Stożek czy wkładka w V6 |
Autor |
Wiadomość |
sion2002
Mitsumaniak Co by tu teraz...
Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 453 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-04-2009, 16:57 Stożek czy wkładka w V6
|
|
|
Witam
W przyszłym tygodniu robię kilka rzeczy i przy okazji chcę wymienić filtr powietrza.
Pytania:
Czym prócz dźwięku będzie różniła się wkładka (NIE seryjna) od stożka (NIE badziewia za 40 zł z Allegro)?
Wiem, że większość doradza standardowo K&N, czy ktoś ma doświadczenie z Pipercross?
Dodam tylko że:
Dolot chłodnego powietrza stożek będzie miał zapewniony - zostanie odgrodzony od komory silnika.
Wydech w tej chwili składa się z długiej, tylko w jednym miejscu lekko wygiętej rury (katalizator wymieniony na strumienicę i wywalone środkowe tłumiki) i w przyszłym tygodniu, przy okazji, seryjny tłumik końcowy idzie na skład części zapasowych i będzie założona przelotówka.
Na forum widziałem kilka tematów lecz żadnych interesujących mnie konkretów.
Pozdrawiam
Szymon |
_________________ http://chomikuj.pl/sion2002 zapraszam
Colt 1986 -> Audi B3 1990 1,6 -> Gal E54A 6A12 1993 -> Carisma TD 1998 -> Gal TD 1997 -> Ecli 1993 4G63 (Został w rodzinie - brat - w obce ręce nie oddam) Spłonął -> Gal '93 E88A 2,5 V6 4x4 |
|
|
|
 |
rvlauren
Mitsumaniak LEMUR

Auto: GRANDIS 2.0 DiD 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 123 Skąd: Sławno
|
Wysłany: 08-04-2009, 19:39
|
|
|
Jak chcesz bawić się w stożki musisz pomyśleć nie tylko o wlocie ale i o wylocie bo modyfikacja tylko przodu mało co zmieni a różnicę zgubisz po przejechaniu 100km raczej przygotuj się na ruszanie z większych obrotów i co za tym idzie większe spalanie stożek w galu lubi kopa miałem K&N ale oddałem i dałem wkład też K&N ale tylko dlatego że ma wieczystą gwarancję i czyszczenie jest banalne i nie ma problemu z kupieniem nowego czyszczę wkładam jadę ile tam sobie chcę |
_________________ MUZYKA ZMIENI TWÓJ NASTRÓJ !
 |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 24-10-2014, 10:01
|
|
|
Odgrzeje trochę temacik. Jestem starym zwolennikiem wkładek K&N, oczywiście zadanie filtra to filtrować, a nie zwiększać moc... Do nie dawna byłem pewien wkładek bawełnianych, ale pierwsza rysa pojawiła się jak zdjąłem turbinę focusa, na krawędzi łopatek widoczne były rysy. Wcześniej takich przykrych niespodzianek nie widziałem w innych autach. A jakiś czas temu trafiłem na coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=4r8NajjYkFA
Jak widać filtr papierowy zadziałał lepiej niż bawełniany Z kolei wynik filtru pianowego-gąbkowego był rewelacyjny, aż chyba za bardzo
Ale, że lubię czytać i eksperymentować, więc po zaciągnięciu opinii i informacji z różnych źródeł zaopatrzyłem się w to:
http://www.motointegrator...20-96-00-pp1507
Filtr już siedzi w galu. Po roku jeżdżenia zdam relację ze zdjęciami jak się sprawdził. Żałuję że nie zrobiłem zdjęć przepustnicy i przepływki obecnie. Ale z racji tego, że nie chce mi się rozbierać drugi raz musicie uwierzyć mi na słowo, iż było idealnie czysto Zaznaczam, że po zakupie gala w lipcu wsadziłem filtr papierowy, takie też były montowane w Helmutowie. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11142 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-10-2014, 22:18
|
|
|
Posiadasz filtr odmy? zaślepiłeś zawór EGR? jeśli nie,to Twój eksperyment nie ma sensu |
_________________
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 26-10-2014, 05:55
|
|
|
Jacku, wytlumacz mi, po co sie daje filtr odmy?
mnie sie wydawalo zawsze, ze odma oddaje to, czego nie utrzymaja pierscienie, wiec po co filtr?
Ja mam jakis z ktoregos galanta. Wyglada jak storzek tyle ze malutki. No i mnie sie wydawalo ze to taki wiejski tuning. U mnie odma niczym nie dmucha, nawet na probe kiedys wlozylem luzno husteczke higieniczna i pojezdzilem pare dni i byla czysciutka i sucha. Mam na odme zalozony dluzszy wezyk zeby w razie czego wody nie nalecialo, ale wylot mam pusty. Moze sie cos od tego stac? |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 26-10-2014, 07:03
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Posiadasz filtr odmy? zaślepiłeś zawór EGR? jeśli nie,to Twój eksperyment nie ma sensu |
To nie stożek tylko wkładka. Jak możesz to rozwiń temat bo przyznaje, że nie rozumiem w czym problem? Jeżeli chodzi Ci o syf wracający na przepustnicę to póki co było wzorowo. Mam też wrażenie, że od filtra na odmę lepszy jest "Oil Catch Can". Nie widzę też sensu zaślepianie EGR w seryjnym aucie jeżeli zawór działa Oczywiście mogę się mylić więc mam nadzieję, że rozwiniesz swój post |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11142 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-10-2014, 10:44
|
|
|
Chodzi mi o czystość przepustnicy.Pisząc o filtrze odmy nie miałem na myśli gówna w kształcie filtra stożkowego,tylko urządzenie które zbiera wszystkie nieczystości.
http://allegro.pl/zbiorni...4720652057.html
W galu miałem takie urządzonko,i wiem dokładnie co tam się zbiera EGR zaślepiłem,co by nie truć silnika spalinami.Po takich zabiegach,w przepustnicy było czyściutko
[ Dodano: 26-10-2014, 10:55 ]
tpodsiadlo napisał/a: | Mam na odme zalozony dluzszy wezyk zeby w razie czego wody nie nalecialo, ale wylot mam pusty. Moze sie cos od tego stac? |
W jaki sposób miała by się tam dostać woda? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 26-10-2014, 11:20
|
|
|
No tak, oboje napisaliśmy o tym samym urządzeniu
Póki co na standardowym rozwiązaniu i papierze był git, zobaczymy jak dalej.
Co do zaślepieniu EGR to różnie bywa. Może być problem z check engine. Niestety z tego co wiem to w benzyniaku, zawór pracuje tylko w średnim zakresie obrotów silnika, czyli przez większość czasu podaje spaliny niestety W autach modyfikowanych zawsze wywalałem, w seryjnym mam wątpliwości jeżeli poprawnie funkcjonuje.
Ale większy syf przez niego widziałem w "klekotach", na benzynach takiej katastrofy nie powinno być. Chyba... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11142 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-10-2014, 12:29
|
|
|
Niestety nagar będzie się osadzał w przepustnicy.Taka kolej rzeczy Zaślepienie zaworu nie powinno zaburzyć pracy silnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 11-11-2014, 14:40
|
|
|
Jacek ja rozumiem, ale skoro z oryginalnym filtrem i egrem nie syfi przepustnicy to dlaczego mialoby syfic po wymianie? po prostu nie rozumiem zwiazku jednego z drugim.
A co do tej wody to chodzi mi o to ze oryginalny wezyk jest krotki i costam zawsze moze wleciec spod maski, dla swietego spokoju dalem dluzszy podobnie jak przelew z chlodnicyi tyle. |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11142 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-11-2014, 20:59
|
|
|
Chcesz mi wmówić,że masz bielutką przepustnicę? i że nic kompletnie się tam nie osadza? Jeździsz czasem tym autem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 12-11-2014, 10:44
|
|
|
Prawdę mówiąc ja mam Albo miałem jak zakładałem wkładkę. Może w helmutowie ktoś czyścił niedawno. |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-11-2014, 11:08
|
|
|
Wiem o co chodzi,
Ale nie rozumiem związku pomiędzy wymiana filtra powietrza a brudzeniem się przepustnicy od odmy czy egr, bo przecież jedno z drugim nie ma nic wspólnego i filtr odmy można dac niezależnie od zmiany filtra powietrza. No i moim zdaniem jeśli leci syf z odmy to pierścienie puszczaja. Tak? |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 19-11-2014, 20:38
|
|
|
Nie do końca. Z reguły zawsze jakieś opary olejowe wracająca na przepustnicę tym małym wrednym wężykiem
W KL-01 łatwo było weryfikować przedmuchy z korby bo silnik musiał zgasnąć po odkręceniu korka wlewu oleju, jeżeli nie zgasł to dupa. Po mimo to na przepustnicy był sweterek |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11142 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-11-2014, 20:44
|
|
|
Mandrake napisał/a: | Z reguły zawsze jakieś opary olejowe wracająca na przepustnicę tym małym wrednym wężykiem |
Dokładnie o to mi chodziło |
_________________
 |
|
|
|
 |
|