[Cari 1.8 GDI] Turbo |
Autor |
Wiadomość |
kuki111
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 19 Skąd: Probołowice
|
Wysłany: 23-12-2010, 13:39 [Cari 1.8 GDI] Turbo
|
|
|
Ostatnio wpadłem na pomysł założenia turbiny do miska. Na sam początek planuje coś małego. Zwykłą turbinkę seryjna z jakiegoś auta. W związku z tym mam takie pytanie czy ktoś już takiego czegoś próbował.Chętnie bym wysłuchał jakiś porad bądź pomysłów a nawet refleksji na ten temat |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2010, 16:54
|
|
|
kiedys pamietam ze byla carisma gdi turbo w ktorejs firmie typu VTG, ogolnie droga impreza. |
|
|
|
 |
kuki111
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 19 Skąd: Probołowice
|
Wysłany: 23-12-2010, 17:10
|
|
|
Turbinka i intelkuler już jest. Pozostało tylko rurki dokupić i z głową to zrobić. Tylko żeby silnik wytrzymał. I to mnie najbardziej boli żeby nie przesadzić i korba bokiem nie wyszła. A jeśli trzeba by było wsadzać cale kute bebechy to by pasowało już z tego silnika wyciągnąć maksimum a to wtedy będzie bardzo dużo kosztowało |
|
|
|
 |
misiumisiu
Mitsumaniak Marcin

Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: 23-12-2010, 18:10
|
|
|
A sterowanie |
_________________ Gość Miłego dnia
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 25-12-2010, 14:24
|
|
|
Ja jestem ciekawy czy ten silnik na seryjnym sprzęcie wytrzyma jakiekolwiek doładowanie?
Do turbo to by się przydały hamulce lepsze bo cari nie grzeszy w tym temacie. No i zawias jakiś sztywniejszy. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 05-01-2011, 19:38
|
|
|
z tego co się orientuje to w pajero pinin był doładowany 1,8 gdi lecz silnik ten miał fabrycznie obniżony stopień sprężania, natomiast w carismie silnik już z założenia pracuje przy wysokim sprężu i podejrzewam że bez odprężenia jeżeli zamontujemy turbinkę całkiem możliwym jest że silnik tego nie wytrzyma, poza tym żeby jakiś sensowny przyrost uzyskać wpakujesz tyle kasy że bardziej będzie się opłacać po prostu wymienić samochód na mocniejszy albo sam silnik, dobrym samochodem do takich przeróbek jest saab 93 2,0 T gdzie niskimi nakładami można osiągnąć ponad 300 km |
|
|
|
 |
kuki111
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 19 Skąd: Probołowice
|
Wysłany: 07-01-2011, 07:46
|
|
|
Jak narżnie pozostaje mi czekać na cieplejsze dni i dokształcić się dobrze na temat silnika i po mału darzyć do celu a może się uda |
_________________ Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-01-2011, 08:44
|
|
|
nic się nie stanie jak założysz turbinę a nie pogrzebiesz w elektronice. Ecu zacznie świrować i osiągi spadną poniżej seryjnego silnika w najlepszym przypadku.
Gdi to nie silnik od golfa gdzie byle warsztat go zestroi z turbiną. Zresztą jak by ten silnik był tak łatwy do przeróbki to by były częściej spotykane a tak jest kilka sztuk na świecie gdzie zakłady tuningowe robią to tylko dla sztuki aby udowadniając że są w stanie nawet taki silnik przerobić. |
|
|
|
 |
|