Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przednie amortyzatory Galant 91
Autor Wiadomość
max_maximus 
Forumowicz

Auto: Galant 91 1,8: 97 2,0 kombi au
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: zlotoryja
Wysłany: 31-03-2009, 17:43   Przednie amortyzatory Galant 91

Witam. Zakupiłem przednie amortyzatory do swojego miśka. Mam pytanie...Czy mogę sam sie podjąć ich wymiany...jak to zrobić (co i jak , kolejność) Prosze o podpowiedzi...
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 31-03-2009, 19:25   

Sam chcesz wymienić amortyzator? Posiadasz ściągacz do sprężyn?
_________________
Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0

 
 
max_maximus 
Forumowicz

Auto: Galant 91 1,8: 97 2,0 kombi au
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: zlotoryja
Wysłany: 31-03-2009, 20:16   

wszystko mam . ściagacze również...Ale nie wiem jak się za to zabrać. Od czego zacząć....co odkręcać a czego nie...! Sam amortyzator posiada trzy śruby plus sruba podtrzymująca uchwyt z rurkami hamulcowymi....Z tymże to chyba nie wystarczy....Czy trzeba odkręcać łącznik stabilizatora, półoś ? aby opuścić wahacz?...Chodzi mi o sam przebieg i technikę wymiany.... krótko-mówiąc zrobić a się nie narobić...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2009, 21:01   

kolego, najpierw gdy jeszcze caly mc pherson jest zamontowany, to poluzowujesz srubke u gory - co, co widac ja po zdjeciu zaslepki (po wyjeciu kolumny bez specjalnego przyrzadu bedzie ciezko)
potem odkrecasz srubki od przewodow hamulcowych, ktore przymocowane sa do amora
potem 2 sruby od zwrotnicy i 3 sruby gornego mocowania od kielicha

wyciagasz kolumne mc phersona (oczywiscie podlewarujesz auto) i dosyc mocno odkrecasz srube, ktora calosc spina (ta, ktora odkrecales na poczatku)

potem sciskasz sprezyny i do konca odkrecasz srube
rozkladasz calosc, wymienasz amorek i skrecasz w odwrotnej kolejnosci, pamietajac co i jak bylo zamontowane oraz zeby sprezyna odpowiednio wchodzila w zaglebienia w mocowaniach
zakladasz do auta i po zmontowaniu dociagasz srube odpowiednim momentem
wszystko ladnie opisane w manualu w dziale download
 
 
PAVEU 
Mitsumaniak
MitsuManiak:)


Auto: '89 E33A 4G63 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 173
Skąd: Loobleen, 10-ta
Wysłany: 31-03-2009, 21:15   

to jeszcze Kolego napisz jakie to amorki zakupiles/ ile ewentualnie wylozyles na to kasy / nowe czy uzywki ?

pozdrawiam.
_________________
PROUD E33A OWNER
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2009, 21:29   

ja bralem KYB gass-excell, nowe oczywiscie
cos kolo 380 zl/sztuka
 
 
max_maximus 
Forumowicz

Auto: Galant 91 1,8: 97 2,0 kombi au
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: zlotoryja
Wysłany: 31-03-2009, 21:34   

Kupiłem monroe w cenie 240 szt. + kpl. gum na dwie strony. Razem 530 zł
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2009, 21:48   

monroe to sie wyrzuca po kupnie Carismy i zaklada KYB - wtedy ustepuja niediagnozowalne stuki z tylu :)
naprawde - monroe sa beznadziejne, jak np. delphi, ktore po 2 latach sie na smietnik nadaja (a KYB - montowane oryginalnie w fabryce - robia po 400 tkm i wiecej...)
trzeba bylo juz tokico brac - podobna cena a jakos lepsza
 
 
max_maximus 
Forumowicz

Auto: Galant 91 1,8: 97 2,0 kombi au
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: zlotoryja
Wysłany: 31-03-2009, 21:59   

..W sumie nie zastanawiałem się nad wyborem producenta....no cóż ...trudno , sam sie przekonam jak się sprawują sie w drodze....:)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 31-03-2009, 23:03   

Krzyzak, KYB są montowane na pierwszy ? gazowe czy olejowe ? Z ciekawości pytam :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-04-2009, 21:01   

kiedys olejowe, obecnie ciezko takie kupic - glownie gazowe robia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.