 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Pajero] Manual czy Automat ? |
Autor |
Wiadomość |
kapi4u
Nowy Forumowicz
Auto: Terrano II 2,7 TDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 29-03-2009, 16:06 [Pajero] Manual czy Automat ?
|
|
|
Witam, być może jest to dla wielu forumowiczów oczywiste jednakże zamierzam zakupic PIII z silnikiem 3.2 DID ale mam dylemat odnosnie skrzyni biegów a mianowicie auto bedzie conajmniej 50% czasu używane po bezdrożach (teren) a jak się dobrze orientuje(a tak jest) to w teren lepsze manualne skrzynie ale slyszalem dobre opinie na temat tego automata w tym modelu jednakżę proszę o wyjaśnienie co nie tak w tych manualach ?
Auto będzie używane ok 2002-2004 rok |
|
|
|
 |
eys28
Forumowicz
Auto: pajero III 3.2DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 100 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 29-03-2009, 20:30
|
|
|
automat nie do zajechania,w terenie sprawuje sie tez bardzo dobrze,trzeba tylko pilnować zmiany oleju(i wymieniac go u ludzi którzy mają juz w tym doświadczenie).no i wygoda w automacie-stanie w korkach,żadnego palenia sprzęgla.polecam!! |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-03-2009, 21:14
|
|
|
Witaj. Też polecam automat.Sam jeżdżę automatem 70% droga 30% teren.I tak jak napisał kapi4u tylko olej zmieniać w pewnych i sprawdzonych warsztatach.W terenie,zdania będą podzielone,lepiej sprawuje się automat.Zapewne padnie pytanie->a jak trzeba będzie rozbujać samochód to jak to zrobić automatem-> też można.Manualem łatwiej ale i sprzęgło też łatwiej spalić. Automat wolniej się zbiera ale do podjazdu pod górę nie zgaśnie silnik.Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2009, 19:56
|
|
|
Kupując DID-a też miałem obiekcje co do automatu - teraz każde następne auto tylko automat.DiDem śmigam głównie po asfalcie i może 20 % w terenie automat chodzi jak burza a skrzynia SuperSelect to prawdziwy bajer - polecam !! |
|
|
|
 |
kapi4u
Nowy Forumowicz
Auto: Terrano II 2,7 TDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 31-03-2009, 20:15
|
|
|
dziękuje za wszelkie sugestie - chyba przekonaliście mnie do automatu . Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SoffCar
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 68 Skąd: Legionowo (prawie :)
|
Wysłany: 31-03-2009, 22:14
|
|
|
eys28 napisał/a: | automat nie do zajechania,w terenie sprawuje sie tez bardzo dobrze,trzeba tylko pilnować zmiany oleju(i wymieniac go u ludzi którzy mają juz w tym doświadczenie).no i wygoda w automacie-stanie w korkach,żadnego palenia sprzęgla.polecam!! |
potwierdzam !
a jak będziesz chciał pokombinować w terenie sam z biegami, to pamiętaj, że ta skrzynia daje Ci i taką opcję (tip tronic się to nazywa, czy jakoś tak)
jeśli natomiast poczytasz trochę tego forum, to znajdziesz posty o tzw. kole dwumasowym, to zdaje się najsłabszy i najdroższy moment sprzęgła w manualu.. choć nie znam się, i nie chciałbym tu przyrżnąć jakiejś kolosalnej frachy, ale chyba to w tym temacie będzie (fachowcy Ci pewnie podpowiedzą lepiej)
w każdym razie miałem niedawno ten sam dylemat, wziąłem AT i jestem baardzo zadowolony
wszystko tu zresztą znajdziesz.. co wymieniać, jak, kiedy.. i u kogo |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2009, 08:28
|
|
|
Kapi4u napisał/a: | ...jednakżę proszę o wyjaśnienie co nie tak w tych manualach ? |
Dzien dobry, z moich obserwacji wynika, ze SuperShogun jak nazwano na wyspach III generacje Pajero to auto bardzo komfortowe. Jego konstrukcja powoduje, ze na drodze nie czuje sie, ze jedzie sie duzym "terenowym" wozem. Tu moim zdaniem jest to "nie tak" z manualem. Do takiej bryczki z wypasem nie wypada wsadzac skrzyni manualnej. Co do awaryjnosci jednej i drugiej sadze, ze nie ma tu jakiejs wielkiej roznicy. Oczywiscie jedno i drugie rozwiazanie ma swoje wady i zalety. Jesli faktycznie Pojarka bedzie robic 50% w terenie to radze dbac o automat, regularnie stosowac sie do zalecen serwisowych i uwazac na wodno-blotne przeprawy. Nieszczelnosc lub dlugotrawaly postoj w plynnym czyms moze wywolac spore klopoty. Jezdzilem II, III i IV w automacie. Wiekszosc po czarnym ale kazdym z tych autek zjezdzalem z asfaltu. Naprawde mile uczucie kiedy musisz pilnowac tylko trasy a autko praktycznie samo pokonuje przeszkody. Oczywiscie jest jeszcze jeden bajer. Jak juz chcesz dynamicznie pojezdzic to do dyspozycji dodatkowo masz tryb reczny. Piec biegow, ktore zmieniasz kiedy chcesz i to plynnie. Moje nastepne Pajero bedzie na 100% z INVECS.
proponuje poczytac jeszcze tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=34493
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=automat |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|
|