Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
6 bieg (do czego jest potrzebny?)
Autor Wiadomość
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-04-2009, 22:08   6 bieg (do czego jest potrzebny?)

Zastanawiam się w jakim celu dołożono 6 bieg.
Teraz kiedy jadę na 6 biegu 100km/h, na obrotomierzu ma 2000 obr/min natomiast jeżdżąc innymi autami z turbo dieslem i skrzynią 5 biegową zauważyłem, że przy tej prędkości obroty również wynoszą w granicach 2000.

Intuicyjnie wyczuwam tu zmniejszenie elastyczności na niekorzyści Outlandera - musimy więcej mieszać skrzynią dla osiągnięcia tego samego efektu.

Nie jeździłem innymi samochodami z 6 biegową skrzynią i nie mam porównania. Być może macie jakieś doświadczenia z takimi skrzyniami? Czy inne też "tak mają"?

Jak dla mnie to powinien być chyba jakiś super nadbieg autostradowy wrzucany dopiero powyżej np 100km/h.

Miałem kiedyś BMW w automacie (5 biegów) i tam ostatni bieg był tak szybki, szybki że jadąc 120 pod górę przy obciążeniu skrzynia zrzucała na 4 bieg. Nie było tego efektu dopiero powyżej 140km/h.

Pewnie wszystko jest ok ale wątpliwości pozostają - szczególnie z tą elastycznością.
 
 
didku 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 141
Skąd: Wrocław-Zgorzelec
Wysłany: 04-04-2009, 23:15   

slyszalem ze 6. bieg sluzy do jazdy na autobahnie
_________________
jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-04-2009, 01:36   

generalnie służy do spokojnej jazdy od 80 do 180. Kiedy nie masz przyspieszania, wyprzedzania to możesz jechać bez problemów już przy ok. 1200obr/min. Jak chcesz wyprzedzać na 6 biegu to 2000obr/min to minimum, aby jako tako Outek przyspieszał. Ja generalnie staram się dojść do 6 jak najszybciej, aby później nie mieszać zbytnio skrzynią. W mieście trudno to zrobić z uwagi na światła, skrzyżowania, ale jak zielona fala to można.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-04-2009, 10:36   

Spodziewałem się, że na 6 biegu przy 2000obr/min prędkość będzie wynosić ok 120km/h a nie 100.
Nie wiem jaki jest sens takiego ustawiania skrzyni żeby 6-stka działała tak jak "stara" 5-tka.
Podobno silnik najlepiej się "czuje" kiedy pracuje w przedziale obrotów, dla których ma maksymalny moment obrotowy czyli dla 2.0 did to 1750-2500obr/min. Przy dopuszczalnej na autostradach prędkości 130 (w większości chyba krajów) obroty przekraczają ten zakres.

Może się jednak mylę i jest tak, że silnik musi popracować trochę turbiną żeby nie zebrał się w niej nadmiar sadzy, który spowoduje niewydolność. W przypadku jazdy po autostradzie to może oznaczać wiele godzin pracy silnika z obrotami powyżej 2500 i może tak ma być.

Mój znajomy ma A6 1,9tdi i już raz musiał czyścić turbinę. Mechanik powiedział mu, że jak będzie dalej jeździł jak "kapelusznik" to wróci ten sam problem bardzo szybko - drastyczny spadek mocy (szczególnie przy polskiej jakości paliwa). Te silniki lubią być chyba "smagane batem" oczywiście w rozsądny sposób.
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 05-04-2009, 11:12   

6 bieg jest tz. "nadbiegiem" i nie słuzy do wyprzedzania i takich tam - tylko jest po to żeby przy zadanej prędkości (np. 120) wbić 6 bieg , obniżyc nieco obroty silnika i tym samym zmniejszyc spalanie - wazne jest też że dzieki 6 biegom, 5 pozostałych mozna był tak skonfigurowac że mamy leprzy start..... zauważcie ż potwierdzeniem mojej powyższej wypowiedzi jest fakt że grono 6 biegowych aut predkość max osiaga na 5 a nie 6 biegu....

[ Dodano: 05-04-2009, 11:15 ]
Cytat:
2.0 did to 1750-2500obr/min.

przy tych obrotach chyba MN nie jest max tylko osiaga tz. uzyteczny zakres pracy.... przy tych parametrach to byłby mega wynik... a nawet auta z turbo o zmiennej geometrii czy 2 turbo (mała+duża) nie moga sie poszczycić takim parametrem......
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-04-2009, 11:26   

jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
2.0 did to 1750-2500obr/min.

przy tych obrotach chyba MN nie jest max tylko osiaga tz. uzyteczny zakres pracy


patrząc na wykres momentu można odczytać taki wynik ale ekspertem nie jestem.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-04-2009, 21:57   

Kolega pyta dlaczego 6 bieg pokrywa się ze starą 5-tką która miał w innym samochodzie.

Pewnie zrobili tak dlatego ponieważ jedynka jest krótsza ze względu na wagę auta. Samochód którym kiedyś jeździłeś zapewne był lżejszy i nie potrzebował krótkiej jedynki.

Co do turbiny to czyści ją będzie trzeba jeśli będziesz długo słabo naciskał na gaz (właśnie sadzami można zablokować kierownice spalin) przeważnie ścignięcie diesla co wyprzedzanie wystarczy żeby utrzymać turbo w dobrej kondycji i tu nie chodzi raczej o obroty ale o maksymalne wychylenie gazu.

Krzychu
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-04-2009, 10:14   

jmgmotocykle napisał/a:
6 bieg jest tz. "nadbiegiem" i nie słuzy do wyprzedzania
rozumiem, że jak jedziesz dwupasmową drogą i masz przed sobą nieograniczone praktycznie możliwości wyprzedzania to z 6 redukujesz na 5? Bo ja tylko dodaję gazu. Przecież chyba oczywiste jest niemal dla wszystkich, że aby wyprzedzać dynamicznie, to 6 nie jest do tego, tylko trzeba zredukować, bo tak jak pisałem na 6 to "2000obr/min to minimum, aby jako tako Outek przyspieszał".
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-04-2009, 08:20   

Inny przykład:

BMW 118d przy 2000obr/min na 6 biegu ma 120km/h. Oczywiście inna masa samochodu ale nie tak bardzo - ponad 1300kg waży. 1 bieg w tym BMW jest dosyć długi.

krzychu napisał/a:
Pewnie zrobili tak dlatego ponieważ jedynka jest krótsza


a ten 1 bieg /krótki/ w Outlanderze może się przydać do jazdy terenowej, kiedy trzeba powoli przejechać przez przeszkodę bez palenia sprzęgła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.