Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Elementy układu zawieszenia i hamulcowego
Autor Wiadomość
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-10-2022, 15:54   Elementy układu zawieszenia i hamulcowego

Cześć, jestem przed kompletną wymianą części tylnego zawieszenia i elementów hamulcowych.
Proszę o poradę, w zasadzie o wyliczenie tych wszystkich elementów obok amortyzatorów w układzie zawieszenia które należałoby wymienić. To samo w sytuacji wymiany klocków i tarczy tylnych, co tutaj należałoby jeszcze wymienić?

Druga sprawa... kiedyś na forum widziałem takie schematy, które pokazują te wszystkie elementy, może ktoś posiada, to proszę o wstawienie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-10-2022, 16:43   

Schematy z numerami części masz, np. tutaj.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-12-2022, 10:21   

Po analizie wyszło mi, by przydałoby się wymienić; Lancer z 2010r.


Gumy drążka stabilizatora
Amortyzatory
Odboje
łączniki drążki stabilizatora
Tarcze
Klocki
Szczęki hamulca ręcznego plus sprezynki

Czy są jeszcze jakieś część i eksploatacyjne jeśli chodzi o tył?
Czy poduszki, łożyska i tuleje amortyzatorów również wymienić?

Jakiego producenta możecie zaproponować?
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-12-2022, 10:40   

Tuleje wahaczy, bo będziesz miał teoretycznie wszystko na wierzchu. Kupuj oryginały nie zamienniki duża różnica w cenie nie jest a pojeździsz dłużej. Od razu sanki do regeneracji - oczyszczenie i pomalowanie. No i jak już sanki zdejmiesz to konserwacja podłogi nad sankami obligatoryjnie.
A jak sam będziesz robił to po skręceniu wstępnym całości auto na koła i dopiero dokręcanie momentem (chodzi o wahacze), jak mechanik to dopilnuj aby tak zrobił bo jak będzie robił na podnośniku to jak opuścisz auto to krócej tuleje pożyją.

[ Dodano: 06-12-2022, 10:42 ]
willliam napisał/a:
Czy poduszki, łożyska i tuleje amortyzatorów również wymienić?
jak chcesz mieć dobrze to tak bo tego się nie wymienia co roku :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-12-2022, 15:37   

grzesiopol napisał/a:
Kupuj oryginały nie zamienniki duża różnica w cenie nie jest a pojeździsz dłużej.


masz na myśli oficjalny sklep ASO? nie widzę tam mojego modelu hmm
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-12-2022, 11:16   

willliam napisał/a:
masz na myśli oficjalny sklep ASO?
Nie ma czegoś takiego jak oficjalny sklep ASO. Po prostu szukasz w swojej okolicy serwisu Mitsubishi, dzwonisz lub udajesz się do nich i pytasz o konkretne części, przeważnie muszą zamawiać więc ze dwa dni trzeba poczekać. Ewentualnie jak znasz numery OEM części wpisujesz w googlach i ci znajduje. W akcji musi być napisane, że to oryginał. Tak ja zawsze kupuje, jak nie ma oryginałów to biorę dopiero zamiennik, chociaż przy nowszych autach nie powinno być problemu z oryginałami.

Niestety niektórych tulejek nie ma opisanych w dostępnych dla nas katalogach to wtedy szukasz po numerze wahacza, np w sklepie e-pajero wyskoczą ci tulejki.

Tak przy okazji jak byś wymieniał ten wahacz co ma regulacje to od razu nie kupuj tulejek bo u mnie demontaż zakończył się cięciem a właściwie wycinaniem śruby regulacyjnej i samego wahacza bo był strasznie "zapieczony". Musiałem kupować cały nowy wahacz.
Nie sugeruj się wyglądem tego wahacza bo u mnie w RA jest troche inny.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
KrzysiekDLW 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-06-2023, 10:19   

Chciałbym prosić o poradę. Na przeglądzie wyszły zużyte sworznie wahaczy przednich. Czy należy wymienić całe wahaczy, czy można wymienić same sworznie?
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 306
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-06-2023, 17:21   

Wymiań całe wahacze , i tak musisz wywalić całość na zewnątrz , polecam firmę Teknorot, tania i dobra

[ Dodano: 01-06-2023, 18:17 ]
https://allegro.pl/oferta/c4-lancer-peugeot-4008-wahacze-przod-dolne-komplet-12370543048?snapshot=MjAyMi0xMC0xM1QwODo1OToxMy4xNzZaO2J1eWVyO2I2ZWEyNzYyZGQwOWIxNWY5MGMzZTdjMzkzNjExMmZmMzI3NGE4NTU1YWY2YmQ5MjI2YWVjZWI4ZGU2M2U0NmY%3D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.