 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Elementy układu zawieszenia i hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
willliam
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 90 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-10-2022, 15:54 Elementy układu zawieszenia i hamulcowego
|
|
|
Cześć, jestem przed kompletną wymianą części tylnego zawieszenia i elementów hamulcowych.
Proszę o poradę, w zasadzie o wyliczenie tych wszystkich elementów obok amortyzatorów w układzie zawieszenia które należałoby wymienić. To samo w sytuacji wymiany klocków i tarczy tylnych, co tutaj należałoby jeszcze wymienić?
Druga sprawa... kiedyś na forum widziałem takie schematy, które pokazują te wszystkie elementy, może ktoś posiada, to proszę o wstawienie. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
willliam
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 90 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-12-2022, 10:21
|
|
|
Po analizie wyszło mi, by przydałoby się wymienić; Lancer z 2010r.
Gumy drążka stabilizatora
Amortyzatory
Odboje
łączniki drążki stabilizatora
Tarcze
Klocki
Szczęki hamulca ręcznego plus sprezynki
Czy są jeszcze jakieś część i eksploatacyjne jeśli chodzi o tył?
Czy poduszki, łożyska i tuleje amortyzatorów również wymienić?
Jakiego producenta możecie zaproponować? |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-12-2022, 10:40
|
|
|
Tuleje wahaczy, bo będziesz miał teoretycznie wszystko na wierzchu. Kupuj oryginały nie zamienniki duża różnica w cenie nie jest a pojeździsz dłużej. Od razu sanki do regeneracji - oczyszczenie i pomalowanie. No i jak już sanki zdejmiesz to konserwacja podłogi nad sankami obligatoryjnie.
A jak sam będziesz robił to po skręceniu wstępnym całości auto na koła i dopiero dokręcanie momentem (chodzi o wahacze), jak mechanik to dopilnuj aby tak zrobił bo jak będzie robił na podnośniku to jak opuścisz auto to krócej tuleje pożyją.
[ Dodano: 06-12-2022, 10:42 ]
willliam napisał/a: | Czy poduszki, łożyska i tuleje amortyzatorów również wymienić? | jak chcesz mieć dobrze to tak bo tego się nie wymienia co roku |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
willliam
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 90 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-12-2022, 15:37
|
|
|
grzesiopol napisał/a: | Kupuj oryginały nie zamienniki duża różnica w cenie nie jest a pojeździsz dłużej. |
masz na myśli oficjalny sklep ASO? nie widzę tam mojego modelu hmm |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-12-2022, 11:16
|
|
|
willliam napisał/a: | masz na myśli oficjalny sklep ASO? | Nie ma czegoś takiego jak oficjalny sklep ASO. Po prostu szukasz w swojej okolicy serwisu Mitsubishi, dzwonisz lub udajesz się do nich i pytasz o konkretne części, przeważnie muszą zamawiać więc ze dwa dni trzeba poczekać. Ewentualnie jak znasz numery OEM części wpisujesz w googlach i ci znajduje. W akcji musi być napisane, że to oryginał. Tak ja zawsze kupuje, jak nie ma oryginałów to biorę dopiero zamiennik, chociaż przy nowszych autach nie powinno być problemu z oryginałami.
Niestety niektórych tulejek nie ma opisanych w dostępnych dla nas katalogach to wtedy szukasz po numerze wahacza, np w sklepie e-pajero wyskoczą ci tulejki.
Tak przy okazji jak byś wymieniał ten wahacz co ma regulacje to od razu nie kupuj tulejek bo u mnie demontaż zakończył się cięciem a właściwie wycinaniem śruby regulacyjnej i samego wahacza bo był strasznie "zapieczony". Musiałem kupować cały nowy wahacz.
Nie sugeruj się wyglądem tego wahacza bo u mnie w RA jest troche inny.
 |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
KrzysiekDLW
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-06-2023, 10:19
|
|
|
Chciałbym prosić o poradę. Na przeglądzie wyszły zużyte sworznie wahaczy przednich. Czy należy wymienić całe wahaczy, czy można wymienić same sworznie? |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 306 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
|
|