Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A] wysokość pedału sprzęgła (regulacja)
Autor Wiadomość
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 22-03-2009, 18:16   [EA2A] wysokość pedału sprzęgła (regulacja)

słyszałem, że szkodliwe jest trzymanie nogi na pedale sprzęgła bo niszczy się jakieś łożysko czy coś tam... czy jeżeli "wcisnę" trochę sprzęgło poprzez regulację (śrubą) to też będzie szkodliwe? chodzi mi o to, że wygodniej byłoby operować pedałem sprzęgła jak by nie wystawało tyle z podłogi... ostatnio siedziałem w Avensisie II kolegi i tam sprzęgło jest o połowę "krótsze" niż w Galu... dla mnie nie wygodne jest podnoszenie nogi wysoko do pedału... a przecież i tak "aktywny" ruch zaczyna się po pewnym czasie... co o tym sądzicie i gdzie według was jest granica do której można wcisnąć na stałe pedał sprzęgła?
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 23-03-2009, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-03-2009, 23:30   

Śruba regulacyjna możesz skrócić ale to nic nie da bo nie będziesz wysprzątał jak należny. Zresztą skok pozostanie ten sam, jak wcisniesz to tak ze nie będziesz musiał dociskać do podłogi ale wykończysz łożysko oporowe. Manual podaje dokładnie jaki ma być skok, i jaki ma być luz jałowy, tego się trzeba trzymać.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 23-03-2009, 01:16   

Marcino napisał/a:
wysprzątał jak należny

??? może wysprzęglał?
chyba nie do końca się zrozumieliśmy... chodziło mi tylko skrócenie od góry o ok. 1 cm (gdzie i tak jest skok jałowy)... moim zdaniem w samym wysprzęglaniu nic się nie zmienia... ja nie zmieniam momentu brania sprzęgła... chodziło mi tylko o to, że podobno niezdrowe jest trzymanie nogi na pedale sprzęgła podczas jazdy... tylko nie bardzo wiem od którego momentu jest to niezdrowe... powiedzmy, że sprzęgło zaczyna brać po 4cm... więc wciśnięcie pedału śrubą o 1cm powoduje zmniejszenie skoku jałowego do 3cm...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-03-2009, 14:52   

Tak, ale skok jałowy to przesyunięcie łozyska wyciskowego w stronę docisku w granicach dopuszczalnego luzu. Nie można go slikwidowac bo wtedy bedziesz miał łożysko zaraz na słoneczku dosku i bedzie cały czas pracowało. No chyba ze w hydraulice jest to inaczej i skasujesz tylko luz na wysprzęgliku pompy.
Zobacz strony 21-2 i 22-3 w manuali.
Odległosc pedału od podłogi bez dywanika ma wynosić 163-166mm, free-play czyli "luzny skok" od 1mm- do 3mm.
Regulacja wyskosci od podłogi śruba regilacyjna oporowa,
regilacja wysprzeglania druga wkrecana.

Pozdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
majko 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 95
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-11-2014, 22:29   

Mam taki problem, że samochód zaczyna ciągnąć już jak podniosę sprzęgło o 0,5 cm od podłogi. Chyba nie bardzo tak powinno być? :>

Oprócz tego mam kilka innych problemów:
- jak jadę na 4 biegu powiedzmy 60 km/h i nagle dodam gazu, to na obrotomierzu skoczy szybko o 1000 obrotów, ale w tym momencie czuć że nie ciągnie, na obrotomierzu wskazówka spadnie trochę, czuć że ciągnie tak na pół gwizdka i goni tą wskazówkę i dopiero zaczyna iść równo ze wskazówką obrotomierza

- teraz jak zaczęły się zimne noce, jest problem z wrzuceniem głównie jedynki i wstecznego, problem występuje jedynie na włączonym silniku, na wyłączonym biegi wchodzą bardzo dobrze

Jak mogę rozwiązać powyższe problemy i co może być ich przyczyną? Od czego zacząć?:
- regulacji pedału sprzęgła?
- odpowietrzenia układu sprzęgła?
- wymianę wysprzęglnika?
- wymianę kompletnego sprzęgła? - proszę, NIE :D
- wymianę oleju w skrzyni?

Co innego mogę zrobić? Co będzie najlepsze na początek?
 
 
martinez_g 
Forumowicz

Auto: galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 100
Skąd: bytom
Wysłany: 27-11-2014, 22:41   

nie chce Cię martwić ale na moje to sprzęgło się kończy ale możesz spróbować wyregulować i odpowietrzyć, własnie to co opisałeś ,że wskazówka obrotomierza idzie szybciej niż predkościomierza oznacza koniec sprzęgła ,sprzegło samemu zmienisz :mrgreen:
_________________
martinez_g
 
 
Evans 
Forumowicz


Auto: Galant 2,4 GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 35
Skąd: Tczew
Wysłany: 28-11-2014, 12:00   

majko napisał/a:
jak jadę na 4 biegu powiedzmy 60 km/h i nagle dodam gazu, to na obrotomierzu skoczy szybko o 1000 obrotów, ale w tym momencie czuć że nie ciągnie, na obrotomierzu wskazówka spadnie trochę, czuć że ciągnie tak na pół gwizdka i goni tą wskazówkę i dopiero zaczyna iść równo ze wskazówką obrotomierza

A 4 bieg to trochę nie za wysoki jak na przyśpieszanie od 60km/h? U mnie pewnie efekt byłby taki sam.


majko napisał/a:
Mam taki problem, że samochód zaczyna ciągnąć już jak podniosę sprzęgło o 0,5 cm od podłogi. Chyba nie bardzo tak powinno być? :>

majko napisał/a:
- teraz jak zaczęły się zimne noce, jest problem z wrzuceniem głównie jedynki i wstecznego, problem występuje jedynie na włączonym silniku, na wyłączonym biegi wchodzą bardzo dobrze

Ogólnie to mam u siebie wszystkie takie same objawy jak podałeś. Wczoraj byłem na warsztacie przy okazji innych rzeczy i się spytałem właśnie o ciężko chodzącą jedynkę i wsteczny oraz nisko łapiące sprzęgło. Z rozmowy wynikło, że w najbliższym czasie będę musiał wymienić sprzęgło ale bardzo prawdopodobne, że nie komplet. Niestety póki co nie będę miał czasu, żeby odstawić samochód więc do zrobienia dam to pewnie dopiero za parę miesięcy. Jak bym to zrobił to dam info w tym temacie jaki był efekt.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 28-11-2014, 13:39   

niestety ale sprzęgło powiedziało "żegnam", jeśli już masz aż takie objawy jak najszybciej składaj kaskę i wymieniaj, bo nadejdzie taki dzień, że małe wzniesienie okażę się dla Gala nie do pokonania :)
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-11-2014, 15:07   

majko napisał/a:
Mam taki problem, że samochód zaczyna ciągnąć już jak podniosę sprzęgło o 0,5 cm od podłogi.

Jeśli odpowietrzanie nie poskutkuje tylko dobre odpowietrzanie :!: to wymiana kpl sprzęgła ,jak ktoś wcześniej kręcił przy pedale sprzęgła regulacją może być za DUŻO wykręcona pompa nie pobiera odpowiedniej ilości płynu i wysprzęglik nie pracuje w całym swoim zakresie i od tego trzeba zacząć
majko napisał/a:
teraz jak zaczęły się zimne noce, jest problem z wrzuceniem głównie jedynki i wstecznego, problem występuje jedynie na włączonym silniku, na wyłączonym biegi wchodzą bardzo dobrze

Nie ma dobrego rozprzęglania
majko napisał/a:
Jak mogę rozwiązać powyższe problemy i co może być ich przyczyną? Od czego zacząć?

majko napisał/a:
regulacji pedału sprzęgła?
- odpowietrzenia układu sprzęgła?

Własnie od tego :!: i sprawdzenie profilaktycznie stanu oleju
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
majko 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 95
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-11-2014, 13:51   

Dzięki panowie za odpowiedzi :) Za tydzień w weekend biorę się zatem za robotę :D Zobaczymy czy będzie trzeba wymieniać sprzęgło. Kasa naskładana już, tylko po co wydawać jak nie trzeba :D

Awaryjny samochód jest - UNO 1.0 fire :D Tylko akumulator klęknął więc trzeba coś kupić hehe

[ Dodano: 29-11-2014, 14:14 ]
Evans napisał/a:
A 4 bieg to trochę nie za wysoki jak na przyśpieszanie od 60km/h? U mnie pewnie efekt byłby taki sam.

Tutaj mi chodziło raczej o taki test. Jeżeli wszystko byłoby okej, to raczej by przymulił tylko a obrotomierz nie wyprzedzałby prędkościomierza.
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 05-12-2014, 18:49   

Evans napisał/a:

A 4 bieg to trochę nie za wysoki jak na przyśpieszanie od 60km/h? U mnie pewnie efekt byłby taki sam.

akurat. W 2.0 masz wtedy 2k obr/min.
U mnie pomogło wykręcenie wysprzęglika i założenie go ponownie :P ale sprzęgło wymieniałem kilka miesięcy wcześniej, więc wiedziałem, że to nie ono.
 
 
majko 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 95
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-12-2014, 22:34   

Byłem sprawdzić w warsztacie, problem z biegami i nisko biorącym pedałem to na 90% wina pompki. Po odpowietrzeniu sprzęgło przez chwilę brało wyżej, jednak po ujechaniu kawałka i kilkukrotnym użyciu dalej bierze prawie przy podłodze, biegi zaczęły wchodzić w miarę normalnie - rano nie ma problemu z wrzuceniem 1 i wstecznego, jest znaczna poprawa.

Co do ślizgania się sprzęgła - bezpośrednio po odpowietrzeniu nadal ślizgało. Pytałem o wysprzęglnik - stwierdzono, że on działa dobrze, jednak pompka źle pracuje i trzeba ją wymienić, ewentualnie zakupić zestaw naprawczy.

Dodatkowo jak przyjdzie czasem wyprzedzić i doładuje się do pieca, a sprzęgło ślizgnie przez dłuższą chwilę, to wydaje mi się, że zaczyna śmierdzieć :) Stąd zdecydowałem się na wymianę sprzęgła.

Będę wymieniał po nowym roku na VALEO, nr z katalogu: 801627.

Po regeneracji pompki i wymianie sprzęgła dam znać czy problemy ustały.

PS. Widziałem w którymś temacie, że ktoś pisał o słabej jakości zestawie naprawczym pompki sprzęgła, który nabył. Ktoś poleci coś? Bo na allegro chyba same noname :/
 
 
POGO 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2017, 18:14   

Marcino napisał/a:
Tak, ale skok jałowy to przesyunięcie łozyska wyciskowego w stronę docisku w granicach dopuszczalnego luzu. Nie można go slikwidowac bo wtedy bedziesz miał łożysko zaraz na słoneczku dosku i bedzie cały czas pracowało. No chyba ze w hydraulice jest to inaczej i skasujesz tylko luz na wysprzęgliku pompy.
Zobacz strony 21-2 i 22-3 w manuali.
Odległosc pedału od podłogi bez dywanika ma wynosić 163-166mm, free-play czyli "luzny skok" od 1mm- do 3mm.
Regulacja wyskosci od podłogi śruba regilacyjna oporowa,
regilacja wysprzeglania druga wkrecana.

Pozdr


U mnie jest tak, że wysokość pedału sprzęgła jest "książkowa". Natomiast mam problem z skokiem jałowym (1 - 3mm). Pedał sprzęgła nie ma tego luzu i jakbym nie kręcił tą nakrętką na trzpieniu dochodzącym do pedału to nic się nie zmienia - jest sprężysty od pozycji wyjściowej (chyba, że kręce złą). Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale ten skok jałowy ma być bardzo luźny, tak jak mw przy regulacji sprzęgła w motocyklu? Pytam bo obecnie pedał pracuje tak, że najpierw (jakieś 10mm) wciska się lżej (ale z lekkim oporem) a później jest ciężej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.