna poszalec i co najwazniejsze zona tez daje rade pojezdzic po miescie bez wiekszego naprezania sie.
Nie chcalem ladowac duz wiekszej turbiny bo jednak jazda emerycka po miescie z wielka turbo dziura nie nalezy do przyjemnosci. Teraz mysle jest idealnie bo od niecaych 2k rpm pokazuje pazury i malo co moze konkurowac na swiatlach wliczajac motocykle.
macia napisał/a: | A ja mam tylko jedno pytanie: dlaczego to, a nie evo? |
Bo kupic w Polsce dobre nie zajezdzone lub nie rozbite EVO to jak trafic 6 w totka a jesli juz takowe jest to kosztuje od 100 k pln w gore a RA w naprawde uczciwym stanie mozna kupic za 60-65 k pln bo ponizej tego to tez szrociarnia niestety.
Najlepsze jest to ze jak sie kupuje EVO to i tak wymieniasz to samo co ja teraz w RA wiec tak naprawde koszty sa porownywalne bo po zakupie nie ma roznicy czy tu czy tak kupisz nowe heble, na jakies 90% albo wymienisz albo zregenerujesz turbine, dolozysz jakis zawor lub wymienisz istniejacy bo przepuszcza , czy moze zainwestujesz w zawias bo ten co jest w samochodzi to poprzedni wlasciciel praktycznie juz zabil .
Reasumujac kupujac EVO koszt zakupu to okolo 100 k pln + z 20-30 k pln i tak trzeba dolozyc a zakup RA to koszt okolo 65k + 20 k pln dolozysz i na miescie tak naprawde ZERO roznic po modach bo sa takie same silniki, te same skrzynie, takie same zawiasy i takie same heble. Jedyna roznica kiedy czujesz ze to nie evo to jak jezdzisz na pojezdzawki i na tor to te 6 cm roznicy w szerokosci + kilka drobiazgow daje sie odczuc
A faktem jest ze laczne koszty na start przy zakupie uzywanego samochodu to w przypadku EVO okolo 120 k pln a w przypadku RA nawet po modach to okolo 80 k pln wiec roznica wynoszaca okolo 40 k pln jest znaczaca .
Przerabialem oba tematy i dalej bym wybral RA bo po prostu po kilku modach do szalonej jazdy po ulicach to i tak az nadto.
Z wszystkich dobrodziejstw EVO potrafi skorzystac nieliczna grupa ludzi ale trzeba pamietac ze jazda tym samochodem na granicy mozliwosci generuje naprawde duze koszty serwisowe. |
Ostatnio zmieniony przez piotrekt1976 29-10-2014, 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-10-2014, 22:22
|
|
|
Nie chce mi się szukać teraz na evo.org.pl ale zdaje się, że walka pod tytułem "zrobię RA na evo" z góry jest skazana na niepowodzenie. Prawie robi różnicę podobno, może nie w stopniu, który zauważy twoja małżonka, ale dla samopoczucia większości kobiet (nie znam twojej żony zatem nie gniewaj się, jeśli ten przykład jej nie dotyczy) wystarczyłby mini cooper lub inne auto, które przyspiesza szybciej niż panda w gazie. Szpilki, talerzyki, o których piszesz to przeciętnej kobiecie potrzebne do wiadomo czego i z czym jej się kojarzy, nie mówiąc już o wtryskach
Ogólnie pokój temu domowi, wyrażam tylko własne zdanie na temat tego typu gonitwy za KM i Nm w takim aucie, które zawsze będzie ubogim krewnym evo.
Niemniej powodzenia, bo auto w serii bardzo mi się podoba silnikowo i napędowo, mniej wizualnie |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-10-2014, 07:17
|
|
|
piotrekt1976 napisał/a: | ACD faktycznie jest tylko centralnie i tu jest ta roznica miedzy EVO i RA. Teoretycznie EVo wiecej wybacza z wzgledu na ACD z tylu |
Tak z tyłu EVO ma aktywny dyfer, ale ona nazywa się AYC (Active Yaw Control). Jest mega skomplikowany (niestety też awaryjny), ale potrafi wymusić większą prędkość obrotową na zewnętrznym dociążonym kole (oczywiście do pewnego kąta skrętu kierownicą potem wkracza dodatkowo kontrola trakcji) co przekłada się na dużo lepszą przyczepność na zakrętach (możliwość pokonywania zakrętu z większą prędkością) oraz na przyśpieszanie w zakręcie (EVO przeniesie sporo więcej Nm na asfalt na zakręcie przez ten dyfer). Dlatego też napęd w EVO oznaczany jest SAWC, a ten w RA jedynie AWC.
A stała szpera z tyłu niestety działa odwrotnie powoduje powstanie dodatkowych sił działających prostująco w zakręcie.
ACD to nazwa centralnego dyferencjału, który występuje w obu modelach. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 30-10-2014, 09:31
|
|
|
piotrekt1976, Kolego podaj mi linka do tej płyty. Nie mogę tego odszukać.
Tak jak koledzy piszą powyżej, nigdy nie poszedłbym tym tropem, ale wielki szacunek za przeróbki.
Miałem podobne myśli, ale po przemyśleniach kupiłbym evo nowe, a że były inne wydatki trzeba jeździć kaszalotem, którego i tak lubię. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
piotrekt1976
Nowy Forumowicz Piotrek
Auto: Lancer Ralliart, evoX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 17 Skąd: Frankfurt am main
|
Wysłany: 30-10-2014, 20:03
|
|
|
krzychu napisał/a: | piotrekt1976 napisał/a: | ACD faktycznie jest tylko centralnie i tu jest ta roznica miedzy EVO i RA. Teoretycznie EVo wiecej wybacza z wzgledu na ACD z tylu |
Tak z tyłu EVO ma aktywny dyfer, ale ona nazywa się AYC (Active Yaw Control). Jest mega skomplikowany (niestety też awaryjny), ale potrafi wymusić większą prędkość obrotową na zewnętrznym dociążonym kole (oczywiście do pewnego kąta skrętu kierownicą potem wkracza dodatkowo kontrola trakcji) co przekłada się na dużo lepszą przyczepność na zakrętach (możliwość pokonywania zakrętu z większą prędkością) oraz na przyśpieszanie w zakręcie (EVO przeniesie sporo więcej Nm na asfalt na zakręcie przez ten dyfer). Dlatego też napęd w EVO oznaczany jest SAWC, a ten w RA jedynie AWC.
A stała szpera z tyłu niestety działa odwrotnie powoduje powstanie dodatkowych sił działających prostująco w zakręcie.
ACD to nazwa centralnego dyferencjału, który występuje w obu modelach. |
Wszystko sie zgadza dlatego aktywny dyfer wiecej wybacza ale wiecej radochy jest z pasywnym ( przynajmniej dla mnie ).
Kwestia kto jak lubi jezdzic samochodem, ja osobiscie lubie zarzucic czasem tylem stad pasywny dyfer jak znalazl dla mnie + szpera.
W kwestii nowego EVO to podstawowa wersja slabiutko sie odpycha a jak pojdziesz w mody to po gwarancji. oczywiscie mozna wladowac 200 k i kupic model Gt 360 ale z drugiej strony wywalic 200 k na evo to naprawde lepiej kupic rocznego M powera bo ten jest chociaz pancerny.
Co kto lubi , jestem fanem marki i potrafie wydac niedorzecna ilosc pieniedzy na modyfikacje czy utrzymanie samochodu. Ten Ralliart praktycznie co miesiac jest w ktoryms zakladzie i jest dlubany , szykowany , chuchany i dmuchany.
Za chwile albo bede mial rozwod albo bede go musial sprzedac bo zona przestaje sie do mnie odzywac
Co zrobic takie zycie mitsumaniaka
W kwestii plyty popytaj tutaj
http://sklep.4turbo.pl/pr...duza-EVO-9.html
Mozna zamowic u nich i do X ale najlepsza opcja jest dogadac mechanika ktory Ci wystruga z amelinium konkretnie pod samochod.
macia napisał/a: | Nie chce mi się szukać teraz na evo.org.pl ale zdaje się, że walka pod tytułem "zrobię RA na evo" z góry jest skazana na niepowodzenie. Prawie robi różnicę podobno, może nie w stopniu, który zauważy twoja małżonka, ale dla samopoczucia większości kobiet (nie znam twojej żony zatem nie gniewaj się, jeśli ten przykład jej nie dotyczy) wystarczyłby mini cooper lub inne auto, które przyspiesza szybciej niż panda w gazie. Szpilki, talerzyki, o których piszesz to przeciętnej kobiecie potrzebne do wiadomo czego i z czym jej się kojarzy, nie mówiąc już o wtryskach
Ogólnie pokój temu domowi, wyrażam tylko własne zdanie na temat tego typu gonitwy za KM i Nm w takim aucie, które zawsze będzie ubogim krewnym evo.
Niemniej powodzenia, bo auto w serii bardzo mi się podoba silnikowo i napędowo, mniej wizualnie |
Szpilki, talerzyki inne pierdoly to sa dla mojego samopoczucia bo czasem i ja jezdze tym samochodem a lubie miec swiety spokoj. Tuner powiedzial zmieniac to zmienilismy i tyle temacie , jeszcze bede zmieniac walki na kelforda 272 i tyle na razie z modow silnika(z nowymi walkami powininien sie jescze poprawic dol i w ogole bedzie bajka )
W drugiej kwestii to problem z forum Evo jest taki ze mnostwo uzytkownikow to sa kierowcy ktorzy startuja w rajdach , kolejna czesc to mechanicy a uzytkownikow takich normlnych jest jak na lekarstwo. W kwesti ubogosci krewnych to roznice miedzy RA a EVO to :
-pokastrowany silnik ( latwe do do poprawienia bo i tak robisz remap)- w sumie kupujac samochod do modow to raczej zaleta jak wada bo ciezko bo bylo skatowac jak serce pracuje na max 50% mozliwosci
- mniejsza turbina- kolejny nieistniejacy problem bo 80% EVo tez jest po wymianie turbiny na greena, reda albo chociaz tuningu wirnika
- pasywny dyfer- i tu jest pytanie czy wada czy zaleta bo sporo ludzi odchodzi od aktywnego na rzecz pasywnego w Evolucjach
Heble- tutaj znowu sie klania kwwestia modow bo wiekszosc evolucji juz jest po zabiegu swapa na lepsze heble wiec wlasciwie powtrzamy procedure.
Zawor DV - banal ktory rowniez jest wymieniany w EVO wiec zadnej roznicy nei ma czy tu czy tu zmieniasz
jedyna znaczaca roznica to zawias ale ten rowniez jest zmieniony w jakis 60-70% evolucji wiec mozna to potraktowac jako kolejnego moda dla obu modeli
najwieksza roznica miedzy modelami to :
6 cm mniejszy rozstaw dla RA, brak regulacji kata nachylenia tylnych kol( z ktorego malo kto korzysta i mniejszy IC ( kolejna rzecz ktora i tak wymienia polowa ludzi robiaca jakiekolwiek mody).
- brak wlotow powierza w blotnikach
Ten sam silnik, te same komputery, te same skrzynie, ten sam osprzet, te same wtryski, pompy etc...
Faktem jest ze po zrobionym dobrze RA mozna oczekiwac tych samych doznan co w EVO , kwestia ilosci zlotowek jakie na to poswiecisz.
W chwili kiedy wyeliminujesz te roznice to gwarantuje Ci ze jesli to bedzie sedan i wrzucisz wlepe EVO to wiecej jak polowa uzytkownikow Evo nawet nie zorientuje sie ze nie ma do czynienia z Evolucja bo po prostu samochody zachowuja sie praktycznie tak samo.
Roznice zapewne wychwyci naprawde dobry kierownik bo beda minimalne stratyi wieksza podsterownosc w RA na korzysc EVo na zakretach ze wzgledu na mniejszy rozstaw w RA ale to wlasciwie tyle.
jaka roznica ?
latwiej znalezc krajowego RA ktory nie byl katowany bo to "EVO"
niestety ale problem z Evolucja jest jeden , albo kupuja ten samochod ludzie ktorzy sa urzeczeni magia 3 diamentow i ucza sie intesywnie jezdzic co skutkuje rozniymi przygodmi albo w wiekszosci przypadkow ten samochod kupuja ludzie ktorzy maja powidzmy ciezka noge i zakup samochdu po nich to spore ryzyko. Nie wspominam o tym ze wiecej jak polowa evolucji to sa US spece po wiekszych lub mniejszych kraksach bo takie sie oplacalo sprowadzic .
jak cos jest z kraju i w serii to albo cena zabija za uzywke albo to szrot i tyak wyglada rynek Evo w Polsce,
Co kto lubi ... |
|
|
|
 |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 31-10-2014, 19:50
|
|
|
piotrekt1976 napisał/a: | W moim modelu z przodu jest torsen (ale to chyba poprzedni wlasciciel cos dlubal) z tylu dyfer pasywny RS, ACD faktycznie jest tylko centralnie i tu jest ta roznica miedzy EVO i RA. |
RA fabrycznie ma z przodu i z tyłu otwarte dyfry (jako opcja z tyłu torsen), tylny dyfer jest inny jak ten z Evo RS
poczytałme, pośmiałem się trochę, nie jesteś przypadkiem tym samym ziomem z którego była beka przez paręnaście stron na evo.org.pl?
ps. 400ps w RA, chciał bym to zobaczyć |
_________________ Lancer Evolution IV |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-10-2014, 20:55
|
|
|
Seiji napisał/a: | RA fabrycznie ma z przodu i z tyłu otwarte dyfry (jako opcja z tyłu torsen), tylny dyfer jest inny jak ten z Evo RS
|
Hm jesteś pewien? Centralnie oba mają ACD, z przodu oba mają torsen. Różnica jest z tyłu AYC vs LSD...
Katalog ralliarta:
- Aktywny centralny miechanizm różnicowy (ACD) z 3 trybami pracy (asfaltowym, szutrowym i śniegowym)
- Mechanizm różnicowy przedniej osi o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD - typ śrubowy)
- Mechanizm różnicowy tylnej osi o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD - typ mechaniczny)
śrubowy rozumiem torsen?
Seiji napisał/a: | ziomem z którego była beka przez paręnaście stron na evo.org.pl? |
Śmieć się każdy potrafi. Gość zrobił EVO z RA i podobno taniej. Jeśli tak to w czym problem? |
|
|
|
 |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 31-10-2014, 21:36
|
|
|
krzychu napisał/a: | Hm jesteś pewien? Centralnie oba mają ACD, z przodu oba mają torsen. Różnica jest z tyłu AYC vs LSD... |
z przodu RA fabrycznie nie ma torsena, a z tyłu mają zupełnie inne dyfry nawet porównując ten z Evo RS z mechanicznym LSD nie mówiąc już o S-AYC
oba niby mają ACD, a skrzynia w RA pozbawiona jest trybu S-Sport
krzychu napisał/a: | Śmieć się każdy potrafi. Gość zrobił EVO z RA i podobno taniej. Jeśli tak to w czym problem? |
z nierealności tego, turbo TD04 w RA jest jeszcze mniejsze jak w imprezie gt
na maksymalnym booście z FP Red (1.65b) i wtryskami 1100cc osiąga się ledwo 340 koni, Evo X na tej samej turbinie robi 460+ |
_________________ Lancer Evolution IV |
Ostatnio zmieniony przez Seiji 31-10-2014, 21:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|
|