Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowania zegarów i kontrolki
Autor Wiadomość
bolo.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 08-06-2013, 18:47   Dziwne zachowania zegarów i kontrolki

Koledzy mam następujący problem - może ktoś miał podobny lub wie co się dzieje. Otóż podczas jazdy w niespodziewanym momencie prędkośściomierz wraz z obrotomierzem spadają do zera i zapala sie kontrolka abs po sekunach wszystko wraca do normalnej pracy wszystko zaczelo sie od obrotomierza najpierw on spadal do zera i powracal teraz doszel predosciomierz a po chwili kontrolka abs i teraz mam komplet - wszystko dzieje sie podczas jazdy liczniki spadaja do zera zapala sie kontrolka abs i zachwile wszystko wraca do normy - pomocy carisma 1.6 automat

[ Dodano: 09-06-2013, 10:17 ]
koledzy naprawde nikt nie wie co moze byc przyczna?
 
 
secior 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 (4G13 83KM) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 11-06-2013, 00:24   

Nie jestem pewien ale to może być coś z prądem a konkretnie chwilowym spadkiem napięcia. ABS potrzebuje do prawidłowego działania odpowiedniego napięcia, jeśli takiego nie ma to nie działa i zapala się kontrolka. Zegary jeśli nie są napędzane linką tylko elektronicznie to też tak będą się zachowywać.
To może być np alternator, akumulator albo masz luźne lub zaśniedziałe zaciski akumulatora a może jeszcze coś innego...
_________________

 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-06-2013, 21:25   

bolo.pl wyczyść łączenie przewodu masowego z aku do karoserii i do silnika
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
bolo.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 12-06-2013, 18:52   

Dzisiaj zauwazylem że podczas wciskania hamulca zegary ida do zera ale tylko predosciomierz i obrotomierz - nie zawsze ale niekiedy tak sie zdarza podczas wciskania wlasnie hamulca
 
 
meinteil07 
Forumowicz

Auto: Honda Accord VI 1.8 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-06-2013, 20:53   

Miałem taki przypadek w Nissanie primerze. Była to dziwna sprawa bo okazało się że akumulator nie miał ładowania i nie paliła się kontrolka braku ładowania więc auto po prostu "zdechło" podczas jazdy a chwilkę wcześniej zapaliła się kontrolka od poduszek i opadły zegary.
 
 
 
bolo.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 12-06-2013, 21:16   

I co bylo przyczyną? Wydaje mi sie ze przy braku ladowania powinna zapalic sie kontrolka od akumulatora
 
 
meinteil07 
Forumowicz

Auto: Honda Accord VI 1.8 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-06-2013, 21:59   

bolo.pl napisał/a:
I co bylo przyczyną? Wydaje mi sie ze przy braku ladowania powinna zapalic sie kontrolka od akumulatora


Właśnie sęk w tym że kontrolka od ładowania się nie paliła (żarówka na 100% sprawna bo było później sprawdzana).
Problemem był alternator ale co dokładnie w nim poszło niestety nie pamiętam :/
 
 
 
bolo.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 12-06-2013, 22:22   

No tak to dziwny pzypadek tylko mi sie tak dzieje juz od dluzszego czasu to jakby byl alternator i nie bylo by ladowania to by zdechl od razu a jak dlugo miales takie objawy?
 
 
meinteil07 
Forumowicz

Auto: Honda Accord VI 1.8 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-06-2013, 14:03   

bolo.pl napisał/a:
No tak to dziwny pzypadek tylko mi sie tak dzieje juz od dluzszego czasu to jakby byl alternator i nie bylo by ladowania to by zdechl od razu a jak dlugo miales takie objawy?


Objawy miałem raz około 20 minut do zgaszenia auta :p
Sprawdź ten przewód masowy od alternatora tak jak podpowiadał kolega wyżej.
 
 
 
bolo.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 14-06-2013, 16:37   

Wszystko sprawdzone i niby ok przewody masowe swiatla - sam nie wiem co to moze byc - najgorsze ze to zawsze sie nie dzieje i mechanik nie moze tego wylapac
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2013, 16:46   

A czy kontrolka ładowania działa właściwie, tzn. jak włączysz na zapłon to czy świeci a po odpaleniu auta gaśnie? Jeśli w ogóle się nie świeci, to może być wina szczotek w alternatorze, albo się skończyły albo tylko zawiesiły.
 
 
bolo.pl 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 15-06-2013, 13:57   

plecho1 napisał/a:
A czy kontrolka ładowania działa właściwie, tzn. jak włączysz na zapłon to czy świeci a po odpaleniu auta gaśnie? Jeśli w ogóle się nie świeci, to może być wina szczotek w alternatorze, albo się skończyły albo tylko zawiesiły.

Tak kontrolka dziala wlasciwie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-06-2013, 12:06   

A czy kiedy zegary spadają do zera przy wciśnięciu hamulca świecą się światła stopu czy może też nie działają?
Jeśli światła stopu wtedy też nie świecą, to nie łączy zasilanie do bezpiecznika obsługującego ten obwód. Może wypaliło się gniazdo tego bezpiecznika lub jakaś złączka przed tym bezpiecznikiem.
 
 
Darek4151 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 19-06-2013, 21:11   

Witam. Miałem kiedyś podobny przypadek ale w silniku TD. podczas jazdy potrafił skakać lub zerować się prędkościomierz i obrotomierz. Wina leżała w regulatorze napięcia. Po wymianie wszystko wróciło do normy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.