[C52A 1.5] ECU-co jeszcze sprawdzić? pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
ketrab [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2009, 19:46 [C52A 1.5] ECU-co jeszcze sprawdzić? pomocy!
|
|
|
Witam,a więc autko stało ze 3 miesiąc, chciałem uruchomić i check engine nie zgasł, próba uruchomienia się nie udała, więc zaglądam do ecu i widzę rozlany kondensator...zawiozłem do elektronika, żeby wyczyścił ścieżki, wymienił kondensatory i ogarnął to ogólnie... przejścia na drugą stronę płytki na ścieżki są, wszystkie przeloty są... miedzy dwiema ścieżkami gdzie był wylany kondensator przejście też jest (około 5 omów) i teraz pytanie: czy powinno być przejście czy nie? po włożeniu ECU do auta check engine gaśnie, udało się uruchomić auta,ale po chwili zgasło...check znów się zaświecił na stałe...rozebrałem ECU, nic nie widać gołym okiem spalonego, reset ECU check gaśnie, ale... ale po przekręceniu stacyjki grzeje się zaznaczony element... ogólnie z elektroniki jestem laikiem,ale dwóch lewych rąk nie mam co należy jeszcze sprawdzić żeby uratować ECU od śmierci? co należy wymienić...pisałem do BArtka na priv, ale nie otrzymałem odpowiedzi,a auto mi potrzebne, więc walczę sam póki co...
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-03-2009, 23:02
|
|
|
Jak wstawisz zdjęcie bez tych napisów to może będzie większa szansa, że ktoś odpowie :>
Na razie ja mogę powiedzieć, że stawiam iż nie powinno być aż takiego przejścia. Na mój gust kilka kiloomów a nie pięć |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
ketrab [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2009, 10:47
|
|
|
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-03-2009, 16:28
|
|
|
Jak dla mnie nie powinno być. Górna ścieżka to masa, a dolna to plus więc prawdopodobnie masz zwarcie. Ale mogę się mylić więc poczekaj jeszcze na inne opinie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
ketrab [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2009, 20:06
|
|
|
tylko gdzie tego zwarcia szukać... |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-04-2009, 22:12
|
|
|
w miejscach rozlania/lutowania/uszkodzenia-naprawiania ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
ketrab [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 08:28
|
|
|
W tych miejscach wszystko wygląda ok i było niby sprawdzane prze elektronika... pomiędzy ścieżkami nawet trochę wydrapane na płytce, żeby nie było zwarcia, a jakieś nadal niestety jest... czy elektrolit mógł tak wsiąknąć w płytkę głęboko i powoduje zwarcie? czy raczej to coś spalonego jeszcze? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-04-2009, 09:40
|
|
|
Może na tych ścieżkach jest coś, co daje 5 Ohmów po prostu i to normalny odczyt ? Możliwe, że się wcześniej myliłem po prostu |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-04-2009, 11:26
|
|
|
Z tego co pamiętam to powinno być przejście. Nie mam teraz jak sprawdzić. A grzeje Ci się procesor, może być uszkodzony. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-04-2009, 11:52
|
|
|
Sorki, że na prv nie odpisałem - zapomniałem
Między rzeczonymi ścieżkami nie może być zwarcia - i nie ma bo by się procesor nie grzał - masz między nimi ok. 9 V - powinno być 5. Jak jest 12, to po herbacie - procka nie ma - a winny kondensator 47uF/50V widoczny w lewej części Twoich zdjęć |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-04-2009, 15:01
|
|
|
Mnie też zapomniales odpisac:) ale ogarnołem sam! |
|
|
|
 |
ketrab [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 22:35
|
|
|
ale da się go jeszcze uratować? bo mogę na tym ecu uruchomić auto, tyle że od razu gaśnie... i checka znów zapala na stałe...czy już po procku jest? |
|
|
|
 |
|