Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] ECU-co jeszcze sprawdzić? pomocy!
Autor Wiadomość
ketrab
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2009, 19:46   [C52A 1.5] ECU-co jeszcze sprawdzić? pomocy!

Witam,a więc autko stało ze 3 miesiąc, chciałem uruchomić i check engine nie zgasł, próba uruchomienia się nie udała, więc zaglądam do ecu i widzę rozlany kondensator...zawiozłem do elektronika, żeby wyczyścił ścieżki, wymienił kondensatory i ogarnął to ogólnie... przejścia na drugą stronę płytki na ścieżki są, wszystkie przeloty są... miedzy dwiema ścieżkami gdzie był wylany kondensator przejście też jest (około 5 omów) i teraz pytanie: czy powinno być przejście czy nie? po włożeniu ECU do auta check engine gaśnie, udało się uruchomić auta,ale po chwili zgasło...check znów się zaświecił na stałe...rozebrałem ECU, nic nie widać gołym okiem spalonego, reset ECU check gaśnie, ale... ale po przekręceniu stacyjki grzeje się zaznaczony element... ogólnie z elektroniki jestem laikiem,ale dwóch lewych rąk nie mam ;) co należy jeszcze sprawdzić żeby uratować ECU od śmierci? co należy wymienić...pisałem do BArtka na priv, ale nie otrzymałem odpowiedzi,a auto mi potrzebne, więc walczę sam póki co...

 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-03-2009, 23:02   

Jak wstawisz zdjęcie bez tych napisów to może będzie większa szansa, że ktoś odpowie :>
Na razie ja mogę powiedzieć, że stawiam iż nie powinno być aż takiego przejścia. Na mój gust kilka kiloomów a nie pięć :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
ketrab
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2009, 10:47   

 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-03-2009, 16:28   

Jak dla mnie nie powinno być. Górna ścieżka to masa, a dolna to plus więc prawdopodobnie masz zwarcie. Ale mogę się mylić więc poczekaj jeszcze na inne opinie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
ketrab
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2009, 20:06   

tylko gdzie tego zwarcia szukać...
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-04-2009, 22:12   

w miejscach rozlania/lutowania/uszkodzenia-naprawiania ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
ketrab
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 08:28   

W tych miejscach wszystko wygląda ok i było niby sprawdzane prze elektronika... pomiędzy ścieżkami nawet trochę wydrapane na płytce, żeby nie było zwarcia, a jakieś nadal niestety jest... czy elektrolit mógł tak wsiąknąć w płytkę głęboko i powoduje zwarcie? czy raczej to coś spalonego jeszcze?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-04-2009, 09:40   

Może na tych ścieżkach jest coś, co daje 5 Ohmów po prostu i to normalny odczyt ? Możliwe, że się wcześniej myliłem po prostu ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-04-2009, 11:26   

Z tego co pamiętam to powinno być przejście. Nie mam teraz jak sprawdzić. A grzeje Ci się procesor, może być uszkodzony.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-04-2009, 11:52   

Sorki, że na prv nie odpisałem - zapomniałem ;)

Między rzeczonymi ścieżkami nie może być zwarcia - i nie ma bo by się procesor nie grzał - masz między nimi ok. 9 V - powinno być 5. Jak jest 12, to po herbacie - procka nie ma - a winny kondensator 47uF/50V widoczny w lewej części Twoich zdjęć
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-04-2009, 15:01   

Mnie też zapomniales odpisac:) ale ogarnołem sam! :P
 
 
 
ketrab
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 22:35   

ale da się go jeszcze uratować? bo mogę na tym ecu uruchomić auto, tyle że od razu gaśnie... i checka znów zapala na stałe...czy już po procku jest?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.