 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
Padło mi i nie wstaje |
Autor |
Wiadomość |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2009, 13:15 Padło mi i nie wstaje
|
|
|
Witam wszystkich... i jak zwykle mam malutki problem. Kilka dni temu ruszyłem spod domu i zauważyłem, że nie działa mi prędkościomierz oraz kilometrówka. W dniu dzisiejszym wyciągnąłem zegary i sprawdziłem, że wskazówka się wychyla i kilometrówka tez działa ale podczas jazdy ze zdjętymi zegarami nic się nie działo z tym bolcem który jest chyba za to odpowwiedzialny. Nie ruszał się...
Trochę mnie to wk... bo za chiny nie wiem z jaką prędkością jadę ale i tak jak zwykle jadę pierwszy . Może ktoś wie co to? zastanawiam się gdzie idzie ta linka - kończy się na zegarach a gdzie się zaczyna - może spadła lub coś takiego.
Zauważyłem jeszcze, ostatnimi czasy, że jak postoi chwilę na pracyjącym silniku i następnie się rusza to zostawia za sobą przez chwilę obłoki dymu - czyżby woda? ale z czego?
Wiosna się zaczęła i można pod blokiem coś zrobić a i nieraz trzeba
Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi... |
|
|
|
 |
Janusz 58
Mitsumaniak SIGMA & 3000GT

Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 79 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-04-2009, 19:11 linka
|
|
|
Co do linki to wchodzi ona do skrzyni i najprawdopodobniej skończył się jej żywot (jeśli rzeczywiście tak jest to mogę Cię poratować dobrą linką - pisz na pw,tak apropo's u siebie miałem podobny objaw i musiałem wymienić linkę),wcześniej powinno być słychać jak rechocze,ale bardzo często tez nie słychać,zależy jak głośno słuchasz audio.....hi...hi...hi.., co do obłoków to jeśli mówisz o obecnych warunkach atmosferycznych to wydaje mi sie to zwiazane z różnicą temperatur rano jest zimno i stąd może widziesz w lusterku wstecznym obłoki białego dymu |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 02-04-2009, 21:28
|
|
|
Nachbar napisał/a: | Padło mi i nie wstaje |
To już kwestia medycyny Lekarz nieodzowny
A tak na poważnie to faktem jest, że w miśkach często padają linki prędkościomierzy. W wagonach jest to samo. Znajomy już 2 razy wymieniał linkę w ciągu pół roku posiadania miśka i znowu padła bestia przebrzydła |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2009, 08:26
|
|
|
misiek-misiek napisał/a: | w miśkach często padają linki prędkościomierz |
ja bym powiedzial, ze to pierwszy przypadek, o ktorym slysze...
czasem troche piszcza i wystarczy ciut goracego oleju pod pancerz linki wstrzyknac (strzykawka), ale zeby czesto padaly??? - tu sie nie zgodze |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2009, 13:41
|
|
|
Wielkie dzięki - u mnie znowu zaczął się kocioł i nie wiem kiedy do tego siądę. A właśnie dzisiej zaoalił mi się check i już nie zgasł. I tak się zastanawiam czy to mmoze mieć jakies powiązanie z tą linką?
Poza tym ten obłok to nie z warunków atmosferycznych... na takie zmiany nie zwróciłbym uwagi a te obłoki potrafią się pojawić nawet jak podczas rozgrzanego silnika stanę na poboczu bo muszę np. przez telefon spokojnie porozmawiać i następnie ruszam... i już. To wygląda tak jakby się zalewał - czy to jest możliwe i czy wtedy właśnie mogą być takie objawy? Z drugiej stronyu przez ostatnie 3 tygodnie zrobiłem kilka dość długich tras i spalanie oscyluje jak zawsze w ok. 11 l w trasie więc chyba o zbyt bogatej mieszance nie można mówić...
I tak to jest jak laik się zaczyna zastanawiać dlaczego leci dym
Podrawiam |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-04-2009, 14:23
|
|
|
palący się check moze sie pojawiać z wielu powodów, najlepiej odczytać błędy diodą.
jeśli chceck sie zapalił to sprawdź sondę być może dogorywa - u siebie mam tak sytuację że sonda daje mi juz słaby sygnał (niezależnie czy faktycznie ma ubogą mieszankę) jednak powyżej minimum (0.1V) i samochód cały czas prawdopodobnie chodzi na bogatej mieszance przez co wiecej pali (w trasie około 12-13/100 k,m)
a obłok dymu to może spalany olej (sprawdź czy ma charakterystyczny zapach), być może uszczelniacze zaworów są do wymiany |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|
|