[EA2A/W 2.0] mechanizm różnicowy? |
Autor |
Wiadomość |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-11-2012, 15:53 [EA2A/W 2.0] mechanizm różnicowy?
|
|
|
Od kąt kupiłem gala mam z nim cały czas ten sam problem, sprawdziłem już chyba wszystko co możliwe półosie, przeguby itp.
Mianowicie chodzi o pojedynczy stuk przy zmianie biegu/ puszczeniu sprzęgła podczas jazdy, druga rzecz to sytuacja w której auto "kula" się 10-20 km/h i próbuję wcisnąć 1 bieg, gdy robię to szybko nic się nie dzieje ale gdy robię to delikatnie:(chwytam lewarek, wciskam sprzęgło i delikatnie przesuwam w pozycję 1 biegu nie włączając go również słychać stuk).
W rozmowie z mechanikiem stwierdzono iż może siadać dyferencjał.
Co wy na to? |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 11-11-2012, 16:06
|
|
|
Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku? |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-11-2012, 16:12
|
|
|
TAK |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 11-11-2012, 16:17
|
|
|
Ja taki pojedynczy stuk przy zmianie biegu miałem gdy skrzynia się nagrzała i zacierało mi się łożysko oporowe na wałku. |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-11-2012, 16:26
|
|
|
To akurat było naprawiane |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 11-11-2012, 16:36
|
|
|
Sprawdź poduszki przednią i tylną.
Może któraś padła stąd luz powodujący stuki przy zmianach biegów. |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-02-2013, 11:57
|
|
|
Jakli rodzaj koła zamachowego jest w Galu 2.0 z 98r. Myślę że dwumasy tam nie ma. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 12-02-2013, 13:05
|
|
|
marcinspike, zwykłe.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-02-2013, 15:22
|
|
|
Jak zamach jest zwykły, to stuki raczej nie mogą mieć z nim związku. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-02-2013, 15:36
|
|
|
marcinspike napisał/a: | Jak zamach jest zwykły, to stuki raczej nie mogą mieć z nim związku. |
Określ te stuki , kiedy i jak powstaja ? |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-02-2013, 16:17
|
|
|
Na wstecznym stuknie zawsze. Stuka głównie podczas przełączenia z 1 na 2 bieg po normalnym puszczeniu sprzęgła, żeby nie stukało muszę bardzo delikatnie puszczać sprzęgło - wtedy jest ok. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-02-2013, 16:27
|
|
|
Z poduszkami silnika wszystko ok , zadnych luzów itp. ? Ktos to wczesniej sprawdzał
To wcale nie musi pochodzić od sprzegła . |
|
|
|
 |
|